English Version
English

در کنگره راه درمان کرونا را پیدا کرده‌ایم

در کنگره راه درمان کرونا را پیدا کرده‌ایم

مسافر احسان مرزبان نمایندگی دانیال اهواز مدتی پیش دچار بیماری کرونا شد که پس از گذراندن دوران بیماری و نقاهت امروز با شکست بیماری کرونا در سلامتی کامل بسر می‌برد. پیرو دستور جناب مهندس ،در ادامه مصاحبه ای را درمورد دوران بیماری و چگونگی روند بهبودی ایشان ترتیب داده ایم که شمارا به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

با تشکر از شما برای شرکت در این مصاحبه لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی کنید.

سلام دوستان احسان هستم یک مسافر. با ده سال تخریب وارد کنگره شدم، آخرین آنتی ایکس تریاک و شیره، ده ماه و بیست‌وپنج روز سفر کردم به راهنمایی آقا شهرام، دو سال و یازده ماه است که رها هستم در ادامه سفر سیگار داشتم به راهنمایی آقا شارود و اکنون مدت دو سال و هشت ماه است که از بند نیکوتین هم آزاد و رها شدم. ورزش در کنگره کوه‌پیمایی.

در چه جایگاه‌های خدمتی خدمت کرده‌اید.

دبیر، نگهبان، OT و در حال حاضر در جایگاه مرزبانی مشغول خدمت هستم.

 

چگونه متوجه شدید که دچار بیماری کرونا شده‌اید؟

چند روز قبل از اینکه بیماری من شدید شود ورزش سنگین کرده بودم و کمی بدن‌درد داشتم و فکر می‌کردم دردم به خاطر وزنه زدن است تا وقتی‌که تب شدید به آن اضافه شد و متوجه شدم که بیمار شده‌ام.

 

هنگام شروع بیماری بیشترین علائم که بروز کرد چه بود؟

علائم بیماری برای من ابتدا تب شدید  و بدن‌درد بود بعد هم بیرون‌روی و ضعف شدید و بعد از چند روز هم حس بویاییم را از دست دادم  اما به‌طورکلی مشکل تنفسی و سرفه‌های شدید برایم پیش نیامد.

آیا قبل از بیمار شدن از محلول D.SAP استفاده می‌کردید؟

من حدود یک سال قبل از بیماری  محلول D.SAP را روزی یک‌بار استفاده می‌کردم  و زمانی که کرونا فراگیر شد روزی دومرتبه صبح و شب استفاده می‌کردم، البته چند روز قبل از بیمار شدنم چون D.SAP به‌اندازه کافی نداشتم و در اهواز هم جیره‌بندی شده بود روزی یک‌بار استفاده می‌کردم.

 

وقتی متوجه شدید که بیمار شده‌اید از چه داروهایی استفاده کردید؟

زمانی که متوجه بیماری شدم, دو روز اول هر شش ساعت یک عدد قرص تب بر و آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کردم تا چهار روز اول می‌خوردم همچنین روزی دو عدد قرص جوشان ویتامین C یکی صبح و یکی بعدازظهر استفاده می‌کردم.

 

آیا از بخور D.SAPبرای درمان استفاده کردید؟ تأثیر آن بر روند بهبودی شما چگونه بود؟

قبل از بیماری هفته‌ای یک‌بار بخور می‌دادم و زمانی که بیمار شدم هم هر شش ساعت یک‌بار بخور با آب جوش می‌دادم و البته به توصیه یکی از دوستان بخور با سنگ‌های داغ را هم شروع کردم، یعنی به این صورت که سنگ‌ها را داغ کردم و محلول D.SAP و آب را روی آن می‌ریختم و بخارش را استنشاق می‌کردم که در لحظه اول احساس سوزش در بینی و ریه‌ام می‌کردم و بعدازآن احساس راحتی می‌کردم. همان‌طور که گفتم برای من مشکل ریه و تنفسی و سرفه‌های شدید پیش نیامد که فکر می‌کنم به خاطر همین بخور D.SAP بود.

 

چه مدت طول کشید تا دوران بیماری و نقاهت آن سپری شود و دوباره به روند عادی زندگی برگردید؟

 هفته اول  به‌خصوص سه چهار روز اول برای گذشتن از مسیر بیماری بسیار سخت بود و تقریباً بعد از ده دوازده روز حس بویاییم برگشت. نزدیک به دو هفته طول کشید تا آن خستگی مفرط و ضعف عمومی برطرف شد و من به حال طبیعی برگشتم. من در ابتدا از این بیماری خیلی  می‌ترسیدم و فکر می‌کردم که اگر مبتلا شوم اتفاقات خیلی بدتری میفتد و حالا که خوب شدم می‌بینم که مثل یک آنفولانزای شدید بود البته این برای من به این شکل بوده و شاید شدت آن در افراد گوناگون متفاوت باشد. نکته جالب این است که من همان روزی که متوجه بیماریم شدم در کنگره استاد جلسه بودم و بعداً که عکس‌ها را نگاه کردم کاملاً مشخص بود که صورتم سرخ‌شده و حالم بد است. آن روز من با خواهر و برادرهایم بعد از چند ماه دوری از هم یک صبحانه دور همی‌خوردیم و متأسفانه این بیماری را به‌کل خانواده انتقال دادم. آن روز از ساعت یک تا هفت در کنگره بودم و با مرزبان‌ها و دیگر اعضا در ارتباط مستقیم بودم ولی از ماسک استفاده می‌کردم.

 

در پایان اگر حرفی باقی‌مانده است بیان کنید:

 ما اعتقاد قلبی داریم که کنگره مکان مقدس و امنی است. ما که در کنگره هستیم نباید ترسی داشته باشیم چون راه درمان و پیشگیری را پیداکرده‌ایم. در پایان از آقای مهندس تشکر می‌کنم، هم برای درمان اعتیاد و هم برای این‌که چگونه زیستن را به ما آموختند. بیش از یک سال است که مهندس به ما میگویند که به جسم توجه کنید و سیستم ایمنی را تقویت کنید، من الآن  با خوردن غذاهای سالم‌تر و ورزش کردن سعی در انجام دستورات ایشان دارم. برای مهندس و خانواده محترمشان آرزوی موفقیت دارم.

از گروه وبلاگ برای ترتیب دادن این مصاحبه سپاسگزارم.

 

تهیه: مسافر محمد لژِیون ششم دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .