English Version
English

باید مراقب منیت، ترس و ناامیدی باشیم

باید مراقب منیت، ترس و ناامیدی باشیم

هر یک از سی‌دی‌ها به ما مطالب مهمی را می‌آموزد فراگیری همه آن‌ها جزو ضروریات زندگی روزمره ماست، در سی دی سواد  نیز به مطالب جالبی اشاره شده که از شنیدن آن بسیار لذت بردم.

هر اتفاقی که در زندگی برای ما پیش می‌آید باید به دقت به آن نگاه کنیم و آن را نقد و بررسی کنیم تا به ماهیت آن برسیم برای رسیدن به ماهیت نیاز به مثلث دانایی داریم برای بهبود دانایی و اطلاعات مورد نظر تلاش زیادی لازم است نمونه بارز این مورد کمک راهنمایان کنگره ۶۰ هستند این‌ها کسانی هستند که این راه را رفته و به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده‌اند.

دانایی به معنی تشخیص ماهیت خواسته در هر لباس و  شکلی که در افراد مختلف فرق می‌کند. رسیدن به دانایی تلاش، رنج بسیار و از خود گذشتگی می‌خواهد.

ما در شرایط بحرانی و سخت می‌توانیم دانایی خود را افزایش بدهیم و اگر در این موقعیت قرار گرفتیم باید صبور باشیم و دست از تلاش برنداریم و آن را به صورت پله‌ای برای بالا رفتن و صعود از یک مرحله استفاده کنیم تا رشد و ترقی  را تجربه نماییم.

همواره در طول مسیر جهت رسیدن به مقصد با غلبه کردن بر مشکلات و استفاده از تفکر، آموزش و تجربه که سه رکن اصلی راه هستند در ادامه راه کارساز هستند. در اینجا دانایی به وجود می‌آید البته در هر مسیری امکان دارد یک سری مسائل جلوی رشد دانایی بگیرد، مانند مثلث جهالت که ضلع‌های آن منیت، ناامیدی و ترس هستند؛ تا زمانی که از مثلث جهالت دوری نکنیم نمی‌توانیم به دانایی برسیم. برای رسیدن به این مهم اول باید آموزش دیده باشیم تا بتوانیم بخشش داشته باشیم و سپس یاد بگیریم که آن‌ها را در زندگی عملی کنیم چون آموزش به انسان در یادگیری علم کمک بسیاری می‌کند.

دو نکته بسیار مهم دیگر در مورد دانایی وجود دارد:

اول اینکه اگر آموزش‌ها را به خوبی یاد بگیریم به دنبال برطرف کردن نقطه ضعف‌ها هستیم تا آن‌ها را تقویت کنیم. نکته دیگر این که باید سه ضلع با هم درمان شود، در واقع این سه ضلع مکمل یکدیگرند و اگر روی یک ضلع کار کنیم به تعادل نخواهیم رسید.

 و دوم  زمانی که خداوند انسان را آفرید و او را اشرف مخلوقات نامید به او قدرت اختیار داد تا بتواند راه خود را انتخاب کند که این فقط مخصوص انسان است چون حیوانات و گیاهان در این مرحله نیستند.

 ما در تمامی مراحل زندگی باید مراقب منیت، ترس و ناامیدی باشیم تا مبادا در ما رخنه کنند و سد راه پیشرفتمان شوند.

 

نگارش: فاطمه همسفر فریدون لژیون چهارم
ویراستاری و ثبت: همسفر صدیقه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .