English Version
English

خسارتی با جبران سخت

خسارتی با جبران سخت

پانزدهمین جلسه از کارگاه‌های مجازی کنگره 60؛ لژیون دوم نمایندگی ارتش به استادی مسافر محمدحسین، با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن» دوشنبه 18 فروردین‌ماه 1399 ساعت 18 در فضای مجازی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحال هستم که توانستم در این جلسه حضور پیدا کنم و از آقای سعید نمکی راهنمای لژیون، سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار بنده قراردادند تا خدمت کنم... طبق آموزش‌هایی که من در کنگره ۶۰ گرفتم وقتی به شخصی مسئولیتی واگذار می‌شود آن شخص باید ظرفیت آن مسئولیت را داشته باشد و یا اینکه در خود، ظرفیت را ایجاد نماید تا بتواند از پس مسئولیتی که به او واگذارشده است به‌خوبی برآید و باعث تخریب خود و دیگران نشود.

 بعد از این‌که سه جلسه تازه واردین را پشت سر می‌گذارم اولین مسئولیتی که به من واگذار می‌شود حرکت در سفر اول است و یا انجام سفر اول، پس من برای قبول این مسئولیت باید ظرفیت این مسئولیت را در خود ایجاد نمایم. این ظرفیت چگونه شکل می‌گیرد؟ به نظر من این مسئولیت، با گوش کردن و اجرای حرف‌های راهنمایم است تا بتوانم بدین‌وسیله از پس مسئولیت خود که رهایی و درمان اعتیاد است به‌خوبی برآیم. حال اگر این ظرفیت را در خود ایجاد نکرده باشم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیار ساده است اگر من ظرفیت مسئولیت سفر اول خود را به وجود نیاورد یا نداشته باشم، به درمان و یا به رهایی نخواهم رسید. همان‌طور که پیش‌تر گفتم؛ زمانی که من مسئولیتی را بر عهده می‌گیرم باید بتوانم ظرفیت آن مسئولیت را در خود ایجاد کنم و اگر این مهم انجام نشود در من تخریب ایجاد خواهد شد.

اولین وظیفه من به‌عنوان یک مسافر سفر اولی این است که یک رهجوی خوب باشم و بعد از آن، با پیگیری آموزش‌های کنگره ۶۰ این ظرفیت ذره‌ذره در من ایجاد می‌شود تا درنهایت من به سفر دوم برسم. در سفر دوم هم روند کسب مسئولیت و انجام خدمت به همین صورت است؛ یعنی من باید ظرفیت لازم را در خود ایجاد نمایم تا بتوانم خدمت کنم زیرا من باید به خاطر داشته باشم که در واقع این خدمت برای شخص من است پس نباید خدمت من باعث تخریب در من شود؛ اما این تخریب یعنی چه؟ زمانی که من با خدمت کردن نادرست و یا اگر بهتر بگویم با نداشتن ظرفیت لازم برای خدمتم پیش روم به آنجایی خواهم رسید که قبله خود را گم خواهم کرد یعنی اینکه هدف از خدمت کردنم را فراموش کرده و شاید در بعضی‌اوقات تصور کنم این خدمت‌ها به خاطر قدرت و توانایی‌های من است و یا اگر خودمانی‌تر بگویم، خود را بسیار دست بالا می‌گیرم.

اما نکته‌ای که ازنظر من بسیار مهم است این است که وقتی احساس می‌کنم ظرفیت لازم برای قبول یک مسئولیت را ندارم باید تلاش کنم و با کسب آموزش بیشتر ظرفیت لازم را به دست بیاورد تا بتوانم به‌خوبی از پس آن خدمت برایم.

 

مشارکتها:

مسافر سعید نمکی راهنمای لژیون:

در ابتدا، رهایی وحید عزیز را خدمت بنیان کنگره ۶۰ اعضای نمایندگی ارتش و لژیون دوم تبریک می‌گویم و امیدوارم که ایشان در سفر دوم هم ثابت‌قدم باشند. باید در نظر داشته باشیم که تمام اقداماتی که در کنگره ۶۰ انجام می‌شود و علی‌الخصوص اقداماتی که در طی چند وقت اخیر در فضای مجازی انجام می‌شود، برای این است که یک عزیز و مسافر کنگره ۶۰ به درمان و به رهایی برسد حال هرچقدر که ما در این راه مصمم‌تر و ثابت‌قدم‌تر باشیم و افکارمان را به هم نزدیک‌تر کنیم و از تجربیاتمان در چارچوب تعیین‌شده و به‌درستی، استفاده کنیم، شاهد رهایی و درمان دوستانی که در سفر اول هستند خواهیم بود.

دستور جلسه این هفته نیز همین را می‌گوید. ما باید خویشتن‌دار و متواضع باشیم و با ظرفیت عمل کنیم و خیلی جاها موضوع خودداری و پذیرش مسئولیت می‌تواند به ما کمک کند تا در مواقعی که من مسئله‌ای را بلد نیستم در انجام آن خودداری کنم. من باید این مسئله را بدانم که گاهی اوقات ممکن است با عبور از حرمت‌ها و قوانین و نداشتن ظرفیت لازم در انجام مسئولیت، باعث خساراتی شوم که جبران آن کار بسیار مشکلی است.

 ما همه دست‌به‌دست هم دادیم و تلاش کردیم تا جوی را درست کنیم و امنیت و آرامشی را بتوانیم در پرتو قوانین و حرمت‌های کنگره ایجاد کنیم که یک سفر اولی احساس امنیت کند و در ادامه، برای درمان خود تلاش کند اما اگر بی‌ظرفیتی وجود داشته باشد و تدبیر و تفکر لازم وجود نداشته باشد باعث قبله گم کردن می‌شود و در غایت آن، باعث شود تا شخصی که با هزار امید، وارد کنگره ۶۰ شده است از کنگره ۶۰ دور شود و این خیلی بد است.

مجموعه کلام این است که اگر من خوب باشم دیگران نیز با من خوب خواهند بود. امیدوارم روزهای خوبی را دوباره در کنار هم تجربه کنیم. امیدوارم بتوانیم در آن امنیتی که درگذشته قرار داشتیم بازهم قرار گیریم و بتوانیم در کنار هم از تجربیات هم و آموزش‌های کنگره ۶۰ استفاده کنیم.

 

تایپ، تهیه و تنظیم: مسافر روزبه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .