English Version
English

در کنگره اعتیاد به شیشه راحت درمان می‌شود

در کنگره  اعتیاد به شیشه راحت درمان می‌شود

جلسه سوم از دور هفتادوپنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ ویژه آقایان مسافر و همسفران در شعبه آکادمی به استادی مسافر کمک راهنما مجید رضایی، نگهبانی احمد و دبیری مسعود با دستور جلسه «آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی» شنبه 31 خردادماه ساعت ۱۷ آغاز کرد. در ضمن تولد سومین سال رهایی مسافر بهزاد نیز برگزار شد.

سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که برای خدمت در این جایگاه قرار دارم و تولد آقا بهزاد را تبریک می‌گویم. در باب دستور جلسه آداب و معاشرت، اولین چیزی که در بدو ورود من به کنگره باعث جذبم شد ادب و احترامی بود که نفرات برای هم قائل بودند، از لحظه ورود از قسمت تازه واردین تا به بالا و کسانی که خدمت می‌کردند، آن ادب و احترام بود که باعث محبت در قلب من شد و هیچ‌وقت فراموش نخواهم کرد.

وقتی وارد کنگره شدم، در همان جلسات اول با آموزش‌های آقای مهندس به شکلی این مطلب را بیان کردند و گفتند یک فرد هروئینی و باادب برای ما ارزشش بیشتر از کسی هست که مواد مصرف نکند ولی بی‌ادب باشد.

وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم درجایی قرار است آموزش ببینیم که ادب آن‌قدر برای بنیان‌گذار کنگره مهم است.

می‌گویند ادب مرد به ز دولت اوست. ما خیلی از این مثال‌ها در ادبیاتمان داریم ولی در کنگره جور دیگری بیان می‌شود، معاشرت ما چه در منزل و چه بیرون تعیین‌کننده این است که ما چه رفتاری داریم و در چه سطحی هستیم.

شما وقتی با همسر، فرزند، پدر و مادرتان صحبت می‌کنید و درخواستی دارید وقتی بگویید برو انجام بده یا لطفاً این کار را انجام بده، خیلی فرق دارد و بازتابش هم فرق می‌کند، شما وقتی درخواستی دارید چه در منزل چه بیرون و چه محل کارتان هر جور صحبت کنید، نوع صحبت تعیین کننده مسیر شماست.

مانند وقتی‌که کامپیوتر را روشن می‌کنیم و با موس حرکت کرده و صفحه‌ای را باز می‌کنید آنجا تعیین مسیر می‌کنید که چه صفحه‌ای را باز می‌کنید دنبال چه هستید و چه معلوماتی را جویا می‌شوید این تعیین مسیر شماست.

شما در منزل یا محل کار خود وقتی امرونهی کنید و بگویید برو این را بردار و بیاور یک‌جور جواب می‌گیرید ولی وقتی باادب خوب درخواست می‌کنید، محبت شخص روبه‌رو را به همراه انجام کار موردنظر دارید، قانون نیوتن هم همین مسئله را بیان می‌کند که هر عملی عکس‌العملی دارد.

استاد امین بارها در سی‌دی‌ها بیان می‌کنند که کارمای عمل شما به شما باز خواهد گشت حال به هر شکلی عمل کنید.

آقای مهندس در سی‌دی‌ها در باب آداب معاشرت حتی در نحوه غذا خوردن و اینکه با چگونه و با کدام دست قاشق یا چنگال را بگیریم حتی در بالا یا پایین رفتن از پله که آقا جلو باشد یا خانم صحبت می‌کنند و دائماً از تأثیر همه این رفتارها می‌گویند و آن‌قدر مهم است که وقتی انجام می‌دهیم لذت آن را در زندگی خواهیم دید و اینکه چقدر برای ما احترام به همراه دارد.

قسمت دوم دستور جلسه در مورد تولد آقا بهزاد است که تولد سه سال رهایی ایشان را جشن می‌گیریم.

آقا بهزاد با تخریب شیشه وارد کنگره شدند راهنمای سفر اولشان آقای عبدالرضا بودند. تخریب شیشه خیلی سخت است توهمات و مشکلاتی برای فرد به وجود می‌آورد. دیدگاه جامعه در مورد شیشه تغییر کرده است. قبلاً وقتی کسی می‌خواست لاغر شود و یا انرژی بیشتری بگیرد از شیشه استفاده می‌کرد، حتی در باشگاه‌های ورزشی به‌عنوان دارو تجویز می‌شد و اشخاص فکر می‌کردند چون مورفین ندارد اعتیادآور نیست.

اما در کنگره آقای مهندس سه تا سی دی برای دستور جلسه شیشه گفتند و حتی دکتری را هم برای صحبت آوردند آقای مهندس می‌گویند اعتیاد دارد حتی اگر مورفین نداشته باشد.

آقای مهندس می‌گویند نامزدی در زندگی شاید راحت به هم بخورد ولی نامزدی با اعتیاد هیچ‌وقت به هم نمی‌خورد و شخص با هر نوع مواد مخدر چه قرص باشد چه شیشه پیوند خود را می‌زند؛ زمانی در جامعه فکر می‌کردند شیشه اعتیاد ندارد ولی تخریب‌هایی که روی فرد ایجاد می‌کند نمایانگر اعتیاد به آن است.

آقا بهزاد بااینکه تخریب خیلی بالایی داشت ولی درمان شد. خود من رهجویی داشتم که خانواده‌اش او را به بیمارستان امام حسین بردند و او را بستری کردند، داروهای بسیار سنگینی برایش تجویز شده بود که در آن زمان مشاور پلیس ۱۱۰ که به این خانواده مشاوره می‌دادند بیان کرده بود که اعتیاد به شیشه قابل‌درمان نیست چون تخریب بسیار بالایی دارد، ولی در کنگره نفرات خیلی زیادی هستند که درمان شده‌اند، ورزش می‌کنند، داخل تیم راگبی کنگره عضو هستند و در جایگاه‌های خدمتی در کنگره خدمت می‌کنند مثل آقا بهزاد عزیز که الآن مشاور تازه واردین هستند و شال بسیار زیبایی دور گردنشان هست.

زمانی که مدیر مالی کنگره فوت کرد آقا بهزاد برای امور مالی برنامه‌های جدیدی داد. در لژیون مالی خدمت کرد، نگهبان بسکتبال است و هر کاری در جهت خدمت به کنگره از ایشان برآید انجام می‌دهد.

تولد سه سال رهایی آقا بهزاد را به همسر ایشان به راهنمای همسفرشان، به نمایندگی آکادمی و به آقای مهندس تبریک می‌گویم.

امیدواریم باز هم بتواند در این مسیر خدمتگزار خوبی باشد و از آموزش‌ها استفاده کرده و به بهترین شکل راه خود را ادامه دهند.

آقا بهزاد بسیار خانواده دوست است. هر بار امکان ندارد از دختر، پسر و همسرشان با عشق و علاقه صحبت نکنند و علاقه ایشان به خانواده نشان دهنده این است که محکم در جایش ایستاده و دیگر نگران مواد نیست.

کسانی که می‌گویند اعتیاد به شیشه درمان ندارد، به قطعیت آقا بهزاد را ببینند که درمان شده و به تعادل رسیده است.

 
اعلام سفر مسافر:

سلام دوستان بهزاد هستم مسافر. تخریب 8 سال آخرین آنتی ایکس شیشه. روش درمان دی اس تی با داروی ot با راهنمایی راهنمای خوبم مجید رضایی لژیون چهارم آکادمی. ورزش در کنگره بسکتبال و شنا. رهایی سه سال و چهار ماه. در ضمن سفر نیکوتین هم داشتم. طول سفر ده ماه. به راهنمایی احمد جعفری با آدامس نیکوتین. رهایی سه سال و دو ماه.

آرزوی مسافر:

آرزو می‌کنم کنگره جهانی شود و دانشگاهی را که آقای مهندس در نظر دارند به‌زودی تأسیس شود و تا اینجا هستم شاهد فعالیت این دانشگاه باشم.

سخنان مسافر:

کنگره تنها جایی است که می‌شود درمان شد و هیچ جای دنیا چنین روشی وجود ندارد. قبل از کنگره برای درمان خیلی جاها رفتم. به خیلی از کلینیک‌ها سر زدم. نتیجه این شد که علاوه بر شیشه اعتیاد به قرص‌های روان‌گردان و اعصاب تجویزی روان‌پزشک هم به مصرف قبلی‌ام اضافه شد. من قبل از کنگره خیلی کارها می‌کردم درس می‌دادم کتاب می‌نوشتم ولی وقتی درمان شدم همه‌چیز فرق کرد. نوع درس دادن و نوشتنم، نوع برخورد با دیگران تغییر کرد و من این را مدیون کنگره هستم.

یکی دیگر از نعمت‌های کنگره این بود که توانستم بعد از سال‌ها با پسرم در تیم بسکتبال کنگره بازی کنم و اکنون در این تیم فعال باشم. از جناب مهندس، راهنمای خوبم آقای مجید رضایی، از خانواده‌ام و از راهنمای همسفرم همسفر سمیه کمال تشکر و قدردانی را دارم. برای همه آرزوی درمان و رهایی دارم.

عکس: مسافر مرتضی لژیون پنجم
پیاده سازی: مسافر محسن لژیون 19

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .