English Version
English

هرچه بکاریم، همان را درو می‌کنیم

هرچه بکاریم، همان را درو می‌کنیم

در اولین جلسه مجازی لژیون مرزبانی نمایندگی عمان سامانی که به استادی مرزبان مسافر مهدی برگزار شد، پیرامون «سی دی اتصال» بحث و مشارکت صورت گرفت و کلیه اعضا نقطه نظرات خود را پیرامون این موضوع به اشتراک گذاشتند که در ادامه می‌خوانیم:

سخنان مسافر مهدی، استاد جلسه لژیون مجازی مرزبانان:

 

در سی‌دی اتصال به چگونگی درست زندگی کردن اشاره شده است. آقای مهندس می‌فرمایند ۶۸ درصد از مرگ‌ومیرها، در اثر تغذیه اشتباه بوده که بسیار حائز اهمیت است. ما در مورد سلامت متخصص نداریم. مسائل تغذیه باید از همان کودکی، در مدارس مطرح شود. بیشتر افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند، سوءتغذیه داشته‌اند و در اثر تغذیه نادرست، راهی بیمارستان می‌شوند. بدن انسان، دائماً در حال بازسازی خود است و برای این منظور، به مواد اولیه سالم نیاز دارد. این مسئله، ارتباطی به فقر یا ثروت انسان ندارد، درهرصورت، غذای مصرفی بایستی سالم و طبیعی باشد. انسان در گذشته، غذاهای سالم مانند نان، ماست، دوغ، پنیر و سبزی استفاده می‌کرد و براثر تغذیه سالم، طول عمر زیادی داشت.

در کتاب آسمانی آمده است: «به طعام و نوشیدنی خود بنگرید»؛ یعنی به هر چیزی که می‌خورید توجه کرده و بدانید، چه‌کارهایی را باید انجام دهید تا بدن سالم بمانددر کنار تغذیه سالم، انجام فعالیت ورزشی هم اهمیت دارد. آقای مهندس تأکید دارند که وقتی مسافری وارد کنگره می‌شود، بایستی یک رشته ورزشی مشخص داشته باشد.

با تغذیه‌ و زندگی سالم، در کنار ورزش، عدم استفاده از الکل و مواد مخدر و همچنین دوری از ضد ارزش‌ها می‌توانیم جسمی سالم داشته باشیمموضوع دیگری که در این سی‌دی مطرح شده، رعایت سلسله مراتب است که اهمیت فراوانی دارد.

در کنگره، افرادی با سلایق متفاوت و هدف مشترک، حضور دارند که هدف آن‌ها رسیدن به تعادل و قرار گرفتن درراه مستقیم است. آنچه اتصال بین انسان‌ها را کم‌رنگ و یا حتی قطع می‌کند، تجسس در کار یکدیگر، دروغ گفتن، رشوه، حق و ناحق کردن و انجام دیگر ضد ارزش‌ها است.

انسان‌هایی که در صراط مستقیم حرکت می‌کنند و خواستار آرامش هستند، باعث حفظ این ارتباط و اتصال هستند. این برقراری اتصال، با صفات مثبت ازجمله بخشندگی، نداشتن کینه و نفرت، از شادی دیگران شاد شدن و داشتن افکار مثبت، امکان‌پذیر است. پارامترهایی که در زندگی نقش اساسی دارند، خواست، تقدیر و فرمان الهی هستند که بدون آن‌ها، انسان قادر نیست، هیچ‌گونه حرکتی انجام دهد. دنیا مزرعه آخرت است و هرچه بکاریم، همان را درو می‌کنیم. اگر محبت بکاریم محبت و اگر کینه بکاریم، همان کینه را برداشت می‌کنیم.

 

مشارکت مسافر فرزاد ایجنت شهرکرد:

انسان از دو بخش تشکیل‌شده است، اول صور آشکار و دوم صور پنهان. در سی‌دی «جسم (۱)»، آقای مهندس می‌فرمایند؛ میلیارد‌ها سلولی که به‌عنوان جسم، در اختیار داریم، به ما امانت داده شده و ما مالک آن نیستیم؛ در این جسم، اجاره‌نشین هستیم. جسم ما برای انجام کارهای خود، نیاز به مواد اولیه دارد. آقای مهندس می‌فرمایند: ساختمانی که در حال تخریب است، نمی‌تواند خود را بازسازی کند ولی جسم انسان، درصورتی‌که مواد اولیه به آن برسد، قادر به بازسازی خودش است.

 وقتی دقت می‌کنیم، اکثر انسان‌ها از استانداردهای آفرینش برخوردار هستند. نعمت‌های خداوند مثل گوش، چشم، بینی و... در بهترین وضعیت ممکن، آفریده شده‌اند. «چرا انسان به این عظمت و پیچیدگی آفریده شده است؟» انسان، به جهت کسب آموزش و انجام خدمت، پا به این دنیا گذاشته و هیچ‌کدام از تجربیات و آموزش‌های او از بین نمی‌روند و همیشه همراه او خواهند بود.

نکته دیگر این است که وقتی ابلیس نقض فرمان می‌کند، خداوند به او فرصت می‌دهد ولی قدرتش را می‌گیرد؛ به همین دلیل، نیروهای تاریکی، نوری از خود ندارند و آن را از انسان‌ها می‌گیرند که وارد تاریکی‌ها شوند. انسان‌های بزرگ، صراط مستقیم را انتخاب می‌کنند. با ورود به این مسیر، نیروهای الهی، عمل القا و الهام» خود را انجام داده و اتصال برقرار می‌شود. با تغذیه مناسب، انرژی لازم به جسم می‌رسد و با دوری از ضد ارزش‌ها و تزکیه و پالایش، این انرژی حفظ شده و باعث آرامش و آسایش ما می‌شود. «سکوت کردن» یکی از راه‌های جلوگیری از انجام ضد ارزش‌ها است.

 

مشارکت مسافر رستم:

برداشت من از این سی‌دی این است که انجام ارزش‌ها و دوری از ضد ارزش‌ها باعث اتصال بین انسان‌ها می‌شود یا برعکس. از اهداف آموزش‌های کنگره، تزکیه و پالایش است. کمک به دیگران، باعث ایجاد محبت می‌شود؛ زیرا که از درد دیگران آگاه می‌شویم و این خود باعث اتصال می‌شود.

 

مشارکت مسافر قاسم:

آقای مهندس می‌فرمایند؛ ما می‌توانیم با تغذیه مناسب و عدم استفاده از غذای نامناسب، عمر خودمان را طولانی کنیم. برای مثال؛ استفاده از کنسروها برای بدن زیان فراوان دارند و لبنیات مفید است. در ادامه سی‌دی می‌فرمایند، پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری‌ است. همان‌طور که می‌دانیم، جهان بدون توقف حرکت می‌کند و بدن ما نیز در حال بازسازی خودش است. به همین دلیل نیاز به مواد اولیه داریم که ما با تغذیه مناسب می‌توانیم این مواد را به جسم برسانیم. به قول آقای مهندس، ما هرچه بکاریم همان را برداشت می‌کنیم؛ یعنی اگر محبت بکاریم، محبت برداشت خواهیم کرد.

 

مشارکت مسافر علی:

در این سی‌دی، آقای مهندس، بدن انسان را مثال می‌زند که اگر انسان، تغذیه مناسب داشته باشد، جسمی سالم و در غیر این صورت، دچار مشکل است. اگر من با دیگران رابطه خوبی داشته و از ضد ارزش‌ها دوری کنم، باعث ایجاد محبت می‌شود و قطعاً، اثر آن به خودم باز خواهد گشت.

 

تایپ گزارش: مسافر محمد

ویراستار: مسافر علی‌اکبر

ثبت و آپلود: مسافر پدرام

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .