English Version
English

عبور از سد خونی و تاثیرگذاری در مدارهای مغزی

عبور از سد خونی و تاثیرگذاری در مدارهای مغزی

دستور جلسه سیگاردرکنگره 60 از اهمیت خاصی برخوردار است، تا آنجا که جناب آقای مهندس بارها تأکید کردند درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود زیرا سیگار یکی از قوی‌ترین و کشنده‌ترین مواد مخدر محسوب می‌شود. حال چرا؟
چون مانند مواد مخدر 4 ویژگی دارد:

1-اجبار به مصرف

2-تداوم مصرف

3-بروز مشکلات در صورت قطع مصرف

4-پاداش در صورت مصرف مجدد

 

نیکوتین ماده‌ای است که پس از استعمال سیگار سریع وارد خون می‌شود و ظرف تنها 10 ثانیه از سد خونی مغز عبور کرده و با تأثیرگذاری روی مدارهای مغز باعث احساس لذت می‌شود، هرچند این حالت تنها چند دقیقه دوام میاورد، فرد اشتیاق بیشتری به مصرف پیدا می‌کند برای ادامه لذت و نشاط و بلندمدت مصرف نیکوتین باعث ایجاد تلورانس و مقاوم شدن بدن می‌شود و مصرف سیگار افزایش پیدا می‌کند. و از طرفی نیکوتین باعث ترشح آدرنالین می‌شود که باعث افزایش ضربان قلب، فشارخون و تنفس سریع و کوتاه و کاهش اشتها می‌شود. و در ضمن محرک سیستم سمپاتیک در بدن انسان هم هست و همچنین با اثر روی لوزالمعده و جلوگیری از ترشح انسولین باعث بالا رفتن قند خون می‌شود و دیگر باعث بالا رفتن چربی خون و چسبندگی پلاکت‌های خون می‌شود و با تأثیر روی هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تست سترون سبب پیری زودرس در مردان وزنان می‌شود و بر سیستم ایکس هم اثر می‌گذارد به این طریق که:
ساختمان شیمیایی نیکوتین شبیه به استیل کولین هست و می‌تواند گیرنده‌های کولینرژیک را فعال کند و استفاده مداوم از نیکوتین باعث افزایش این گیرنده‌ها شده و فرد باید مداوم مغز را با نیکوتین تغذیه کند تا عملکرد طبیعی داشته باشد و مطلب مهم دیگر اینکه در مغز انسان حدود یک‌صد میلیارد سلول عصبی یا نرون توسط افزایش و کاهش بار الکتریکی فعالیت می‌کند و تصور کنید این فعالیت چه حرارتی تولید می‌کند پس‌مغز برای خنک کردن خودش احتیاج به یک سیستم قوی دارد، از طرفی در مغز انسان حدود 16 هزار رگ و مویرگ خونی وجود دارد که وظیفه این سیستم علاوه بر سوخت‌رسانی خنک کردن مغز است و شخص با مصرف سیگار باعث افزایش غلظت خون شده و حرکت خون را در این رگ‌ها کند می‌کند و هم سوخت‌رسانی درست انجام نمی‌شود برای همین است همیشه مغز افراد سیگاری داغ‌تر از افراد غیر سیگاری است. حال با توجه به این اختلالات که بخش کوچکی از تخریب‌های سیگار محسوب می‌شود آیا سیگار آنتی ایکس محسوب نمی‌شود؟؟؟
و این در حالی است که به قدرت خداوند و نیرویی که در وجود انسان قرار داده‌شده 80 درصد نیکوتین مصرف‌شده در کبد توسط آنزیم‌های آن تجزیه‌شده و توسط ادرار دفع می‌شود. نکته مهم اینکه وقتی شخص سیگار می‌کشد احساس رضایتمندی می‌کند و وقتی تمام شد احساس رضایتمندی‌اش هم تمام می‌شود. اما وقتی مصرف سیگار را درمان کنیم آن حس رضایتمندی را همیشه احساس می‌کنیم و فکر نمی‌کنید چیزی کم دارید. و در آخر هم این افتخار برای ماست که درمان وابستگی به مصرف سیگار توسط آقای مهندس ابداع شد و این سرآغازی شد برای درمان سیگار به روش dst و به قول استاد راهنمای کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام: اگر از آموزگار آموختی که هیچ وگرنه از روزگار می‌آموزی.

 

 

نویسنده: کمک راهنما مسافرمرتضی
تایپ و تنظیم: مسافر محسن
وبلاگ نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .