English Version
English

با رعایت نکردن حرمت ها شهر وجودی‌ام مورد تهاجم نیروهای مخرب قرار میگیرد

با رعایت نکردن حرمت ها شهر وجودی‌ام مورد تهاجم نیروهای مخرب قرار میگیرد

جلسه دوم از دوره دوم کارگاه آموزشی خصوصی کنگرۀ 60؛ نمایندگی بنیان مشهد با استادی کمک راهنمای محترم مسافر حجت، نگهبانی مسـافر حسین و دبیری مسـافر اصغر با دستور جلسه: (حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟) روز یک شنبه  روز 8 تیر ماه سال 1399  ساعت 17 آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حجت هستم یک مسافر. خدا را شاکر هستم که مجدد فرصت داد تا این جایگاه را تجربه کنم و بتوانم خدمت کنم. آمدن و رسیدن به این جایگاه که انسان بتواند برای کسانی که سفر شریفی را شروع نموده‌اند صحبت کند جای بسی افتخار را دارد و این افتخار و ارزشی است که شما با حضورتان به جلسه می‌دهید و این امر امکان‌پذیر نیست مگر با رعایت نمودن حرمت‌ها. این حرمت است که من را روی این صندلی نگاه می‌دارد و این مثال را شنیده‌ایم که می‌گویند حرمت امامزاده به متولی آن است، حال متولی این مکان کیست؟ آیا فقط مرزبانان محترم هستند یا مسئول شعبه یا دیگر عزیزان خدمت‌گزار؟

در اصل متولی این مکان تک‌تک ما هستیم که نام مسافر را بر روی خود گذاشته‌ایم و تقدس این مکان به دلیل وجود مسافرین است. من به‌عنوان یک عضو کنگره 60 باید حریم‌ها را بشناسم و آن را رعایت کنم؛ حریم به تعبیری مقدار و اندازه هر چیزی هست، حال با یک مثال ساده بیان می‌کنیم که اگر حریم و اندازه را رعایت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد، فاصله بین زمین و خورشید که اگر کمی بیشتر می‌شد باعث یخ زدن تمام موجودات و اگر کمی کمتر بود باعث ذوب شدن تمام موجودات می‌شد. این به جهت خارج شدن از تعادل این اکوسیستم هست و بیانگر این مهم است که من باید در جای درست بایستم. اگر به آرم کنگره هم دقت کنیم می‌بینیم در کنار معرفت و عمل سالم عدالتی هم هست و عدالت در این است که من هر چیزی را سر جای خودش قرار دهم و خودم هم سرجای خودم باشم؛ یعنی اگر در سفر اول هستم به‌عنوان یک مسافر خیلی چیزها را رعایت کنم و آداب و قوانین آن را انجام دهم. در جلسات حرمت کنگره دومرتبه خوانده می‌شود که خود این امر دال بر اهمیت آن هست.

حرمت یعنی حریم و این حریم قرار است که فاصله من با دیگر موجودات را بیان کند، شما به یک حیوان وحشی نمی‌توانید بیش‌ازحد نزدیک شوید و در کره زمین هم این امر صادق است چراکه هاله انسان حریم بین او با یک سری اتفاقات است و حریم کره زمین حافظ او در برابر برخورد شهاب‌سنگ‌ها و دیگر مسائل هست. اکنون من با رد شدن از یک سری حریم‌ها باعث شده‌ام که شهر وجودی‌ام موردتهاجم و حمله نیروهای مخرب قرار بگیرد، نیروهایی که به‌مراتب از بمب اتم هم تخریب بیشتری در شهر وجودی من به‌جای گذاشته‌اند احتمالاً همه ما این موضوع را متوجه شده‌ایم که اکنون اینجا هستیم و باید در لژیون‌ها یاد بگیریم که چگونه کمتر آسیب ببینم و امنیت خود را حفظ کنم و اینکه من در حال ضربه خوردن هستم مربوط به این است که من درجایی روزنه‌ای را باز گذاشته‌ام و این روزنه در تفکرات من است که اجازه می‌دهد بیماری‌ها ورود پیدا کنند و این خود من هستم که بیماری‌ها و مشکلات را برای خودم به وجود می‌آورم. کنگره به من می‌آموزد که در ابتدا با پوشیدن لباس سفید که نشانه پاکی و رفتن به سمت نور و روشنایی است و با رعایت حرمت‌ها در کنگره در صور آشکار و پنهان تغییر به وجود آورم. از اینکه سکوت نمودید و به سخنان من گوش دادید از شما ممنونم.

نگارش متن و ارسال خبر: مسافر پژمان
عکاس: مسافر مسعود
عکاس: مسافر امید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .