English Version
English

قطعه‌ای از بهشت روی زمین

قطعه‌ای از بهشت روی زمین

 

گاهی از جایی که ایستادهای به افقی دوردست خیره میشوی؛ در اندازهای از درک محدود خود، آن دورنمای دور از انتظار را کوچک میکنی تا در ابعاد دید تو جای گیرد؛ اینکه چه فهم میکنی از بهشت پیش رو، بسته به چشمان تیز بین توست؛ و بلکه نگاه خوش بین تو؛ شاید زمانی فرا رسد که دریابی فاصله حقیقی جنت را از آن برهوتی که می‌پنداشتی !

معصومه همسفر اسماعیل با راهنماییهای خوب خانم آمنه؛ دو سال و دو ماه رهایی دارد، او خدمات گوناگونی از جمله مسئولیت وبلاگ و نشریات شعبه امین قم را برعهده داشته است. با او گفتوگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 
 

چطور با کنگره آشنا شدید؟

یکی از دوستان مسافرم، پیام کنگره را به مسافرم رسانده بود و بعد از مدتی در سایت کنگره، آشنایی کوچکی با اینجا پیدا کردم. بهمن ماه سال ۹۴ بود که خداوند مهربان اذن ورود مرا به این مکان مقدس صادر کرد و همراه مسافرم وارد این قطعه از بهشت روی زمین شدم.

 

دلیل اشتیاق شما برای ماندن و خدمت کردن چه بوده است؟

من هم مثل همه با حال خراب وارد کنگره شدم. اوایل همه چیز برایم گنگ بود؛ چون بر اثر تخریب اعتیاد مسافرم و روان پریشان و ناامید خودم، همه حس‌هایم بسته شده بود. اما تنها نور امیدی که در درونم موج می‌زد، کنگره ۶۰ بود. برای همین ماندن را انتخاب کردم و از همان ابتدا سعی کردم گوش به فرمان کنگره و راهنمای عزیزم باشم. در ادامه، شکر خدا راه خدمت کردن هم برایم باز شد و با خدمت کردن توانستم به خودم برای بهتر شدن حالم و رسیدن به تعادل نسبی کمک کنم.

 

زندگی شما بعد از کنگره چه تغییراتی داشته است؟

اولین تغییرم این بود که فهمیدم هیچ نمی‌دانم. بنابراین سعی کردم فرمانبردار باشم و بعد سعی کردم تغییرات را در ابتدا از خودم شروع کنم. سعی کردم اول از همه خودم را ببخشم و به خودم برای بهتر شدن حالم کمک کنم و دیدگاه خودم را نسبت به دیگران تغییر بدهم و تلاش همیشگی من این شد که بخشش، گذشت، عشق بلا عوض و دوری از ضدارزش‌ها، از جمله تغییرات در رفتار درونی و بیرونی من باشد.

 

چه درس‌هایی از آموزه‌های کنگره به گنجینه فهم شما اضافه شده است؟

من همیشه سعی می‌کنم آموزه‌های کنگره را سرلوحه کار خودم در تمام مراحل زندگی قرار بدهم که حتی ذره‌ای عمل خیر یا شر در زندگی من بازتاب خواهد داشت و من باید در همین جهان پاسخگوی اعمالم باشم. بنابراین همیشه سعی می‌کنم هوشیار باشم و مراقب افکار و اعمالم باشم.

 

اگر بخواهید به گم کرده راهان هموطن در صحبتی کوتاه کنگره را معرفی کنید، چه می گویید؟

می‌گویم کنگره مکانی است برای احیای دوباره انسان‌هایی که راه را گم کرده‌اند و در اثر حرکت در راه غلط خود را به نابودی کشانده‌اند؛ راهی را پیش روی انسان قرار می‌دهد که نتیجه‌اش متولد شدن خلقی جدید از دل تاریکی‌هاست که این بار مانند عقاب بر فراز مشکلات پرواز می‌کند؛ چون راه، حل کردن مشکلات را آموخته است.

 

چه مسئولیت‌های را تاکنون در شعبه امین قم عهده دار بوده‌اید؟

خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در جایگاههای مختلف کنگره را به من عطا کرده؛ از خدمت‌های کوچک گرفته تا جایگاه دبیری، نگهبانی، استادی، خدمت در نشریات و خدمت در وبلاگ نمایندگی امین قم.

 
 

خدمت در نشریات چه بخشی از روان شما را به کنترل و چارچوب درست رسانده است؟

خدمت در نشریات باعث شد که من بتوانم هر چه بیشتر صبور بودن ‌و رفتار درست با دیگران را آموزش بگیرم و همین جا از این فرصت استفاده می‌کنم و از کمک راهنمای محترم خانم کبری، مسئول پیشین نشریات تشکر می‌کنم که مرا برای خدمت در این جایگاه انتخاب کرد.

 

مسئولیت مدیریت سایت برای شما چه حس و خالی داشت و چه رنگی برای آن قائل هستید؟

خدمت در سایت برای من یک خدمت ویژه و پر آموزش بود. چون همیشه باید مطالب به روز می‌شد و من باید مرتب به سایت اصلی کنگره ۶۰ نگاه می‌کردم و از مطالب آنجا الگوبرداری می‌کردم. خدمتی بود که در سرتاسر آن رنگ عشق و امیدواری، موج می‌زد. در دوران خدمت سایت که آنرا به تازگی به خانم مریم تحویل داده‌ام، از تک تک بچه‌های سایت که با عشق خدمت می‌کردند، آموزش و انرژی می‌گرفتم و همین جا از همه آن‌ها به خاطر همکاری خوبشان تشکر می‌کنم که اگر آن‌ها نبودند، من به تنهایی نمی‌توانستم سایت را اداره کنم؛ از خانم‌مرضیه عزیز هم که اجازه تجربه این جایگاه و خدمت در این‌حایگاه را به بنده دادند تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

برای کمک راهنمایی و تشکیل لژیون چه آموزش‌هایی را در کوله تجربه خود اندوخته‌اید؟

برای کمک راهنمایی و تشکیل لژیون سعی می‌کنم که در همه حال فرمانبردار قوانین و حرمت‌های کنگره باشم و همیشه عشق و عقل و ایمان را سرلوحه کار خودم قرار بدهم.

 

در طول مدت حضور خود در شعبه امین قم، رویش ها و ریزش ها در بخش همسفران برای شما کاملا ملموس بوده است ؛ از نظر خود، چند نکته را به عزیزان همسفر گوشزد کنید.

من چند نکته را همیشه به خودم گوشزد می‌کنم؛ اول اینکه دیگران کاشتند و ما خوردیم؛ پس ما هم وظیفه داریم برای استفاده آیندگان بذری بکاریم و همیشه سعی کنیم تابع قوانین و مقررات و حرمت‌های کنگره باشیم و در صراط مستقیم گام برداریم تا شعبه امین قم همینطور با نظم و اقتدار به راه خود ادامه دهد و از هرگونه کمکی برای رشد شعبه، چه مادی چه معنوی دریغ نکنیم.

 

من در کنار شما برای خدمت در نشریات آموزش گرفتم؛ حال که با اجازه شما و تایید خانم مرضیه اسیستانت محترم شعبه، در جریان این خدمت قرار گرفته‌ام، لطفا نکاتی را برایم متذکر شوید.

خانم بلاغی عزیز همیشه می‌گفت که در کنگره هر کس عملکرد خوبی داشته باشد، خود سیستم او را برای خدمت انتخاب می‌کند. شما هم جزو افرادی بودید که سیستم شما را انتخاب کرده؛ فقط توصیه من هم به خودم و هم به تمام کسانی که در هر جایگاهی در کنگره می‌خواهند خدمت کنند این است که هر خدمتی را با عشق بپذیرند و با عشق، کمک به همنوع انجام بدهند.

 

 

گفت‌وگو و نگارش: همسفر زهرا، لژیون دوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .