English Version
English

به دلیل استفاده از D.SAP دچار مراحل حاد بیماری نشدم

به دلیل استفاده از D.SAP دچار مراحل حاد بیماری نشدم

آقای حسن اشرفی از همسفرهای کنگره هستند که با تعدادی از اعضای خانواده شان به بیماری COVID19 دچار شدند. جالب است که ایشان و همسرشان دوران این بیماری را با شدت کمتری از فرزندشان سپری کردند. البته گفتنی است که او و همسرش برخلاف فرزندشان از قبل D.SAP را به طور منظم و روزانه مصرف می کردند. خدا را شکر آقای اشرفی و خانواده شان همگی بهبود پیدا کرده اند و این سلامتی را مدیون استفاده از D.SAP می دانند.

پیرو تاکید بنیان کنگره 60 مبنی بر مصاحبه با اعضای کنگره 60 که به این بیماری دچار شدند، ما از حسن آقا خواهش کردیم تا در صورت امکان در بخش تحقیقات کنگره در ساختمان 20 حضور یابند و مصاحبه ای کوتاه با او داشته باشیم تا تجربیاتشان را در اختیار خوانندگان محترم و قسمت تحقیقات قرار دهند.

  • لطفا خودتان را به رسم کنگره معرفی بفرمایید.

سلام دوستان حسن هسان یک همسفر، مدت 10 سال و دوماه و 14 روز هست که به کنگره می‌آیم، مسافر من که پسرم آقا فرید هست، با تخریب 7 سال وارد کنگره شد و آخرین آنتی ایکس مصرفیش شیشه بود، زیر نظر آقای حکیمی، 14 ماه با روش DST و داروی OT سفر کرد، الان هم سه سال و 11 ماه و 14 روز هست که آزاد و رها هستند.

  • حسن اقا چطور متوجه شدید که مبتلا به کرونا شده اید؟

مادرخانم بنده در اواخر سال گذشته بیمار شدند که البته آنموقع ما نمی دانستیم کرونا گرفته اند. همسر من هم در فروردین ماه از مادرشان بیماری را گرفته بودند، آنموقع سرفه داشتند ولی تب نداشتند و به همین دلیل ما نفهمیدیم که کرونا گرفته است. ولی هنگامی که دخترم از ایشان گرفت، چون دخترم D.SAP هم نمی خورد، دخترم شدید گرفت و تمام علایم را داشت؛ یعنی هم تب داشت، هم سرفه و عطسه را داشت و هم درد بدن، در حقیقت من بعد از دو هفته از آنها مبتلا شدم. این را هم بگویم که وقتی انسان این بیماری را می گیرد کمی طول می کشد تا علائمش ظهور کند، من احتمالا قبلا از خانم و دخترم گرفته بودم و نمی دانستم، اما سرفه هایم از 15 فروردین شروع شد، به مرور سرفه هایم شدید شد، به طوری که کم کم پشت تلفن هم نمی توانستم صحبت کنم.

  • وقتی علایم بیماری بروز کرد شما چکار کردید؟

عرض کردم خانم بنده چون قبلا مصرف D.SAP را داشت، علائمش فقط در حد سرفه بود و در هنگام بیماری هم از D.SAP و بخور استفاده می کرد، اما علائمش شدید نبود. اما دخترم چون D.SAP مصرف نمی کرد و بخور آن را هم نمی داد، به طور شدیدی درگیر شد. تب، سرفه، عطسه، بدن درد شدید داشت. ما یک دستگاه بخور گرم داشتیم که زمستانها از آن استفاده می کردیم، دستگاه بخور گرم را در اتاق دخترم گذاشتیم و در آن D.SAP می ریختیم که شبها استفاده می کرد. و من مطمئنم که این مساله او را نجات داد.

تا اینکه من گرفتم و سرفه های من شروع شد، ولی خانمم تقریبا داشت خوب می شد، حدود دو هفته طول کشید و سرفه هایم شدید بود، تا اینکه پس از از چند روز به مرور سرفه ها کم شد ولی هنوز بود. بخاطر همین من روز 5 اردیبهشت، گفتم بهتر است به بیمارستان مراجعه کنم.

  • یعنی از 15 فروردین ماه تا 5 اردیبهشت شما اصلا به دکتر مراجعه نکردید؟

خیر اصلا به دکتر مراجعه نکردم و بخور D.SAP می دادم، واقعا هم بهتر شده بودم ، ولی سرفه هایم قطع نشده بود، تا اینکه 5 اردیبهشت به بیمارستان بقیت الله رفتم و اولین کاری که کردند از ریه هایم اسکن گرفتند. وقتی دکتر نگاه کرد گفت شما تست کرونا بده، معلوم بود که این بیماری را داشته ام ولی دکتر گفت نگران نباشید رو به بهبودی است. تا اینکه 8 اردیبهشت برای گرفتن جواب آزمایش به بیمارستان مراجعه کردم که جواب مثبت بود.

پس از آن به متخصص عفونی در همان بیمارستان مراجعه کردم، دکتر به من گفت تو چکار کرده ای ، چه چیزی مصرف کرده ای؟ گفتم کار خاصی نکرده ام. دکتر گفت نمی شه که، یک کاری کردی که اینطور بهبود پیدا کردی، گفتم حقیقتش بنا به توصیه ای که به ما کرده بودند، ما سرکه سیب خورده ایم و بخور داده ایم. اما از آنجا که این دکترها روششان غیر سنتی است، باور نکرد، گفت من به نتیجه شما مشکوکم و باید آزمایش خون بدهی.

من هم آزمایش خون دادم و تقریبا 15 اردیبهشت من نتیجه آزمایش را گرفتم که گفتند مشکلی ندارید و می توانید سر کار و در مجامع عمومی هم  شرکت کنید.

  • یک سوال مهم، شما فرمودید که قبلا هم D.SAP مصرف می کردید؟

بله روزی یکبار، ناشتا.

  • از کی این کار را انجام می دادید؟

تقریبا از سال 94 که D.SAP آمد من هر روز صبح ناشتا مصرف می کردم.

  • جسارتا اگر ممکن است سن خود و افراد بیمار خانواده خودتان را هم بفرمایید.

من 66 سال دارم، خانمم 57 و دخترم حدود 30 سال دارند.

  • به جز شما سه نفر کسی در منزل مبتلا نشد؟

خیر فقط ما سه نفر

  • D.SAP را چطور استفاده می کردید و آیا داروی دیگری هم استفاده می کردید؟

داروی دیگری خیر ، فقط دخترم چون اول فکر می کرد سرماخوردگی شدید است، شاید 10 تایی قرص آنتی بیوتیک خورد. البته ما قبلا طبق دستور مهندس D.SAP را ناشتا مصرف می کردیم و خودم چون گفته بودند با عسل هم می توانید بخورید، با عسل مصرف می کردم، اما خانمم چون دیابت دارند، ایشون D.SAP را تنها صبحها مصرف می کردند، حدود یک قاشق عذا خوری استفاده می کردیم. ولی از زمان بیماری دو مرتبه D.SAP را دو مرتبه و هر وعده دو قاشق استفاده می کردیم و هر 5 الی 6 ساعت هم بخور می دادیم.

  • پس هر 5 الی 6 ساعت بخور می دادید؟

بله در ابتدا هر 5 یا 6 ساعت، البته من جمعه 5 اردیبهشت که برای آزمایش رفتم، چون حالم رو به بهبود بود، شنبه بعد از آن 6 اردیبهشت، اول ماه رمضان بود و من شروع کردم روزه هم بگیرم. روز دوشنبه که برای جواب آزمایش رفتم به دکترم هم گفتم که روزه را شروع کردم و دکتر هم گفت اشکالی ندارد ولی خودت ببین که در چه وضعیتی هستی. چون گفته بودند که کسی که این بیماری را بگیرد باید مایعات زیاد بخورد، من چون روزه می گرفتم فقط افطاری D.SAP را می خوردم و بخور می دادم، سحر هم که بلند می شدم اول D.SAP را می خوردم، سحری می خوردم و پس از آن بخور هم می دادم که در واقع دو مرتبه می شد.

البته 8 روز که از روزه گذشت، روز نهم احساس کردم سرفه ام برگشته و شدید شده است، حدود 9 صبح روزه را شکستم و مشغول بخور و مایعات و خوردن D.SAP  شدم و تنها دو روز روزه نگرفتم، پس از آن دوباره خوب شدم و گرفتن روزه هایم را هم ادامه دادم.

  • نکته دیگری هم هست که بخواهید بیان کنید؟

من صد در صد از D.SAP بهبود پیدا کردم، اگریادتان باشد آقای مهندس هم گفتند که این ویروس ابتدا در گلو و سینوسها و پس از آن در سینه وارد می شود. اما کسانی بودند که از طریق چشمهایشان هم می گرفتند. یکی از دوستان خانم من مبتلا شد و وضعیت خیلی وخیمی پیدا کرد، ایشان با خانم من تماس گرفت و ما خودمان هم با اینکه D.SAP کم داشتیم، یک شیشه کوچک برایش بردیم. البته آقای مهندس گفته بودند که اگر D.SAP نبود از سرکه سیب معمولی هم می توانید استفاده کنید، خلاصه چند روز بعدش تماس گرفت و خیلی تشکر کرده بود و گفته بود خیلی بهترم و خانم بنده هم به ایشان گفته بود که اگر D.SAP را تمام کردید می توانید سرکه سیب معمولی بگیرید، من خودم هم تمام کردم و مجبور شدم مدتی سرکه سیب معمولی بگیرم و برای بخور از آن استفاده کردم.

من الان هم از زمانی که خوب شدم فقط صبح ها D.SAP استفاده می کنم، اما همین الان هم زمانی که بیرون هستم یا حس می‌کنم بیماری ممکن است برگردد، مثلا چشمهایم می سوزد، یا گلویم درد می گیرد و سرفه ام می گیرد، سریع کمی بخور می دهم و حس می کنم کاملا علایم رفع می شود.

خیلی ممنون که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.

 

تهیه و تنظیم: مسافر امین 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .