English Version
English

حفظ حرمت ها مایه آرامش است

حفظ حرمت ها مایه آرامش است

در کل دنیا درمان اعتیاد وجود ندارد و اگر مسئله‌ای هم باشد مربوط به مهار آن است که اعتیاد را در یک نقطه مهار می‌کنند تا بیش از آن پیشرفت نکند؛ ولی در کنگره 60 صحبت از درمان قطعی اعتیاد و رسیدن انسان به تعادل می‌باشد. چون این یک موضوع جدید است و کنگره 60 درباره درمان قطعی اعتیاد و به تعادل رسیدن شخص صحبت می‌کند، پس برای رسیدن به این موضوع باید از ابزارهای محکم و مناسبی استفاده کند که یکی از این ابزارها وجود حرمت در کنگره 60 می‌باشد که در مکان‌های دیگری مانند کلینیک‌ها، کمپ‌ها و ... نمونه این حرمت‌ها که بتواند ساختاری را تشکیل دهد و از آن محافظت کند دیده نمی‌شود. کنگره 60 برای رسیدن به درمان اعتیاد به‌صورت هوشمندانه عمل کرده است و مسائلی را در قالب حرمت عنوان نموده که رعایت کردن این مسائل باعث می‌شود یک ساختار به اهدافش دست یابد.

واژه حرمت از حریم می‌آید یعنی وجود دامنه‌ای از محیط که وارد یا خارج شدن از آن می‌تواند انسان را دچار مشکل کند؛ برای مثال وقتی ما حریم یک رودخانه را رعایت نمی‌کنیم و در حریم آن، خانه می‌سازیم یک روز آبِ آن رودخانه در قالب سیلاب خانه ما را ویران می‌کند یا اگر در حریم جاده‌ای خانه بسازیم یک روز حادثه‌ای باعث خواهد شد تا ما خانه‌مان را از دست بدهیم.

حال اگر درمان را به‌صورت یک جاده در نظر بگیریم و بخواهیم در این جاده سالم به مقصد برسیم لازمه آن، رعایت حرمت‌های این جاده می‌باشد؛ به‌عنوان‌مثال وقتی می‌خواهیم از قزوین به تهران برویم در جاده یکسری علائمی (مانند سرعت مجاز یا آگاهی از وضعیت جاده) وجود دارد که ما را راهنمایی می‌کند تا با آگاهی، سالم به مقصد برسیم. این علائم و راهنمایی‌هایی که در مسیر به ما می‌شود درواقع باعث حفظ جان ما از آسیب‌های وارده می‌گردد تا حداقل آسیب را متحمل شویم. موضوعاتی که در حرمت کنگره 60 وجود دارد همه و همه برای این است که افرادی که در این مسیر در حال حرکت هستند به یکدیگر آسیب نرسانند.

رعایت حرمت‌ها باعث می‌شود شخص با سلامتی این مسیر را طی کند و برایش مشکل دیگری اضافه نشود؛ با توجه به اینکه فرد باید با سختی‌های درمان اعتیاد دست‌وپنجه نرم کند، حرمت‌ها باعث می‌شود که از مشکلات اضافه به دور باشیم و دچار بحران‌های بیشتری در این سفر نشویم. درواقع حرمت‌ها، از ما در مقابل احتمال بروز اتفاقات احتمالی محافظت می‌کند؛ برای مثال قسمتی از حرمت مربوط به تلفن ندادن می‌باشد و رعایت نکردن آن شاید باعث شود که یک زنگ ذهن من را درگیر و مرا از مسیر درمان دور کند یا قسمتی از حرمت مربوط به ارتباط نداشتن در خارج از کنگره می‌شود و ارتباط داشتن باعث می‌گردد گاهی دو نفر از مسیر درمانی خارج شوند.

در ابتدای حرمت آمده است که «کنگره مکان امن و مقدسی است»؛ این امنیت زمانی وجود دارد که حرمت‌ها رعایت شود وگرنه کنگره برای کسی که حرمت‌ها را رعایت نمی‌کند مثل یک جاده است که علائم را در آن مسیر نادیده گرفته و علاوه بر بروز مشکلات برای خود، ممکن است برای کسانی که علائم را هم رعایت می‌کنند مشکلاتی را به وجود آورد.

در جاده ممکن است فرد سرعت، فاصله طولی و... را رعایت نکند و تصادف کند؛ در کنگره هم همین‌گونه می‌باشد و بعضی‌ها ممکن است حرمت‌ها را رعایت نکنند و به دنبال حاشیه‌ها باشند؛ ولی اگر من شخصی باشم که این قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنم، احتمال اینکه آسیبی از جانب دیگران به من برسد خیلی کم است.

اگر من هم کنار کسانی قرار بگیرم که می‌خواهند در حاشیه‌ها باشند و از حرمت‌ها خارج شوند، به خودم، کنگره و افرادی که در این مسیر هستند در حال خیانت هستم چون حرمت‌شکنی کرده‌ام. به نظر من اگر کنگره مکان مقدسی می‌باشد به علت وجود حرمت‌هایش است؛ پس اگر من کاری کنم که این مکان از امن و مقدس بودن خارج شود درواقع مرتکب صدمه بزرگی شده‌ام.

 

نگارنده: کمک راهنما مسافر محمد

تایپ: مسافر مهدی لژیون سوم

نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .