English Version
English

گردباد سبز (در باب دستور جلسات هفتگی)

 گردباد سبز (در باب دستور جلسات هفتگی)

واژه حرمت، به معنای آبرو، احترام، رعایت، عزت، مراعات و ... می باشد. در فرهنگ معین، "آنچه که محترم داشتن و نگه داشتن آن واجب باشد"، معنا شده است. به عبارتی حفظ حرمت، شناخت حریم یا رعایت حد و مرزهاست.

همانطور که می دانیم، هر ساختاری، چه مثبت و چه منفی، دو هدف عمده را دنبال می کند؛ اول حفظ و بقا، و دوم رشد و توسعه. برای رسیدن به این اهداف، اولین قدم وضع قوانینی است که راه را در این جهت هموار نماید.

اصولا قوانین برای زندگی راحت تر و امنیت و آسایش انسان ها وضع می شود. هر ساختاری، هرچند کوچک، برای ثبات و تعادل، به قوانین نیازمند است. تمام هستی و کائنات، جهان خاکی ما، کشورها، شهرها، خانواده ها و حتی زندگی فردی انسان ها، همه و همه نیازمند چهارچوب و اصولی هستند، تا از هرج و مرج و فساد، بی عدالتی و ... جلوگیری شود.

کنگره 60 نیز ساختار هوشمند و قدرتمندی است که قوانین و حرمت خاص خود را دارا می باشد. اهمیت این قوانین به قدری است که در هر جلسه دو بار، یک بار در ابتدا و یک بار در پایان جلسات، خوانده می شود. جمله آغازین حرمت کنگره 60 از این قرار است؛ "کنگره مکان مقدس و امنی می باشد، که هر شخصی با ورود در این مکان، باید حرمت آن را حفظ کند".

کنگره مکانی مقدس خوانده می شود، چرا که یک جمعیت احیای انسانی است، که انسان ها را از اعماق تاریکی، ناامیدی و سرگردانی، به روشنایی و زندگی سالم و متعادل بازمی گرداند، تا برای خود، خانواده، جامعه و دیگر انسان ها، مفید و موثر واقع شوند. در کلام الله شریف نیز آمده است که احیای یک انسان، به منزله احیای تمام نفوس است. پس مسیر و اهداف کنگره 60،  مسیری بس والا، ارزشمند و مقدس می باشد.

امن بودن کنگره نیز با حفظ اصول و احترام گذاشتن به قوانین آن میسر می گردد. امنیت در یک ساختار یا یک جامعه، زمانی پدید می آید که اعضای آن از قوانین و اصول پیروی نمایند، وارد حریم یکدیگر نشوند و از خط قرمز ها عبور نکنند.

https://up.c60.ir/repository/11463/ooo.jpg%D8%A7%D9%88%DA%A9%DB%8C%20%281%29.jpg

عدم توجه به هر یک از مفاد حرمت کنگره 60، می تواند فرد را از مسیر درمان منحرف سازد. نقض فرمان، دروغ گفتن، تجسس، غیبت، قضاوت و دخالت در کار دیگران، در هر سیستمی ضد ارزش محسوب شده و منجر به فنا و نابودی آن می گردد.

روابط کاری و یا خانوادگی، یکی از موارد ممنوعی می باشد که در کنگره به شدت بر آن تاکید شده است. چرا که این گونه روابط، طرفین را درگیر مسائل عاطفی، احساسی و یا مالی کرده و آنها را از مسیر درمان و نیز مسیر آموزش و تعادل خارج می سازد.

رابطه راهنما و رهجو، یک رابطه مقدس استاد و شاگردی است، که بر پایه محبت، عقل و ایمان بنا گشته است. قطعا در صورت برقراری روابطی خارج از این چهارچوب، توقعات و احساسات گوناگونی در روابط آنها دخیل می گردد، و در ادامه، راهنما جایگاه استادی و ربوبیت خود، و رهجو نیز توانایی آموزش پذیری و فرمانبرداری از راهنما را از دست خواهد داد.

روابط مالی، کاری یا خانوادگی در بین اعضا نیز می تواند مشکلات عدیده ای را پدید آورد. به تجربه دیده شده اشخاصی که حرمت کنگره را رعایت نمی کنند، دیری نمی گذرد که کارشان به اختلاف و مشاجره می رسد و در نهایت سفر و درمان خود را نمیه کاره رها می کنند و می روند. کنگره همانند گردباد سبزی است که تنها کسانی را در خود نگاه می دارد، که در مرکز باشند و اصول و قوانین را پاس بدارند. افرادی که در حاشیه قرار بگیرند و از قوانین تخطی نمایند، خود به خود از گردونه خارج می شوند و با دست خودشان، وسایل نابودی خود را فراهم می آورند. نقض فرمان، در هر صورت و در هر سیستمی، دروغ، استرس، ناآرامی، پریشانی و تخریب را به دنبال خواهد آورد.

قوانین و حرمت کنگره 60، به مرور زمان و به موازات رشد اهداف متعالی کنگره، توسط بنیان متفکر و با درایت آن، و بر اساس تجربیات و رویدادهایی که در طول این سال ها اتفاق افتاده، شکل گرفت و به تدریج کامل شد، تا شرایط مساعد و مناسبی، برای درمان و رهایی افراد از بند تاریکی و ظلمت اعتیاد فراهم آید. بی شک آنچه تجربه شده باشد، سندی است بدون نقص، که پیروی از آن، می تواند ما را به صراط مستقیم و سلامتی و رهایی رهنمون شود.

پس باید بدانیم که رعایت این اصول، تنها به خاطر امنیت، آرامش، و رسیدن به درمان و تعادل خود ما است. و قطعا حفظ همین حرمت هاست که باعث ایجاد عشق، جاذبه، آرامش، احساس امنیت و حال خوش ما در کنگره می شود.

 

نگارنده: مسافر خاطره

ارسال :همسفر فاطمه 

منبع: وبلاگ خانم های مسافر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .