English Version
English

گفت و گوی زیبا با ایجنت نمایندگی اهواز

گفت و گوی زیبا با ایجنت نمایندگی اهواز

لطف کنید به‌رسم کنگره خودتان رو معرفی کنید.

سلام دوستان شاهرود هستم یک مسافر آخرین آنتی ایکس مصرف تریاک و متادون ۲۰ سال تخریب داشتم ده ماه و بیست‌وهفت روزبه روش dst و داروی ot سفر کردم به کمک راهنمای خوبم آقای فرشید تفرشی رهایی ۶ سال و ۷ ماه. در ادامه یک سفر سیگار داشتم  ۱۰ ماه و ۱۰ روزبه روش dst و داروی نیکوتین خوراکی سفر کردم بازهم به راهنمایی آقای مجید تفرشی رهایی از بند سیگار ۵ سال و ۸ ماه ورزش در کنگره والیبال و کوه‌پیمایی.


 

لطف کنید به ما بگویید در حال حاضر در چه شعبه‌ای هستید و به چه خدمت‌هایی  مشغول هستید؟

بنده در حال حاضر لژیون دارم و حدود ۴ یا ۵ سال است در کسوت کمک راهنمایی مشغول به خدمت هستم و همچنین ایجنت شعبه دانیال اهواز هم هستم.


 

ازآنجایی‌که شما همشهری ما هستید و هرچند وقت یک‌بار افتخار دیدنتان را پیدا می‌کنیم در لژیون خرم‌آباد لطفاً به ما بگویید لژیون خرم‌آباد نسبت به بار قبلی که اینجا حضور داشتید چه تغییراتی کرده است و اصلاً آیا خرم‌آباد در مسیر درست حرکت می‌کند و همچنین در چه جاهایی ما باید خودمان را تقویت کنیم؟

باید بگویم که اصولا کنگره رو جلو حرکت می‌کند و لژیون خرم‌آباد و سایر شعبات کنگره به مثال شاخه‌های درخت کنگره هستند و وقتی کنگره دارد رشد می‌کند در حقیقت شاخه‌ها و میوه‌ها و تمام اجزای این درخت رو به رشد هستند. بنده بار قبل که حدودا زمستان به خرم‌آباد آمدم، فقط یک لژیون بود و با یک راهنما ولی هم‌اکنون تعداد لژیون‌ها بیشتر شده و همچنین نوع مشارکت‌ها و نوع رفتار و صحبت‌های اعضا همگی تغییر کرده و همه این‌ها مرهون زحمات آقای رضا بهرامی مسئول لژیون خرم‌آباد است و اصولا پیشرفت‌ها مشهود است اینجا و کلا شما شعبات را هم اگر توجه کنید به همین صورت است چون دارند از ریشه‌ای تغذیه می‌کنند که متصل به مهندس حسین دژاکام بنیان کنگره ۶۰ و آموزش‌های ایشان است. 


 

آقا شاهرود در مورد دستور جلسه آداب و معاشرت، ادب و بی‌ادبی و تعادل و بی‌تعادلی برایمان توضیح دهید و اینکه چه ارتباطی بین این موارد وجود دارد؟

این دستور جلسه بسیار جالب است. یک مصرف‌کننده برای مشکل مواد مخدر اینجا میاید ولی وقتی وارد می‌شود درگیر بسیاری مسائل دیگر می‌شود که یکی از آن‌ها همین مسئله آداب معاشرت است. وقتی بیشتر روی این دستور جلسه دقت می‌کنیم می‌بینیم که کسی که آداب معاشرت بلد نیست، انسان بی‌ادبی است و کسی که انسان بی‌ادبی است، تعادل ندارد و این‌ها کاملاً به همدیگر مرتبط هستند. برای مثال کسی که آداب معاشرت بلد نیست، در حقیقت روز و شبش به بی‌ادبی می‌گذرد و چنین شخصی شب‌ها هم خواب خوبی نخواهد داشت و کسی که خواب خوبی ندارد، در حقیقت حال خوشی ندارد و چنین شخصی به‌راحتی از تعادل خارج می‌شود.

اصولا چرا یک فرد سفر اول یا حتی سفر دوم باید روی آداب و معاشرت خودش کار کند و اصلاً آداب و معاشرت روی سفر ما نقش دارد؟

ما وقتی به کنگره میاییم به‌عنوان یک تازه‌وارد فکر می‌کنیم که همه این موارد را میدانیم ولی جلوتر که می‌رویم و وقتی بیشتر آموزش می‌گیریم می‌بینیم که خیلی چیزها را هم نمی‌دانیم و به‌تدریج در طول کنگره این مسائل را فرامی‌گیریم و به‌تدریج به تعادل می‌رسیم و همان‌طور که در کنگره همیشه گفته‌شده درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان و اصولا اینجا هدف ما رسیدن به تعادل است، درحالی‌که درمان به عقیده من به‌مراتب راحت‌تر است.اصولا ما وقتی وارد اعتیاد می‌شویم اول‌ازهمه تعادلمان را از دست می‌دهیم. قانونا من باید ساعت ۱۱ بخوابم و ۶ صبح بیدارباشم ولی یک شخص مصرف‌کننده این‌طور نیست. موقعی که باید بخندد گریه می‌کند و موقعی که باید گریه کند می‌خندد. حال چطور باید این را اصلاح کرد در حقیقت با همین اصول آداب و معاشرت و ادب و بی‌ادبی. این دستور جلسه جز دستور جلسه‌هایی است که همیشه جز لیست سالیانه کنگره بوده. یکسری دستور جلسه وقتی همیشه هستند، یعنی مهم بوده‌اند که همیشه جز لیست هستند ویکی‌شان همین آداب و معاشرت است. اینکه من نظم داشته باشم این آداب و معاشرت است. اینکه وقتی کنار دست راهنما قدم می‌زنم از کدام سمت حرکت کنم و چقدر از راهنمایم فاصله داشته باشم این آداب معاشرت است. اینکه وقتی می‌خواهم وارد اتاق مرزبانی شوم، اجازه بگیرم یا نگیرم این آداب معاشرت است. این‌ها هستند که به ما قدرت می‌دهند و ما را رو تعادل می‌برند و اگر این آداب رعایت نشوند، راه درمان بسیار سخت و نفس‌گیر می‌شود برای هرکس که می‌خواهد در این مسیر گام بگذارد.


 

و از شما می‌خواهم کلام آخر و صحبتی اگر جامانده که به آن اشاره نشده مطرح کنید.

صحبت خاصی نیست و آرزوی موفقیت می‌کنم برای شما و کل اعضای لژیون خرم‌آباد.


 

ممنون که وقتتان را در اختیار ما قراردادید و انشالله که بتوانیم از تجربیات شما نهایت استفاده را بکنیم.


 

تهیه و تنظیم: مسافر محمد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .