English Version
English

درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است

درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است

پانزدهمین کارگاه آموزشی همسفران ویلیام وایت در ارتباط با سی دی فاصله ا به استادی همسفر پونه برگزار شد. در ادامه  گزارشی از این کارگاه مجازی را می‌خوانید.

 

سخنان استاد:

هر چیزی در حد تعادل خود خوب است و اگر از تعادل خارج شود باعث تخریب می‌شود حتی روابط ما با سایر انسان‌ها هم بر طبق همین تعادل است. اگر حد و مرزی را با سایر انسان‌ها در روابط خود قرار بدهیم به مشکل برنمی‌خوریم و اگر از تعادل خارج شود قطعاً تخریب دارد و صدمه آن به من برمی‌گردد. خوب و بد مطلق وجود ندارد. مهم نحوه برداشت ماست که خوب و بد آن مسائل را برای ما مشخص می‌کند. انسان‌ها باید مواظب مسیر زندگی خود باشند ممکن است در مسیر هیچ مانعی وجود نداشته باشد به آن خواسته هم که می‌خواهند برسند اما در کل مسیر زندگی پارامترهایی وجود دارد که انسان با آن‌ها برخورد می‌کند این پارامترها عبارت است از خواست، تقدیر و فرمان الهی. خواست هدفی است که می‌خواهیم به آن برسیم و تقدیر به معنای نامه پیشین است و فرمان الهی که حساب‌کتاب خاص خود را دارد و ما روی آن دخالتی نداریم. اگر می‌خواهیم به شناخت خدا برسیم باید ابتدا خود را بشناسیم و این مسئله مهمی است. آقای مهندس روی شناخت انسان بسیار تأکید می‌کنند و تا زمانی هم که به شناخت انسان نرسیم نمی‌توانیم خلقیات و رفتارهای انسان را تغییر بدهیم. حتی در درمان‌های پزشکی هم این قضیه صادق است. انسان به دو بخش صور آشکار و صور پنهان تقسیم می‌شود. ما باید به شناخت درون و برون برسیم دونیروی بسیار قوی در درون انسان وجود دارد که روح و جن است؛ روح انسان را به سمت خوبی‌ها و جن انسان را به سمت منفی‌ها هدایت می‌کند و القاهای منفی را انجام می‌دهد.

 روح و نفس خیلی متفاوت هستند من قبل از ورود به کنگره شناختی در مورد نفس نداشتم اما در کنگره تفاوت روح و نفس را آموختم، نفس تعیین موجودیت می‌کند و یک شهر وجودی هست که نفس وارد آن می‌شود شروع به زندگی می‌کند و در این شهر وجودی کارهایی که باید انجام بدهد را انجام می‌دهد و می‌رود اما جسم و شهر وجودی از بین می‌رود ولی نفس بقا دارد؛ این نفس است که من واقعی را نمایش می‌دهد کسی که در کنگره شروع به سفر می‌کند به القا روح گوش کرده و پیام‌های مثبت را دریافت می‌کند و اگر سفر خود را خراب کند به القای منفی گوش می‌کند و پیام‌های منفی را دریافت می‌کند؛ من در طول سفر خود بسیار وسوسه داشتم ولی با کمک آموزش‌ها توانستم با نیروی منفی مبارزه کنم و از شر وسوسه خلاص شوم و سفر خوبی را به پایان برسانم، مهم این است که ما هدف خود را بدانیم و تفکر کنیم که چرا به این دنیا آمده‌ایم و زندگی چه می‌خواهیم.

 

مشارکت راهنما همسفر اعظم جلالی:

تعادل مسئله راحتی نیست اما با آگاهی‌هایی که می‌گیریم انتظار می‌رود که بتوانیم خود را به آن کم‌کم نزدیک کنیم و به تعادل خود به‌تدریج بیفزاییم. تعریفی در کنگره‌ داریم که می‌گویند درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است، شما تفکر کنید که تعادل را چگونه پس از درمان بر تمام مسائل زندگی خود اجرا کنیم، اگر در انسان اختیار نبود نه بهشت و نه جهنمی وجود نداشت پس ببینید این اختیاری که خداوند به انسان داده و توسط این اختیار حق انتخاب دارد و از این انتخاب است که انسان مسیرهای زندگی خود را انتخاب می‌کند اگر مسیری که انتخاب می‌کنیم تاریکی باشد شیطان را هم دعوت می‌کنیم شیطان با من کاری ندارد تا زمانی که من او را دعوت کنم و آن سوءاستفاده‌هایی است که گاهی اوقات آگاهانه و گاهی اوقات ناآگاهانه از آن حق اختیار و انتخاب استفاده کردم و مسیر را بد پیش رفتم، ما آمدیم که آن مسیر ارتقایی خود را با حق انتخاب و اختیار به‌گونه‌ای طی کنیم که مسیر ارتقایی ما رو به صعود باشد. من همیشه فکر می‌کنم اگر کسی در روستایی باشد و به هیچ امکاناتی دسترسی نداشته باشد هیچ منبع نور، دانش و آگاهی، مربی و راهبری نباشد که راه را به او نشان بدهد از او چه انتظاری می‌توان داشت تا ماهایی که در مسیر هستیم و آموزش می‌گیریم این نکات کلیدی است برای آگاه کردن و تلنگری که به من بگوید حواسم جمع باشد من یکجایی آن رود، یکجایی روح، یکجایی جن، یکجایی خواسته‌های معقول، یکجایی خواسته‌های نامعقول و... هستم که با اختیار می‌توانم تصمیم بگیرم در نور حرکت کنم یا در تاریکی‌ها روح من پالایش یابد درواقع کل ساختار صور پنهان و ظاهر من تزکیه و پالایش یابد.

 

مشارکت عذرا مسافر نیکوتین شعبه دانیال اهواز:

ما اگر بخواهیم بیماری‌های انسان را درمان کنیم باید صور پنهان و آشکار انسان را بشناسیم؛ انسان حیوان ناطق نیست و موجود دیگری است که دارای اختیار است و حق انتخاب دارد، انسان می‌تواند سرنوشت خود را انتخاب کند و حتی تغییر بدهد و با توجه به عقل و اختیار می‌تواند بسازد. هر انسانی دو مشاور مثبت و منفی دارد مشاور منفی همیشه یک‌قدم جلوتر است چون انسان به این دنیا آمده که تجربه کسب کند قدیمی‌ها ضرب‌المثلی دارند که انسان جایزالخطا است ولی من می‌گویم انسان تا خطا نکند تجربه کسب نمی‌کند در همه انسان‌ها دونیرو وجود دارد یک نیرو باعث جهل و نادانی است که در درون خود ما است به نام جن و نیرویی که مسائل مثبت را به ما یادآوری می‌کند روح نام دارد که روح الهی است و فقط مخصوص انسان‌ها است.

 

 

سمانه مسافر نیکوتین:

با اعداد می‌توانیم تا بی‌نهایت تغییر کنیم اما نتیجه تغییر اصلی مهم است یعنی تبدیل شویم؛ هر چیزی باید در جایگاه تعادل خود باشد و اگر از تعادل خارج شود ویرانگر و مخرب است موضوع اصلی این است که حد تعادل چقدر است؟ مانند آب که حیات‌بخش است اما بیشتر از آن به سونامی تبدیل می‌شود. زندگی انسان بر مبنای سه پارامتر خواست، تقدیر، فرمان الهی پیش می‌رود که تقدیر، نامه پیشین است و زمانی که انسان از روز الست با خداوند پیمان بست است باید جواب‌گو کارهایش باشد چون دارای اختیار است. انسان دارای صور آشکار و پنهان است باید درون و برون انسان را بشناسیم تا بیماری‌ها را بتوانیم درمان کنیم انسان دارای حق انتخاب و اختیار است تا بتواند مسیر زندگی خود را مشخص کند و دو مشاور دارد که یکی به مسائل مثبت و دیگری به مسائل منفی تشویق می‌کند که در کتاب آسمانی هم از این دو مشاور نام‌برده شده است. نفس باروح متفاوت است نفس تعیین موجودیت می‌کند اما روح مظهر روشنایی الهی است و انسان را به‌خوبی دعوت می‌کند نفس سه مرحله دارد نفس اماره، نفس لوامه و نفس مطمئنه و این را بدانیم که دانسته‌های ما در مقابل کائنات بسیار ناچیز است.

 

سمیه مسافر نیکوتین شعبه رودهن:

هر چیزی باید به‌اندازه و بافاصله تعادلی باشد حتی محبت به فرزندان و اعضای خانواده در طبیعت هم به این‌گونه است مانند باران که اگر به‌اندازه نباشد مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد؛ زندگی بر سه مسئله حرکت می‌کند خواست که همان خواسته‌های انسان است و تقدیر که نامه پیشین از روز الست تا به الآن همراه ما است و فرمان الهی که حساب‌وکتاب خاص خود را دارد. خداوند به انسان اختیار داد و آن‌قدر این اختیار مهم شمرده‌شده است که خداوند بهای سنگینی برای آن پرداخت کرده است؛ مهم‌ترین مسئله شناخت انسان است زیرا دانسته‌های ما در مقابل ندانستن‌ها خیلی زیاد است، انسان به دو بخش صور آشکار و صور پنهان تقسیم می‌شود ما حتی صور آشکار خود را نمی‌شناسیم و آن چیزی که در شهر وجودی من ساکن است نفس است. دو نیرو هستند که دائم به ما دستوراتی می‌دهند یکی به مسائل مثبت و دیگری به مسائل منفی تشویق می‌کند و ما بیشتر دستورات مشاور منفی را اجرا می‌کنیم‌؛ بزرگ‌ترین دشمن درون خود ما است که جن نام دارد، روح مظهر پاکی و روشنایی است و اگر آن را بشناسیم و به دستوراتش عمل کنیم رستگار می‌شویم، مهم شناخت انسان است که با این شناخت به درمان تمام بیماری‌ها می‌توانیم برسیم مانند اعتیاد که به شناخت رسیدیم و توانستیم اعتیاد را درمان کنیم.

 

سهیلا مسافر نیکوتین شعبه صالحی:

هر چیزی در دنیا نیاز به حد تعادل دارد. نگه‌داشتن تعادل به دانایی نیاز دارد مثلث دانایی تفکر، آموزش و تجربه است که در سایه همین تفکر و آموزش متوجه حد تعادل می‌شویم، تغییر خوب است اما زمانی که به تبدیل منجر شود مثل شخصی که به کنگره می‌آید سفر اول را طی می‌کند اما تبدیل صورت نگرفته است درنتیجه تغییرات به‌درستی انجام‌نشده است. مثلث نفس واحده تشکیل‌شده از جن، روح و نفس؛ نفس تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن و نشانه آن این است که خواسته دارد. ما در وجود خود دو مشاور داریم روح و جن، روح به روشنایی هدایت می‌کند و جن به ضد ارزش‌ها دعوت می‌کند این انسان است که اختیار دارد و می‌تواند خوبی‌ها و بدی‌ها را انتخاب کند اگر اختیار نبود لذتی هم نبود، اما انسان‌ها باید تفکر کنند که اگر هر کاری را با اختیار انجام می‌دهند باید بهای آن را پرداخت کنند آیا توانایی آن پرداخت بها را دارد یا خیر؟ هر فردی باید افسار نفس خود را به دست بگیرد و بهترین راه را برای زندگی خود انتخاب کند.

 

زهرا مسافر نیکوتین شعبه رباط‌کریم:

روابط ما با سایر انسان‌ها باید مانند ستون‌های مسجد باشد نه خیلی نزدیک و خیلی دور باشد درواقع هر چیزی باید در جایگاه تعادل خود قرار داشته باشد. انسان زمانی که از خود مراقبت می‌کند یکسری اتفاقات پیش می‌آید که سه عامل دخالت دارند: خواست، تقدیر و فرمان الهی، دانسته‌های انسان به نسبت ندانسته‌هایش بسیار ناچیز است. انسان را باید از درون و برون بشناسیم تا بتوانیم تغییر دهیم و بدانیم که انسان حیوان ناطق نیست بلکه فرق دارد زیرا انسان اختیار دارد و برای این اختیار هزینه بسیاری را پس می‌دهد. انسان می‌تواند مسیر زندگی خود را تغییر بدهد ولی حیوان‌ها نمی‌توانند تغییر دهند. از روح خداوند به انسان دمیده شده است اما در دعاهای کنگره می‌خوانیم خداوندا ما را از دست بزرگ‌ترین دشمن خود که جهل و ناآگاهی ماست نجات بده؛ این جهل و ناآگاهی از سوی جن است و اگر ما به حرف روح گوش کنیم به رستگاری می‌رسیم؛ نفس در شهر وجودی ما ساکن است و به سه قسمت نفس اماره، نفس لوامه، نفس مطمئنه تقسیم می‌شود که نفس اماره پایین‌ترین مرحله حیوانی است و انسان را به منفی امر می‌کند و زمانی که در مرحله بالاتر و آموزش‌ها قرار می‌گیرد به مرحله نفس لوامه یعنی سرزنش کننده می‌رسد و سپس به نفس مطمئنه که فقط خواسته‌های معقول اجرا شود. خداوند را شکر می‌کنم که در مرحله درمان نیکوتین خود توانستم از مرحله نفس اماره به لوامه برسم و مسیر خود را پیدا کنم.

 

زهرا مسافر نیکوتین شعبه مشهد:

روابط ما با سایر انسان‌ها باید مثل ستون‌های مسجد باشد نه خیلی دور خیلی نزدیک من این را خیلی تجربه کردم در زندگی و روابط خود و تخریب‌های زیادی را در این زمینه دیدم، هر چیز را در حد تعادل باید نگه داشت تا عشق و محبت و پول، ایمان و... آب و باد و آتش هم می‌توانند سازنده باشند و هم مخرب یعنی ما نه خوب مطلق و نه بد مطلق داریم، این مسئله به دیدگاه من خیلی کمک کرد و باعث شد دیدگاه خود را نسبت به بعضی مسائل عوض کنم. این سی دی بوی لطافت و تعادل می‌دهد زیرا من شخصی هستم که افراط ‌و تفریط زیادی دارم و با این سی دی سعی کردم تعادل خود را حفظ کنم.

 

سمیه مسافر نیکوتین شعبه ابوریحان:

انسان باید تمام روابط خود را بر مبنای تعادل بگذارد و ما باید از هستی الگوبرداری کنیم همان‌طور که خورشید در یک‌فاصله تعادلی قرار دارد که نه خیلی نزدیک و خیلی دور است باید از آن الگو برداریم و بتوانیم در زندگی خود به‌عنوان تعادل به کار ببریم حتی در کنگره اگر زیاد افراط گری در آموزش‌ها داشته باشیم تخریب می‌بینیم یا اگر آموزش‌ها را کمتر دریافت کنیم بازهم به‌نوعی دیگر مورد تخریب قرار می‌گیریم و در اینجا هم تعادل لازم است، رود فقط نباید مراقب خودش باشد در مسیر گاهی آلودگی به‌طور ناخواسته وارد می‌شود مهم این است آلودگی که ایجاد می‌شود تصادفی نیست حتماً یک نیت یا قصدی در آن وجود داشته است! شیطان دشمن دیرینه انسان است و می‌خواهد انسان را از تعادل و ارتقا بازبدارد مشکلاتی را بر مبنای دشمنی که با انسان دارد ایجاد می‌کند و ما شاید از مشکلات چیزی ندانیم اما صبور باشیم و بادانش و علمی که به دست می‌آوریم و با شناخت خود مشکلات و مسائل را حل کنیم تا به کمال برسیم انسان اختیار دارد و می‌تواند با اختیار خود راه را انتخاب کند و مسیر زندگی را طی کند.

 

سمیه مسافر نیکوتین شعبه شمس:

باید در هر چیزی و در هر کاری حد تعادل داشته باشیم، هر چیزی یا هر کاری به‌موقع، به‌اندازه و در جای و جایگاه خودش باشد، مثلاً نمک زدن به خیار یا گوجه‌سبز خوب است اما اگر بیش‌ازحد باشد آن را شور می‌کند و دیگر قابل‌خوردن نیست، غذا خوردن آدم گرسنه را سیر می‌کند اما اگر بیشتر از حد باشد باعث بیماری شخص می‌شود؛ خدا به همه انسان‌ها اختیار داده اینکه چطور از اختیارات خودشان استفاده کنند خیلی مهم است آن اختیار را خدا در اختیار ما می‌گذارد اما اگر ما از اختیاراتمان بد استفاده کنیم آن‌وقت است که تاوان دارد، خداوند اختیار هر انسان را محترم شمرده است این‌قدر مهم است که برای شیطان هم محترم شمرده، مسئله دیگر شناخت است متأسفانه شناخت ما در مورد انسان و در مورد شهر وجودی خیلی کم است همان‌طور که می‌دانیم انسان دو قسمت صور آشکار و صور پنهان... من همان قسمت صور آشکار را هم شناخت ندارم چه برسد به صور پنهان مثل سردرد که در صور آشکار است اگر کسی سرش درد کند ما به او قرص مسکن می‌دهیم تا دردش ساکت شود ولی نمی‌توانیم درمانش کنیم؛ من باید قبول کنم که در مورد خیلی چیزها شناخت و اطلاعات ندارم هر انسانی اختیاراتی دارد که نسبت به آن اختیاراتی که دارد راه خود را انتخاب می‌کند مثلاً یک مصرف‌کننده مواد مصرف می‌کند کاملاً غرق می‌شود از اختیاری که داشته این‌گونه استفاده کرده و بعد تاوان کارش را هم می‌دهد. در مورد اعتیاد اگر آقای مهندس راهش را نرفته بودند و اطلاعات کافی نداشتند نمی‌توانستند این‌همه رهایی بدهند و به درمان قطعی برسانند، مصرف‌کننده که مصرف می‌کند نفس اماره به او دستور می‌دهد خودش از خودش اختیار ندارد تمام اختیار را به نفس اماره داده است ولی آموزش می‌بیند و ذره‌ذره وارد نفس لوامه می‌شود و بابت کارهای اشتباهش خودش را سرزنش می‌کند و بعد از آموزش‌های زیاد و رفتن به‌مراتب بالاتر وارد مرحله بعدی می‌شوند که نفس مطمئنه است کسی که وارد نفس مطمئنه شد دیگر دزدی نمی‌کند حق دیگران را ضایع نمی‌کند و ... در آخر هر چیزی در این چرخه گردون حساب‌وکتاب و جایگاه مشخص خودش را دارد.

 

سارا مسافر نیکوتین شعبه پروین اعتصامی اراک:

انسان در هر شرایط و در هر جایگاهی باید تعادل خود را حفظ کند و از تمام نعمت‌هایی که به او داده‌شده در حد تعادل استفاده کند و هر چیزی از حد تعادل خارج شود تخریب آور است. اگر من در هر جایگاه و مقامی قرار بگیرم چون قدرت جاذبه بسیار بالایی دارد باید تعادل خود را حفظ کنم و به تشویق‌های روح گوش بدهم تا بتوانم در آن جایگاه تصمیم‌های درست و سازنده بگیرم و این نیز مستلزم آگاهی است و خدا را شکر که ما در کنگره هستیم تا با استفاده از آموزش‌ها قدرت تشخیص خود را برای انتخاب‌های درست بالا ببریم.

 

تهیه و تایپ: سارا مسافر نیکوتین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .