English Version
English

تعطیلات برای کسب انرژی و استراحت

تعطیلات برای کسب انرژی و استراحت

انسان باید در هر کاری تفکر، برنامه‌ریزی و تلاش و حرکت برای رسیدن به هدف خود را، داشته باشد. برای درست اندیشیدن و رسیدن به تکامل، اول باید صور پنهان را بشناسیم، زیرا که با دانستن و عبور کردن از آن است که نتیجه گرفته می‌شود. جسم و روان و روح انسان نیاز به آرامش و استراحت هم دارد. طبق گفته‌های آقای مهندس: به طبیعت باید بنگرید و از آن درس بگیرید و برداشت کنید و به آن عمل نمایید. وقتی به موضوع تعطیلات عمیق نگاه می‌کنیم، می‌بینیم کاملاً درست است و تعطیلات برای من، یک پایان فصل محسوب می‌شود و به استراحت می‌روم. یک سال زراعی را در نظر بگیرید، گیاهان و درختان و فصل‌ها را که چگونه تغییرات در آنان به وجود می‌آید. جناب مهندس به‌کرات در رابطه با آن‌ها صحبت کرده‌اند. پادشاه فصل‌ها، برگ‌های زیبا و رنگارنگ آن‌ها بسان یک تابلوی نفیس نقاشی چشم را می‌نوازد، بر روی زمین می‌ریزند و درختان آرام‌آرام به خواب می‌روند و برای سال آینده استراحت می‌کنند؛ اما در طول خواب زمستانی درختان در اثر سرما، باد و بوران و یخبندان، قدرت و دوام لازم را ندارند، یا یخ می‌زنند یا ریشه‌هایشان از خاک بیرون می‌آید و خشک می‌شوند.

Image result for ‫تعطیلات تابستانی‬‎

حال اگر این موضوع را با تعطیلات کنگره تطبیق دهیم می‌بینیم این تعطیلات مثل همان خواب زمستانی درختان است که در کنگره گنجانده‌شده است و برای استراحت و آمادگی مضاعف برای فصل دیگری از ادامه‌ی سفر است. اما در طول تعطیلات امکان بروز سرما و یخبندان هم وجود دارد که می‌توان گفت همان نیروهای بازدارنده و تخریبی هستند. نکته‌ی مهم اینجاست که کنگره مثل طبیعت عمل می‌کند و ما را به تعطیلات می‌فرستد که ببیند مسافر، یا من در طول سفر چقدر توانستم از کنگره برداشت نمایم و چقدر توانستم آگاهی، دانش و آموزش بگیرم. آیا توانسته‌ام ریشه‌ام را محکم کنم، شاخه‌هایم را بادوام کنم؟ این همان نفس من، خواسته‌های نامعقول و حس‌های من هست که چگونه آن‌ها را ساخته‌ام که نه سرما بزند و نه یخ بزند و نه ریشه‌ام از خاک بیرون بیاید و بپوسم و به زمین بیفتم. زمانی که این‌گونه شدم من از امواج، بوران و سرما سربلند گذر می‌کنم و به نوری از خواب یا استراحت زمستانی برمی‌خیزم و باریشه‌های محکم شروع به شکوفه زدن می‌کنم. من، تو، ما و همه تبدیل می‌شویم به درختانی تنومند برای آغازی دیگر؛ بنابراین ما همیشه به این فکر می‌کنیم که چه‌کارهایی را باید در تعطیلات انجام دهیم اما غافل از اینکه تعطیلات برای انجام کارهای عقب‌افتاده ما نیست، تعطیلات برای کسب انرژی و استراحت است و فرصت بیشتری باید باشد برای فکر کردن و سیستم مغز برای آموزش بهتر و کسب کردن انرژی باید استراحت کند. تعطیلات در کنگره ۶۰ مثل سد خونی مغز عمل می‌کند تا ناخالصی‌هایی که در کنگره هستند حذف شود که این‌ها نشئت‌گرفته از تفکرات سالم جناب مهندس هست. تعطیلات می‌تواند تجدیدقوای خوبی برای کمک راهنماها و خدمتگزاران کنگره باشد تا همچنان پرقدرت در این مسیر تعالی قدم بردارند، اما تعطیلات یک مثلث هم تشکیل داده است. بد نیست بدانیم که اولین ضلع آن تعطیلات، دومین ضلع مسائل مالی برای استفاده از تعطیلات است و سومین ضلع برنامه‌ریزی هست. اما با وضعیت کرونا، امسال تعطیلات ما با همه‌ی سال‌ها فرق می‌کند؛ باید همه‌ی جوانب را در نظر گرفت.

به نظر من زیاد مهم نیست به سفرهایی برویم که باعث پشیمانی ما گردد؛ می‌توانیم در کنار خانواده، بهترین انرژی و تجربه را داشته باشیم.اما اگر انسان می‌خواهد به سفر برود از قبل تدارک و تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها را ازلحاظ مالی، مکانی و سلامتی که در آن مکان بسیار مهم و حائز اهمیت است باید بدانند که تعطیلات فرصتی است که گذشته‌ی خود را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم و ببینیم آیا اعمال ما در جهت رسیدن به اهداف ما بوده یا خیر، نقاط ضعف ما ذهن تازه و فعال داریم و تصمیمات ما بهتر و مؤثرتر می‌شود، باید ارزش زندگی کردن را درک کنیم و از طبیعت که اشاره نمودم الگوبرداری کنیم، بهتر است به ذهن خود فرصت و آرامش بدهیم. استراحت در بسیاری اوقات باعث پیدایش ایده‌های مؤثر می‌شود و تعطیلات فرصت خوبی را به ما داده که کمی تفکر کنیم و ببینیم چقدر از آموزش‌های کنگره درس گرفته‌ایم، البته تعطیلات چه تابستانی و چه نوروزی باشد کار را برای سفر اولی‌ها دشوار می‌کند؛ زیرا دوری از محیط کنگره، مسافر را از آموزش دور می‌سازد که به گفته‌ی بعضی‌ها مانند یک الک عمل غربالگری را انجام می‌دهد و افرادی که خواسته‌ی رهایی و درمان ندارند ریزش کرده و از کنگره جدا می‌شوند و با شروع تعطیلات یک مسافر وارد جنگی تمام‌عیار می‌شود و باید از گذرگاه‌های سختی عبور کند آن‌وقت تبدیل به انسانی کارآزموده خواهد شد. کنگره با رهنمودهایی که برای مسافرین سفر اول دارد سفارش می‌کند که سفر اولی‌ها حتی‌الامکان از مسافرت خودداری نمایند، زیرا دلایلی هم بیان‌شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر آب‌وهوا هست که می‌تواند روی مصرف داروی فرد تأثیر داشته باشد و یا بعضی از ارگانیسم‌های دیگر بدن فرد در حال سفر ممکن است دچار اختلال شود. طبق تحقیقات مدت‌زمان مناسب برای تعطیلات، یک هفته است و سلامت و تندرستی انسان روز هفتم به اوج خود می‌رسد و بعد از یک هفته دوباره به سطح اول برمی‌گردد. در آخر امیدوارم همه‌ی شما عزیزان از این تعطیلات نهایت استفاده و البته لذت را برده باشید اگر دیر به ایستگاه برسید اتوبوس را نخواهید دید.

  

نویسنده: همسفر صدیقه آتش‌بار
نگارنده: همسفر سونیا لژیون هفتم
تنظیم و ارسال: همسفر طاهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .