English Version
English

کنگره ۶۰؛ مکان سازندگی و احیای انسانی

کنگره ۶۰؛ مکان سازندگی و احیای انسانی

با عرض سلام و خدا قوت خدمت کمک راهنمای محترم تازه واردین همسفر جمیله ، به شما و مسافرتان برای رسیدن به آزادمردی تبریک می‌گوییم؛ ان‌شاءالله که برکت خدمتتان در زندگی‌تان جاری باشد. لطفاً حستان را نسبت به واژهٔ آزادمرد در کنگره، برایمان بیان کنید.
قبل از ورودم به کنگره، اعتقادی به درمان نداشتم و باور نمی‌کردم که کسی بتواند از شر اعتیاد، خلاص شود. بااینکه اعتیاد و مشکلاتش را پذیرفته بودم، همسرم بسیاری از راه‌ها را امتحان کرد ولی بی‌نتیجه بود و زمانی که همسرم متوجه اعتیاد پسرم شد، مصمم شد حتماً اعتیاد را کنار بگذارد؛ بهترین راه درمان، کنگرهٔ ۶۰ بود که برایمان مشخص شد.سفرمان شروع شد؛ سقوط آزاد، گریز زدن‌ها و ... ذره به ذره با تمام وجودم حس می‌کردم و از این بابت خوشحالم که تاکنون برای نیامدنم دنبال بهانه نبودم. خداوند را بابت کنگره ۶۰ و آقای مهندس دژاکام، هزاران بار شکر می‌کنم. حس بسیار عالی‌ای بابت آمدنم به کنگره دارم که من هم از آموزش‌ها بی‌بهره نبوده‌ام.

 

به نظر شما، چه وقت می‌توان در زندگی عشق را لمس کرد؟
تا زمانی که انرژی و حس‌های منفی را مسدود نکنیم، به عشق نمی‌رسیم. عشق به خداوند، عشق به خود و عشق به مخلوقات خدا؛ من زمانی که عشق و محبت نداشته باشم، نه می‌توانم آن را از دیگران دریافت کنم و نه می‌توانم آن را به کسی، انتقال دهم؛ بنابراین بایستی بذرش را نیز داشته باشم.جناب مهندس دژاکام فرمودند که مترادف عشق، توحید است و تا عشق را لمس نکنی، به توحید نمی‌رسی. هر زمان که دستمان را از نفرت و خشم خالی کردیم، درب عشق باز می‌شود و همین‌طور به‌خوبی می‌توانیم آن را انتقال دهیم.

از اهمیت ماه مبارک رمضان قبل و بعد از ورود به کنگره برایمان بگویید؟
قبل از کنگره، نه نقطهٔ تحملی بود و نه صبر و حوصله، اگر هم بود خیلی به‌ندرت؛ زمانی که خود الانم را با قبل مقایسه می‌کنم، متوجه تغییرات بسیاری می‌شوم که بیشتر اطرافیانم نیز این تغییرات مثبت را یادآوری می‌کنند. من تصمیم گرفتم که به دنبال کوتاه‌ترین راه نباشم زیرا تغییرات نیاز به زمان دارد.باید از فرصت‌های زندگی‌ام در جهت پیشرفت استفاده کنم و با آموزش‌ها جلو بروم و عجولانه و شتاب‌زده عمل نکنم و جبران گذشته را داشته باشم؛ الآن متوجه شدم که هر چیزی در وقت و زمان مشخص خود، اتفاق می‌افتد.

 

وظیفهٔ ما در قبال کنگره چیست؟
تنها مکانی که ما را با آغوش باز همراهی می‌کند، کنگره ۶۰ است که در آن، سازندگی و احیای انسانی به بهترین شکل، صورت می‌گیرد.وظیفهٔ من به‌عنوان یک همسفر، حفظ بقا و رشد توسعهٔ این ساختار هست.

 

به نظر شما، بی‌اهمیتی نسبت به لطف و محبتی که کنگره به زندگی ما می‌بخشد، چه می‌تواند باشد؟
به نظر من اگر انسان قدردان و شاکر خیری که به او می‌رسد، نباشد، آن نعمت از من گرفته خواهد شد و قطعاً اگر قدردان کنگره نباشم، توفیق خدمت نیز از من گرفته می‌شود.بایستی از فرصت‌های به‌دست‌آمده، نهایت استفاده را ببرم و درواقع، در کمین فرصت‌ها باشم.

 

چرا باید در مسیر تقویت بنیهٔ مالی و علمی کنگره تلاش کنیم؟
به عقیدهٔ من، کنگره 60 خانوادهٔ دوم ما است و همان‌گونه که برای خانوادهٔ خود، تلاش می‌کنیم، بایستی در جهت استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره نیز کوشا باشیم.

 

نظم و انضباط در کنگره چه تأثیری بر مسافران و همسفران دارد؟
در کنگره نظم و انضباط دقیقی حکم‌فرما است و من همسفر بایستی تابع این نظم باشم؛ هر چه بیشتر در چهارچوب نظم کنگره قرار بگیرم، در زندگی شخصی خودم نیز نظم به وجود خواهد آمد.

 

با آرزوی بهترین‌ها برای شما و مسافر محترمتان، در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید.
از شما سپاس‌گزارم که این فرصت را در اختیار من قرار دادید. به گروه وبلاگ بابت زحماتی که می‌کشند، خدا قوت می‌گویم و در پایان، از آقای مهندس دژاکام و خانوادهٔ بزرگ کنگره ۶۰ تشکر می‌کنم و امیدوارم همواره، سلامت و تندرست باشند.تشکر ویژه از راهنمای خوبم خانم مریم قمری شعبهٔ اروند آبادان دارم و برایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.شرایط کرونا و وجود لژیون مجازی، فرصتی طلایی برای من شد و می‌توانم از راهنمای خوبم به‌عنوان یک الگوی به‌تمام‌معنا، نام ببرم.

 

 

 

تهیه: همسفر  مینا لژیون اول
ویراستاری: همسفر  سمیرا، لژیون سوم
وبلاگ نمایندگی دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .