English Version
English

راهنما با رهجوهایش زندگی می‌کند

راهنما با رهجوهایش زندگی می‌کند

یازدهمین لژیون مجازی ویلیام ال وایت با دستور جلسه، هفته راهنما به استادی سرکار خانم جلالی در تاریخ 21/2/99رأس ساعت ۱۷ بعدازظهر برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

 این هفته و روزهای قشنگ را به اولین راهنمای کنگره، جناب آقای مهندس دژاکام، خدمت خانم آنی بزرگوار، خانم شانی، خانم کماندار و استاد امین عزیز تبریک عرض می‌کنم و من واقعاً از این عزیزان آموختم و این آموزش‌ها لازم بود که زندگی من طبیعی‌تر، سالم‌تر باشد و روی روال بیفتد و به تعادل برسد؛ شاید برای شما دور از ذهن باشد که راهنما چه حسی نسبت به رهجوهایش دارد، شاید شدت علاقه به رهجو به‌اندازه بچه‌های خود آدم نباشد ولی راهنما با رهجوهایش زندگی می‌کند، زندگی در صور آشکار و پنهان، روزی که من به کنگره آمدم لژیون به شکل الآن نبود و من راهنما داشتم که همیشه سپاسگزار راهنمای عزیزم هستم و از خداوند برایشان سلامتی طلب می کنم، ایشان بعد از رهایی ما از کنگره رفتند و من دل‌تنگ ایشان بودم ولی من کم‌کم عادت کردم و ایشان همیشه به ما یادآوری می‌کردند که یک همسفر باید از خانم آنی الگو بگیرد این حرفشان در جان من نشست و سعی کردم همین‌طور که در کنار خانم آنی هستم از ایشان بیاموزم، آن‌قدر محبتشان به دل من نشست و من پایبندشان شدم که باورم نمی‌شود که الآن سه ماه هست که خانم آنی را ندیده باشم، ایشان را حتی بیشتر از اعضای خانواده‌ام در طول هفته می‌دیدم و این دل‌بستگی شدید برای من ایجادشده است، عکس‌های قدیمی را از آلبوم بیرون آوردم و از شدت دل‌تنگی گریه کردم وقتی فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که اصیل‌ترین راهنماهای جهان هستی هستند. همه این عزیزان، استادان معنوی ما هستند و هیچ جا این‌چنین راهنماهایی پیدا نمی‌شود که بدون هیچ توقعی فقط آموزش می‌دهند.

اگر می‌توانید یک درصد از چیزی را که دارید، تعلق بدهید به مکانی که کسانی الآن هستند، یا قراراست در آینده بیایند و نیاز به یک سقف و مکان‌دارند. توسط استادان ما بهترین و ناب‌ترین آموزش‌های کنگره به ما انتقال داده می‌شود، منِ هم‌سفر قدیمی باید مطالبی را بنویسم برای همسفرانی که جدیداً به کنگره آمده‌اند، از رشد و ترقی و کارهای مثبتی که انجام‌شده است، چقدر بچه‌ها رشد کردند و چه خانواده‌هایی از آشفتگی و سختی نجات پیداکرده‌اند و این‌ها همه در سایه این خانواده محترم، استاد امین بزرگوار که خدا می‌داند چقدر برای خانواده‌ها زحمت‌کشیده‌اند اتفاق افتاده است.

جناب مهندس در جلسه روز چهارشنبه در مورد همین دستور جلسه مطلبی را عنوان کردند که خیلی مهم و ارزشمند بود که من را به فکر فروبرد، این‌که یک‌وقتی می‌شود که راهنما به رهجو حرفی می‌زند و رهجو ناراحت و دلخور می‌شود درحالی‌که نباید باعث شود که شما اصل وجودی و زحمات ایشان را فراموش کنید، همیشه راهنما از رهجو خیلی جلوتر است راهنما گذشته خودش را در رهجو می بیند و او را اصلاح می‌کند و با مهر و محبت ضمن آموزش به رهجو خودش هم در حال آموختن هست ممکن است من از یک نفر از شماها ناراحت شوم و واکنش نشان بدهم شما اگر به واکنش من واکنش نشان ندهید در حقیقت دانش رهجو بودن را آموخته‌اید باید دقت کنید که هیچ‌وقت کاری نکنید که راهنما از شما ناراحت شود، من دل‌تنگ و نگران رهجوهایی که در لژیون نیستند می‌شوم، ما راهنماها این حس و حال را نسبت به رهجوهایمان داریم... خدا را شاکرم بابت بودن در کنگره، شاکرم از بودن در کنار شما و نهایت سعی و تلاشم را برای آموزش تک‌تک شما می‌کنم و هیچ توقعی غیرازاینکه رهجوهای خوبی باشید و دور از هرگونه حاشیه فقط خدمت کنید ندارم چون شما رهجویان کنگره هستید و باید تحویل داده شوید توسط راهنماها، بالاترین جایگاه‌ها را برایتان آرزو می‌کنم چه نعمتی بالاتر از این‌که ما از زمانی که در اختیارداریم نهایت استفاده و بهره را ببریم شما رهجوها میوه و ثمره ما هستید و باعث افتخار ما هستید، خدمت‌ها و آموزش‌های ما در لوح الهی ثبت خواهد شد.

 

پیرو هفته پربرکت راهنما تمامی مسافرین ویلیام وایت پارک طالقانی از راهنمای خود و در رأس از بنیان کنگره و خانواده محترمشان تشکر و قدردانی کردند.

خلاصه مشارکت مسافرین نیکوتین

 

 سارا مسافر نیکوتین از شعبه پروین اعتصامی اراک

راهنماها چراغ‌های روشنی هستند که کنگره باوجوداین عزیزان روشن‌تر و زیباتر است هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم حرف خانم جلالی عزیز رو که فرمودند: راهنماها جگرسوخته‌های اعتیاد هستند دقیقاً همین است راهنماها در این مسیر سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند تا راه برای ما هموار گردد. راهنمایان، احیای نفس را که بسیار باارزش است انجام می‌دهند راهنماها الگوی رهجو ها هستند و باید بتوانند دانش و اطلاعات و آگاهی‌های خود را به آن‌ها منتقل کنند. امیدوار هستم که منِ رهجو با عملکرد خوبم و فرمان‌بردار بودن و عملی کردن آموزش‌ها باعث افتخار کمک راهنمایانم باشم.

 

فاطمه مسافر نیکوتین

 راهنما یعنی عشق، محبت خالصانه و از ته دل، بی‌ریا، بی‌مزد و بی توقع یعنی بدون هیچ چشم‌داشتی کمک کردن، راهنما یعنی چراغی در دل ظلمات یعنی آشتی دادن خودت با خود حقیقی‌ات و باقدرت مطلق؛ من سررشته زندگی‌ام را گم‌کرده بودم و به‌جای ایمان به قدرت مطلق به‌طرف ضد ارزش‌ها، قضاوت‌ها و خشم‌ها رفته بودم و شما راهنمای عزیزم همچون تک‌ستاره‌ای درخشان در آسمان مرا به دنبال خود و به جهت روشنایی‌ها هدایت کردید.

 

سمیه مسافر نیکوتین از شعبه رودهن

 راهنما کسی است که مسیر رشد و تکامل را با فرمان‌بردار بودن و عملی کردن آموزش‌ها طی کرده است و آموزش‌هایی که دیده است را به رهجوی خودش بدون هیچ چشم‌داشتی یاد می‌دهد تابه‌حال خوش و درمان برسد؛ و من رهجو باید با چه زبانی و چه مالی قدردان راهنمایم باشم، راهنمایی که به من آموخت چگونه بر ترس ها، ناامیدی‌ها و استرس‌هایم غلبه کنم و با کاربردی کردن آموزش‌ها به رشد و حال خوش برسم.

 

 الهه مسافر نیکوتین

راهنما مانند یک باغبان است که رهجوهایش ثمره و میوه لژیون او هستند و زمانی خوشحال می‌شود که آن‌ها خوب سفر کنند، فرمان‌بردار باشند تابه‌حال خوش، درمان و رهایی برسند رهجو باید دین خودش را با خدمت کردن به دیگران و همدردان ادا کند و مانند راهنمایان که چراغ راه ما شدند و ما را به تعادل رساندند ما هم باید آموزش‌هایمان را در اختیار تازه واردین بگذاریم. لژیون ویلیام ما را با خودمان رودررو می‌کند و ما می‌شویم آینه خودمان و با شناخت کامل نقاط تاریک وجودمان می‌توانیم به درمان، تعادل و احیا برسیم.

 

سمیه مسافر نیکوتین شعبه ابوریحان

 راهنما برای من رهجو معنی و مفهوم زیبایی دارد بعد از ورود به کنگره دیدگاه من نسبت به راهنما تغییر کرد راهنماها بعد از خداوند، قرآن و پیامبران افرادی محترم و استاد معنوی من می‌باشند بعد از صدور اذن ورود به کنگره و برای تغییر، تبدیل و ترخیص و انسان بودن در این مسیر، مجموعه‌ای از انسان‌های گران‌قدر که با تزکیه و پالایش به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند راهنما و آموزگار انسان‌هایی که در تاریکی و حال بد هستند باشند، خدا را بابت این روزها شاکرم.

 

 عذرا مسافر نیکوتین شعبه دانیال اهواز

 راهنما به معنی هدایتگر و پناه انسان‌های ناامید و درمانده است، راهنماها در اوج ناامیدی دست رهجو ها را می‌گیرند دلشان را به دل آن‌ها گره می‌زنند و محرم و مرهم دل‌شکسته آن‌ها می‌شوند.

 

سمانه مسافر نیکوتین از پاکدشت

 راهنمایانی که از این لژیون انتخاب می‌شوند زبده‌ترین و توانمندترین راهنماها می‌شوند به خاطر آموزش‌های خاص و ناب راهنمای بزرگوارشان.

 

زهرا مسافر نیکوتین از شعبه ابن‌سینا رباط‌کریم

 هر انسانی برای یادگرفتن هر علمی باید مربی و معلم داشته باشد تا به مراحل والای انسانیت برسد خداوند، پدر و مادر و راهنما رب و مربی ما هستند رهجو یعنی جوینده و یابنده راه که در موقعیت‌های سخت زندگی‌اش به دنبال راهکار می‌گردد اگر رهجو در مسیر رشد و تعلیم قرار بگیرد؛ ر: رحمت شده، ه: هدایت‌شده، ج: جایگاهی که در آن قرار می‌گیرد و: وفادار بودن و اگر رهجو نباشد، ر: نرفتن به کنگره، ه: هدر دادن عمر، ج: جاماندن از آموزش و: واماندن از راه می‌شود. راهنماها انسان‌های بزرگواری هستند که با حرکت کردن و عملی کردن آموزش‌ها در کنار تزکیه و پالایش از تکه زغال به الماسی درخشان تبدیل‌شده‌اند، دل راهنما مانند دریا عمیق و ژرف است که می‌تواند حرف دل رهجویانش را بشنود و بانفوذ به اعماق جان آن‌ها با بهره‌گیری از آموزش‌هایشان آن‌ها را هدایت و احیا کند و به حال خوش، تعادل و رهایی برساند، رهجو باید بانظم و انضباط و گوش‌به‌فرمان باشد و قدردان زحمات راهنمای خودش باشد چه در کلام و چه با تقدیم پاکت.

 

شهلا مسافر نیکوتین شعبه آکادمی

 عقاب سفید می‌گوید: کسب دانش همیشه باارزش است و ما هم در هر بُعدی که باشیم همچنان به این موضوع ادامه می‌دهیم و برای مجهول بسیار ارزش می‌گذاریم تا بیاییم و نتیجه را وقتی قابل‌استفاده گردید انتقال بدهیم. جناب مهندس نور زندگی را در کالبد تک‌تک ما دمیدند و خانم جلالی با عشق و محبت مسیر زندگی را به من آموختند و اینکه من چقدر قدردان و فرمان‌بردار باشم بستگی به درک من، دانایی و آگاهی دارد زیرا راهنما چراغ راه زندگی است.

 

اکرم مسافر نیکوتین از شعبه ستارخان

 جناب مهندس هیچ مطلبی بدون دلیل و نکته آموزشی برای ما لحاظ نمی‌کنند به این نتیجه رسیدم که هدف ایشان از نام‌گذاری هفته راهنما، آموزش قدردان بودن محبت‌ها و زحمات و آموزش‌هایی که راهنماها بدون هیچ توقعی در اختیار ما می‌گذارند باشیم. راهنماها دردآشنایانی هستند که از اعماق تاریکی‌ها با دریافت و اجرای آموزش‌ها و فرمان‌بردار بودن و بودن در صراط مستقیم به روشنایی و خال خوش رسیده‌اند، رهجو باید قدردان و فرمان‌بردار باشد که به رشد و سعادت برسد و با کلام و تقدیم پاکت به‌رسم ادب و قدرشناسی، قدردان بودن خودش را نشان بدهد.

سپیده مسافر نیکوتین

هفته راهنما به من یادآوری می‌کند که قدردان محبت و انرژی و زمانی که راهنما برای من گذاشته باشم و فراموش نکنم که قبلاً در چه جایگاهی بودم و الآن در چه جایگاهی هستم.

 

تهیه و تایپ: اکرم مسافر نیکوتین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .