English Version
English

تفاخر از دیگران انرژی، و از شخص نعمت‌ها را می‌گیرد

تفاخر از دیگران انرژی، و از شخص نعمت‌ها را  می‌گیرد

دومین جلسه از دور اول جلسات لژیون سردار  گروه همسفران نمایندگی؛ ستارخان به استادی همسفر مریم، نگهبانی همسفر نازی و دبیری همسفر مونا، با دستور جلسه «در کنگره 60 چگونه قدردانی کنیم، تفاخر یا تواضع» روز سه‌شنبه مورخ 20 خرداد سال 1399  ساعت 16 شروع به کارکرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر.شکر نعمت، نعمتت افزون کند. کفر، نعمت از کفت بیرون کند. اگر ما شکر کنیم، به سبب این سپاسگزاری و قدردانی ، نعمت‌ها برای ما افزایش پیدا می‌کنند.  نعمت‌ها به‌سوی ما می‌آیند. ولی زمانی که کفر می‌ورزیم؛ (کفر به معنی پنهان کردن) یعنی اگر  ما نعمتی یا خوبی کسی را پنهان کنیم، باید بدانیم، خوبی ما هم در جای دیگر دیده نمی‌شود و نعمت‌ها هم از ما دور می‌شوند.در کنگره ما چگونه می‌توانیم سپاسگزار  و قدردان باشیم؟ با خدمت کردن، با خدمت‌هایی که در کنگره به هم می‌کنیم می‌توانیم شکرگزار باشیم. حتی همین خدمت‌های کوچک، مثل جابجایی صندلی و خدمت‌هایی چون استادی، دبیری، نگهبانی. این‌ها هستند که به ما احساس شادی و شعف می‌دهند. همین احساس خوشی که در ما به وجود می‌آید باعث می‌شود که ما از خود بپرسیم کنگره به ما چه داده است؟ من در کنگره چه یاد گرفته‌ام؟ چه بوده‌ام وقتی وارد کنگره شده ام و حالا خروجی من چه شده است؟
اینجاست که وقتی با خودم فکر می‌کنم، می بینم، آری من در کنگره به خیلی چیزها رسیده‌ام.کمک راهنما شده‌ام، نگهبان شده‌ام، خدمت کرده‌ام، حالم خوب است. من حال خوشم را مدیون کنگره هستم، بنابراین به‌طور یقین  ازلحاظ مالی هم باید کنگره 60 را ساپورت کنم، من می‌توانم از طریق پرداخت مبالغی برای خرید زمین کنگره، کمک کنم.

در مورد تفاخر، (از خود تعریف کردن)، من  سی دی انفاق استاد امین را که گوش می‌کردم، در قسمتی از آن در مورد تفاخر صحبت می‌کنند. می‌گویند:  کسی که خیلی از خودش تعریف می‌کند، از طرف مقابل انرژی می‌گیرد و این امر باعث می‌شود که چون مخاطب می‌داند او از خودش تعریف می‌کند، دیگر با او ارتباط برقرار  نمی‌کند. در ادامه  آن شخص که فخرفروشی می‌کند همان نعمتی را هم که دارد  از دست می‌دهد. تفاخر باعث می‌شود رفت‌وآمدها کم شود. اینجاست که استاد آن را به محبت ربط می‌دهند. می‌گویند: ما از هرکسی که محبتی می‌بینیم  باید قدردان اوباشیم و از او تشکر کنیم. ولی اگر محبت را نمی‌بینیم، در حقیقت آن محبت را پنهان کرده‌ایم و وارد قضیه کفر شده‌ایم. (یعنی از دیگران پنهانش کرده‌ایم.)
 در مورد تواضع، جستجو کردم مطلبی بود، که در آن، لقمان حکیم به پسرش می‌گوید: فرزندم وقتی روی زمین راه می‌روی با تفاخر راه نرو و از مردم روی مگردان. تا می‌توانی با مردم خوش‌رو باش. خوش‌برخورد باش، چون خوش‌رویی و خوش برخوردی انسان‌هاست، که می‌ماند.
 تواضع (فروتن بودن) از قدیم گفته‌اند: هرچه درخت پربارتر باشد سربه‌زیرتر است. من خودم این برداشت را داشته‌ام که وقتی کسی کمکی می‌کند، باید متواضع باشد.  افراد متواضع، خوش‌رو و خوش‌برخورد هستند و این رفتار خوب آن‌ها باعث می‌شود که نفرات زیادی دور آن‌ها جمع شوند و روابط آن‌ها گسترده‌تر گردد.   این مسئله در کنگره ۶۰ به‌خوبی مشاهده می‌شود. من پیش خودم گفتم بیایم تفاخر را میان اعضای کنگره ۶۰ بررسی کنم، دیدم با توجه به صحبت‌های آقای امین، (در رابطه با تفاخر)، این مسئله شامل اعضای کنگره ۶۰ نمی‌شود. اگر تفاخر وجود داشت ما دورهم جمع نمی‌شدیم، تا کاری خیرخواهانه را انجام دهیم. به‌پاس این آموزش‌هایی که ما از کنگره گرفته‌ایم باید همیشه شکرگزار و قدردان کنگره باشیم.  یقیناً آقای مهندس دستان خداوند روی زمین هستند و در همه حال کمکمان می‌کنند.

 

نگارش: همسفر مونا دبیر لژیون سردار

تهیه و تنظیم: همسفر لیلا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .