English Version
English

حس که خوب کار می‌کند شادی بسیار زیادی به انسان دست می‌دهد

 حس که خوب کار می‌کند شادی بسیار زیادی به انسان دست می‌دهد

سیزدهمین لژیون‌ مجازی ویلیام ال وایت همسفران، به استادی راهنمای محترم سرکار خانم جلالی با دستور جلسه «وادی دهم و تأثیر آن روی من» چهارشنبه 7خردادماه 1399 در ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:

چهار عنصر آب‌، خاک، آتش و باد هستی را به وجود آورده‌اند. آقای مهندس می‌فرمایند سه مؤلفه دیگر هستند که جهان زمینی بدون آن‌ها مفهومی ندارد؛ نه‌تنها جهان زمینی بلکه سایر جهان‌ها و آسمان‌ها و جهان‌های پس از مرگ و ارتباط بین آن‌ها است که این سه مؤلفه صوت، نور و حس است؛ بدون نور هستی وجود ندارد ولی ما فقط طیفی از آن را می‌بینیم، قسمتی از اصوات را در جهان خود می‌شنویم که این اشاره به توانایی‌های ما در زمین است. اصوات مانند مخابرات هستند تمام اطلاعات و آگاهی‌ها را در سطح زمین انتقال می‌دهند، همان‌طور ارتباط با جهان‌های آفرینش و ارتباط بین اجزای هستی و نیستی را فراهم می‌سازد. یک صوت به‌تنهایی معنا ندارد و از پشت‌هم قرار گرفتن اصوات گوناگون موسیقی جاودانه‌ای ساخته می‌شود. همین صوت و حس که می‌تواند خیلی مفید باشد گاهی می‌تواند مخرب باشد و اثر بدی در انسان ایجاد کند اصوات و انوار زیان‌بخش به‌طور مرتب انسان را در اختیاردارند کار خود را به‌صورت نیروهای منفی و بازدارنده انجام می‌دهند.

حس مانند خداوند است قابل‌رؤیت نیست اما با هم نام خودش قابل حس است اولین نیرویی است که قوه عقل را به کار می‌اندازد باعث می‌شود که ما هستی را درک کنیم و با همدیگر ارتباط برقرار کنیم و پیام‌های صوت و نور را به یکدیگر انتقال و منتشر کنیم. زمانی که حس خوب کار می‌کند، شادی بسیار زیادی به انسان دست می‌دهد؛ مثل حس دوست داشتن، عشق ورزیدن، حس یاری به انسان‌های دیگر و... هدف از آمدن ما تغییر و تبدیل و ترخیص است. اگر می‌خواهیم که تغییری ایجاد شود، باید تزکیه انجام شود و حس‌های گیرنده و فرستنده ما تغییر پیدا کند در این صورت است که ما اگر گیرنده و فرستنده را تغییر دهیم، می‌توانیم صفت گذشته خود را تغییر دهیم؛ زیرا تا الآن آن انوار آلوده به کمک آن اصوات زیان‌بار که بسیار فعال بودند و مرتب به ما پیام فسق و فجور و القاهای منفی و بازدارنده می‌دادند در اثر آن‌ها چه حس‌های منفی و آلوده‌ای در ما ایجادشده بود؛ پس باید برای تغییر، صفت گیرنده را تغییر داد؛ هر تزکیه‌ای که انجام می‌شود مراتب دارد ابتدا تفکر سالم است. از تفکر سالم به ایمان سالم می‌رسیم. ایمان یعنی تجلی نور خداوند در انسان و بعد از ایمان سالم عمل سالم پدیدار می‌شود. در مثلث کنگره داشتیم که نتیجه عمل سالم عدالت است. بعد از عمل سالم به حس سالم و بعد عقل سالم و درنهایت به عشق سالم می‌رسیم؛ عشق سالم یعنی اینکه شما همه را دوست دارید؛ گزینشی وجود ندارد و همه‌چیز را در هستی حتی جامدات، گیاهان، جانوران و ... دوست دارید آدم‌های بد را معلم خود می‌دانید و دیگر به آن‌ها نفرت ندارید و می‌دانید که آن‌ها همه ‌کارهایشان از روی جهل و ناآگاهی است و یا این افراد آمده‌اند که در کنار شما قرار بگیرند و بتوانند آموزش ببینند و یاد بگیرند و شما به آن‌ها یادآوری کنید و آن‌ها مراحل تزکیه و پالایش و ارتقاء خود را در زندگی انجام دهند.

 

سوگل مسافر نیکوتین شعبه صالحی:

 این وادی به نظر من همان‌قدر که امیدواری به انسان می‌دهد هشدار هم می‌دهد، خدا را شکر می‌کنم که در مسیر کنگره قرار گرفتم که با خیلی مسائل آشنا شوم، اول‌ از همه تفکر کردن زیرا همیشه در افکار مختلف سرگردان بودم و این آموزش‌ها و وادی‌ها خیلی مسائل را برای من حل کرد. در این وادی من مسیری را می‌روم که راه برای من باز است، اشتباهاتی که داشتم را می‌توانم تغییر دهم و تبدیل شوم؛ هر انسانی در حال تکامل و رشد است مهم این است که به تاریکی‌ها دل ندهد و آن‌ها را باور نکند و بتواند خواسته‌های معقول و نامعقول را از هم تفکیک کند زیرا نیروهای منفی بسیار قوی هستند و به قول آقای مهندس از دست نیروهای منفی خلاصی نداریم. انسان حتی اگر در نفس مطمئنه باشد تمام نیروهای منفی وجود دارد و مهم این است که درست انتخاب کند و این هشدار در این وادی اینجا است که انسان در تلاطم‌ها است و می‌تواند به‌یک‌باره تغییر کند و دنده‌معکوس حرکت کند؛ در این وادی در مورد حس و صوت و نور صحبت می‌شود اگر من بتوانم حس خود را سالم کنم نسبت به همه‌چیز، می‌توانم آموزش سالمی بگیرم و درنهایت تجربه سالمی کسب کنم.

 

 

عذرا مسافر نیکوتین شعبه دانیال اهواز:

در خصوص دستور جلسه من ابتدا یک تصویر ذهنی از خودم به تصویر می‌کشم که ذهن من مثل یک تلویزیون با صدها شبکه و این خود من هستم که تصمیم می‌گیرم روی کدام ‌شبکه باشم شبکه رنجش یا بخشش؛ شبکه نفرت یا شبکه مهربانی یا شبکه تکراری دیروز این من هستم که تصمیم می‌گیرم، من همان کنترل تلویزیون هستم که اگر روی شبکه‌ای هستم که آن را دوست ندارم می‌توانم آن را تغییر دهم چراکه وادی دهم هم همین را از من می‌خواهد که می‌گوید صفت گذشته در انسان صادق نیست چراکه انسان جاری است پس من با تزکیه و پالایش می‌توانم تغییر کنم، مشروط بر اینکه آموزش سالم و تجربه مفید کسب کرده باشم مخصوصاً تجربه‌هایی که از عمل سالم در من به وجود آمده باشد زیرا تجربه‌هایی که از عمل سالم به وجود می‌آید، در انسان تولید انرژی مثبت می‌کند و درنهایت به این نتیجه می‌رسیم که من در هر جایگاهی که هستم یا هر صفت بدی که دارم می‌توانم آن را تغییر بدهم و به جایگاه بالاتر بروم. هیچ انسانی مجبور نیست که یک صفتی را که دوست ندارد را همیشه همراه خودش داشته باشد. تنها راه تغییر صفت‌های ضد ارزشی تزکیه و پالایش است و این امر هم با عمل درست می‌شود نه با حرف و یک‌شبه هم امکان‌پذیر نیست.

 

اکرم مسافر نیکوتین:

این جاری بودن نشان‌دهنده این است که ممکن است صفت‌های گذشته تغییر کند چون در حال تکرار و جریان است یک امیدی به دل انسان می‌دهد که با تزکیه و پالایش می‌توانم به آن نقطه و هدف از آفرینش دست پیدا کنم و رشد نمایم. در درجه اول ضد ارزش‌ها را باید بشناسیم و با استفاده از راهکارهای اصولی درصدد برطرف کردن ضد ارزش‌ها باشیم و آن‌ها را به ارزش‌ها تبدیل کنیم؛ سه گزینه حس و صوت و نور نه‌تنها در این عالم هستی بلکه در تمام ابعاد جهان تأثیرگذار است باید همواره مراقب باشیم که صفت خوب ما به صفت بد تبدیل نشود. یعنی هم سقوط هست و هم صعود‌، همین‌که من ضد ارزش قلیان را فهمیدم و راه‌کاری که برایش ایجادشده را دنبال کردم و به نتیجه رسیدم و رها شدم این خود مصداق این است که انسان‌ها اگر بخواهند می‌توانند تغییر کنند چه در جهت مثبت و در جهت منفی.

 

سمانه مسافر نیکوتین:

با سیگار من در جهنم زندگی می‌کردم و حتی می‌گفتم که من دوست دارم عامل مرگ من سیگار باشد آن‌قدر که بر روی جهل خود پافشاری می‌کردم ولی با آموزش‌های کنگره و شناخت و آگاهی که کنگره به من داد و رحمت خداوند که شامل حال من شد از جهنم خارج شدم به‌طوری‌که مصرف‌کننده‌های سیگار دیگر بر روی من تأثیری ندارند. همیشه از قدم برداشتن برای درمان سیگار می‌ترسیدم اما توسط آموزش‌ها با ترس خود مقابله کردم. من رهایی همسفری را در کنگره داشتم که سواد نوشتن نداشت اما در روز رهایی ۸۴۰ صفحه سی دی نوشته بود این یعنی و‌ادی ده چون صفت خود را تغییر داده بود، خدا را شکر می‌کنم که در کنگره در کنار مسافر خود از ضد ارزش‌ها و صفت‌های بد گذشته آرام‌آرام خارج می‌شوم و به میزان زیادی روی ترس‌های من تأثیر گذاشت و آموختم که با ترس‌های خود مقابله کنم زیرا ترس‌ها مانع تفکر من شده بود؛ این آموزش‌های کنگره مانند تقویت‌کننده است و خواست افراد را تقویت می‌کند و باعث حرکت فرد می‌شود.

 

زهرا مسافر نیکوتین شعبه رباط‌کریم:

این وادی هشدار می‌دهد اگر در تاریکی و صفت بد گذشته باشم به سقوط و شهادت می‌رسم و امید می‌دهد که اگر از آن صفت بد گذشته بیرون بیایم و به سعادت و صعود می‌رسم، مشکل اکثر افرادی که در مصرف مواد هستند جهان‌بینی آن‌ها است و من خودم را درگذشته نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم که در ضد ارزش‌ها بودم و به همین دلیل در حس و نگاه من تخریب ایجادشده بود و دائماً حال من بد بود اما به اذن خدا کنگره را یافتم و آموزش‌ها را دریافت کردم و صفت‌های بد خود را تغییر دادم. من متوجه شدم که باید تاریکی‌ها را تجربه کرد تا به روشنایی‌ها رسید. خداوند به ما اختیار داده تا تفکر کنیم در کنار تفکر ایمان خلق می‌شود و ما باید خود تلاش کنیم تا صفت را تغییر دهیم خدا را شکر که در کنگره قرار گرفتیم تا مانند راهنمایانمان عشق بلاعوض داشته باشیم.

 

سارا مسافر نیکوتین شعبه پروین اعتصامی اراک:

از وادی دهم به‌عنوان یک شمشیر دولبه یاد می‌شود هم می‌تواند به انسان این امید را بدهد که اگر انسان در هر جایگاه تاریک و نقطه سیاه قرار بگیرد چون جاری است و اختیار دارد می‌تواند تغییر کند و آن تاریکی را از خودش پاک کند و هم می‌تواند به‌عنوان یک ناامیدی استفاده شود که در زمان اوج می‌تواند به سقوط برسد و همه این‌ها بستگی به قدرت اختیاری که خداوند در ذات انسان‌ها نهادینه کرده است دارد که انسان با انتخاب و اختیار به بهترین شکل ممکن می‌تواند زندگی نماید. در کنگره بیشتر افراد از این وادی به‌عنوان نقطه امید استفاده می‌کنند برای خود من در زمان تاریکی‌ها بسیار مفید و مؤثر بود، ما به‌وسیله سه عامل اصلی حس، صوت و نور با همدیگر و جهان‌های دیگر در ارتباط هستیم انسان وقتی حس‌های آلوده داشته باشد زمانی که شروع به تزکیه و پالایش می‌کند اصوات زیبا و نور زیبا را دریافت می‌کند تا زمانی که حس‌ها آلوده است الهام‌ها و القاها منفی است.

 

سمیه مسافر نیکوتین شعبه ابوریحان:

 زمانی که خداوند انسان را خلق کرد و از روح خود در انسان دمید او را بر سر یک دوراهی قرارداد را فسق و فجور و تقوا و به انسان اختیار کامل دارد که یک‌راه را انتخاب کند انسان‌ها اغلب تاریکی‌ها را بیشتر تجربه می‌کنند چون در تاریکی حقه‌ها و زیبایی‌هایی هست که در ظاهر زیبا هستند اما در انتها نابودی و تباهی است. انسان تاریکی‌ها را تجربه کرد بنا بر خواست خود تا بتواند به روشنایی‌ها برسد انسانی به کمال می‌رسد که هم درک از روشنایی و هم درک از تاریکی داشته باشد. نفس میانه به‌گونه‌ای است که اگر ما دانشی را آموزش دیدیم آن را تمرین نکنیم دچار همان تاریکی می‌شویم اگر تلاش کنیم در آموزش‌ها به پیشرفت می‌رسیم؛ وادی دهم هم هشدار است و هم نقطه امید و هم بازدارنده است اگر انسان به جایگاهی می‌رسد نباید غرور بگیرد و خود شیدا شود زیرا در این حالت به همان نقطه سیاه بازمی‌گردد این وادی به من مسافر نیکوتین هشدار می‌دهد که اگر آموزش‌ها را عملی نکنم و تلاش و کوشش نکنم بازهم به همان نقطه تاریک می‌رسم، نه وادی قبل به ما راه رسیدن به آرامش و فرمان عقل را آموزش داده است در وادی ده به ما می‌گوید که صفت خود را تغییر بدهیم و این تغییر همراه با تزکیه و پالایش است تزکیه به‌تنهایی نیست باید تفکر سالم باشد تا ایمان سالم و عقل سالم به همراه تجربه و آموزش‌های مفید داشته باشیم تا به‌آرامی به آن کمال و هدف و جایگاه خوب برسیم.

 

سمیرا مسافر نیکوتین:

 انسان یک صفتی دارد و باید از آن مراقبت کند صفت انسان قابل‌تغییر است ما می‌توانیم هم خوبی خود را به بدی تغییر دهیم و هم بدی را به‌خوبی تغییر دهیم مانند فرد مصرف‌کننده که تا آخر عمر نمی‌تواند در جهنم باشد و مواد مصرف کند او می‌تواند تغییر کند مانند افرادی که در کنگره به درمان رسیدند و الگوهای بی‌نقصی هستند، ما حتی اگر بدترین گناه را داشته باشیم خداوند ما را می‌بخشد درصورتی‌که تغییر کنیم و از ضد ارزش دور شویم. اگر می‌خواهیم از مشکلات رها شویم باید تفکر کنیم و جهان‌بینی خود را افزایش دهیم تا اندیشه ما قوی شود من صفت بد خود که قلیان بود را به‌تدریج کنار گذاشتم و متوجه شدم که برای کنار گذاشتن ضد ارزش‌ها باید به‌تدریج عمل کرد.

 

سمیه مسافر نیکوتین شعبه رودهن:

 این وادی شمشیر دو لبه است هم ترس و هم صعود و هم سقوط دارد برای اینکه صفت بدی که درگذشته داشته‌ام را تغییر دهم باید به‌مرورزمان این کار انجام شود به‌عنوان‌ مثال من سالیان دراز در ضد ارزش‌ها زندگی کردم و این‌ها جزئی از صفات من شده است اگر بخواهم از آن‌ها خارج شوم باید تمام تغییرات در جسم، روان و جهان‌بینی من به‌صورت هم‌زمان و تدریجی انجام شود تا تغییر رخ دهد؛ ساختار تمام هستی با سه مؤلفه نور، صوت و حس است، حس مثل گیرنده عمل می‌کند و هر گیرنده فرستنده هم است اگر حس من خوبی‌ها را دریافت کند خوبی‌ها را منتشر می‌کند و بالعکس، حس نقش مهمی دارد در تغییر حس آقای مهندس می‌فرمایند: حس باید با آموزش و آگاهی و مرور زمان تغییر کند اولین قدم تزکیه و پالایش است یعنی با تفکر شروع کنیم اگر ما به تفکر سالم برسیم بعد به ایمان سالم می‌رسیم ایمان یعنی تجلی نور خداوند در انسان یعنی باور و اعتقاد قلبی به خداوند که درنهایت عمل سالم و بعد حس سالم و عقل سالم و در نهایت عشق سالمی به وجود می‌آید.

 

سهیلا مسافر نیکوتین:

وادی دهم یک نقطه شروع برای مسافر من بود، من همواره امید داشتم یک جرقه مسافر من را به درمان امیدوار می‌کند و وادی دهم همان جرقه را ایجاد کرد‌‌ انسان تنها موجودی است که مسیر برگشت به عقب را دارد اینکه اگر من در مسیری هستم مغرور نشوم تا سقوط را تجربه نکنم، من قلیان را خیلی دوست داشتم و پیوند شدید بین من و قلیان بود زمانی که به کنگره آمدم با آموزش‌ها توانستم این صفت را از خود جدا کنم و تغییر پیدا کنم.

 

مریم مسافر نیکوتین شعبه شفا مشهد:

 من از کارهای ضد ارزشی که انجام می‌دادم مثل سیگار دور شدم و تغییر کردم درواقع در وادی ده متوجه شدم که قابل‌تغییر هستم همان‌طور که سیگار را کنار گذاشتم سایر صفت‌های بد هم می‌توانم تغییر دهم.

 

فاطمه مسافر نیکوتین:

 انسان می‌تواند از جهنم خارج شود زیرا اختیار کامل دارد و می‌تواند خودش را از ضد ارزش‌ها دورنگه دارد‌ من فاطمه باید بدانم هدف این وادی چیست؟ من آمدم که تغییر کنم و تبدیل شوم به یک انسان خوب در یک‌راه درستی قدم بگذارم و خود را بشناسم و ارزش‌ها را بشناسم زمانی که من قلیان مصرف می‌کردم متوجه نبودم اما آلان با آموزش‌ها متوجه شدم که قلیان چه صفت بدی بوده و چه آسیب‌های زیادی به جامعه و خود و اطرافیانم وارد کرده‌ام، این وادی دو لبه است هم ترس و هم امید است هم می‌توانم از ترس‌هایم دوری‌کنم و هم صعود پیدا کنم یا بترسم و ناامید شوم من با قرار گرفتن در محیط‌هایی که قلیان مصرف می‌کنند هیچ حسی پیدا نمی‌کنم و این یعنی من تغییر کردم و این را مدیون کنگره هستم همه این‌ها در پرتو تفکری سالم و عشق سالم ایجاد می‌شود.

 

 تهیه و تایپ: سارا مسافر نیکوتین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .