English Version
English

باید برای تعطیلات برنامه ریزی کنیم

باید برای تعطیلات برنامه ریزی کنیم

چهاردهمین جلسه از دور هفتاد و چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60 در شعبه آکادمی با استادی مسافر سعید، نگهبانی مسافر داوود و دبیری موقت مسافر محمدرضا، با دستور جلسه «تعطیلات تابستانی را چگونه می‌گذرانید» دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:

سلام دوستان سعید هستم یک مسافر. در ابتدا از خداوند سپاسگزارم که بار دیگر بعد از چندین سال این توفیق را به من داد که بتوانم در این جایگاه قرار بگیرم، خدمت کنم و آموزش بگیرم. سپس از راهنمای بزرگوارم آقا مهدی پارسا سپاسگزارم که در این مدت زحمات زیادی کشیدند که من به رهایی برسم و این اجازه را دادند و اطمینان کردند که در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم.

دستور جلسه ما در مورد تعطیلات تابستانی است. این دستور جلسه من را به یاد انشاهای دوران مدرسه انداخت. مهرماه وقتی می‌رفتیم مدرسه موضوع انشا این بود که «تعطیلات تابستانی خود را چگونه گذراندید». اینجا هم به‌نوعی مدرسه است و مدرسه‌ای که آموزش‌هایش متفاوت است. آموزشی که کنگره به من می‌دهد این است که قبل از هر کاری تفکر کنم.

 

 

هر عملی که می‌خواهم انجام بدهم قبلش باید فکر کنم ببینم چه کاری می‌خواهم انجام بدهم. این تعطیلات هم در واقع با این موضوع دارد مطرح می‌شود که چگونه تعطیلات تابستانی را می‌خواهید بگذرانید. این‌که فکر کنم و برنامه‌ریزی داشته باشم. تعطیلات 16 تا 24 مردادماه است اگر اشتباه نکنم و به مدت یک هفته کنگره تعطیل است. باید ببینم چه برنامه‌ریزی دارم و چه کاری می‌خواهم انجام بدهم. اوایل که کنگره بنا شده بود، بنا بر این بود که هیچ تعطیلاتی نداشته باشیم. به دستور آقای مهندس کنگره هیچ موقع نباید تعطیل می‌شد. مثل یک بیمارستان بود که می‌فرمودند بیمارستان تعطیلی ندارد و ما هم نباید تعطیلی داشته باشیم.

یک سری قوانینی به وجود آمد در کنگره که این قوانین بر اساس تجربه به دست آمد. اینکه دیدند ما یکسری خدمتگزار داریم، آن‌ها زحمت می‌کشند و خسته می‌شوند و این خستگی باعث می‌شود راندمان پایین بیاید؛ بنابراین قرار شد که عیدها تعطیل باشیم و چهارده روز عید کنگره تعطیل شد و در بحث آموزش هم دو سی دی برایمان گذاشتند، هفته‌ای یک سی دی که گوش بدهیم، بنویسیم و آموزش بگیریم

 

.

حالا ما یک مثلثی هم داریم به نام مثلث تعطیلات که می‌گوید برنامه‌ریزی، هزینه یا پول و هدف. اینکه من هر کاری که بخواهم انجام بدهم باید برنامه‌ریزی بکنم. سفر می‌خواهم بروم آیا هزینه‌اش را دارم، آیا می‌توانم از پس مخارجش بربیایم. اینکه چه کاری می‌خواهم انجام بدهم و چه هدفی دارم. آیا هدفم کار است، تحصیل است یا تجارت. هر کاری که می‌خواهم انجام بدهم، باید هدف داشته باشم. در کنگره و در مورد تعطیلاتی که در پیش داریم باید طوری برنامه‌ریزی انجام بدهم که اولاً از آموزش عقب نمانم و سپس ورزش و خواب که هر دو اهمیت زیادی دارند را در اولویت قرار دهم. در تعطیلات چطور عمل خواهم کرد؟ آیا ساعت خواب من به هم خواهد ریخت؟ آیا نظم فیزیولوژی من می‌خواهد تغییر کند؟ اگر می‌خواهد این‌طور باشد که به نظر من اصلاً درست نیست؛ و اینکه طوری برنامه‌ریزی داشته باشم که لطمه نخورم. همان‌طوری عمل کنم که مثل دورانی که به کنگره می‌آیم راندمانم کافی باشد. درست است، انسان کار می‌کند، خسته می‌شود. دچار روزمرگی می‌شود و جایی می‌رسد که خستگی جسمانی و ذهنی و روانی باعث می‌شود به استراحت و تعطیلات نیاز پیدا کند. پس من باید استراحت کنم، فکرم آرام شود، انرژی بگیرم و بعد دوباره به کار خودم ادامه بدهم. من شخصاً خیلی دوست دارم که به طبیعت بروم و از آفریده‌های خداوند مثل کوه و دشت و جنگل و صحرا انرژی کسب کنم و سپس برگردم و شروع به کارم بکنم.

 

 

 

عکس و تنظیم: مسافر مجتبی لژیون شانزدهم

پیاده‌سازی و انتشار: مسافر علیرضا لژیون شانزدهم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .