English Version
English

دانایی یعنی اینکه بینش پیدا کنیم

دانایی یعنی اینکه بینش پیدا کنیم
 

مسافر مسعود ایجنت نمایندگی گیلان با بیش از 10 سال تخریب وارد کنگره شد. آخرین آنتی ایکس مصرفی‌اش انواع مواد و متادون‌ بود. با متد DST و داروی OT در طول سفر اول، 10 ماه و 15 روز با کمک راهنمایی بهزاد گودرزی درمان شد. در کنگره ورزش فوتسال را پی می‌گیرد. وی اکنون از دام اعتیاد 4 سال و 6 ماه رهایی دارد. همچنین به مدت 11 ماه با کمک راهنمایی آقای آرش جعفری سفر نیکوتین انجام داد و نزدیک به 2 سال از دام نیکوتین رهاست.

مسافر مسعود در اولین مصاحبه به‌عنوان ایجنت نمایندگی گیلان گفت: تنها عشق ‌واقعی است که این دل‌بستگی و وابستگی را به کنگره ایجاد کرده است و با عشق و محبت بلاعوض و با اتحاد بین همدیگر می‌توانیم نمایندگی گیلان را ارتقا دهیم.

 
در طول حضورتان در کنگره 60 چه خدمت‌هایی کردید؟

قبل از پاسخ دادن، سال نو را خدمت شما و تمامی اعضاء کنگره 60، به‌خصوص کنگره 60 نمایندگی گیلان تبریک می‌گویم. امیدوارم این سال، سال خوبی برای همه باشد.

بعد از دریافت گل رهایی و ورود به سفر دوم، به دلیل تغییر مکانی که شعبه انجام داده بود خدمتگزاران زیاد نبودند. از آنجا بود که به‌عنوان مشاوره دهنده OT به تازه واردین مشاوره می‌دادم، 3 دوره دبیری جلسات خصوصی و عمومی، 14 جلسه در جایگاه نگهبانی در کارگاه‌های آموزشی عمومی خدمت کردم، در اولین دوره‌ انتخابات مرزبانی که در نمایندگی گیلان برگزار شد به‌عنوان مرزبان انتخاب شدم، در زمان خدمت در مرزبانی تصمیم گرفتم که برای برگزاری آزمون کمک راهنمایی خود را آماده کنم. توانستم با استفاده از منابع آموزشی در آزمون کمک راهنمایی نمره قبولی را کسب کنم‌ و به‌عنوان کمک راهنما بعد از پایان دوره‌ی مرزبانی لژیون تشکیل دهم. اکنون در سمت ایجنت نمایندگی گیلان در حال خدمت به اعضاء هستم و همچنین توفیق نگهبانی در لژیون سردار شعبه گیلان را دارم.

شما تمامی جایگاه‌های خدمتی را در کنگره 60 را تقریباً تجربه کرده‌اید. از کدام جایگاه خدمتی بیشترین حس و انرژی را دریافت نموده‌اید؟

هر جایگاه خدمتی برای من شیرینی خاص خودش را دارد؛ وقتی‌که به گذشته خودم نگاه می‌کنم در جایگاه‌های که خدمت کرده بودم می‌بینم که چیزی جا نگذاشتم و کار نیمه تمامی ندارم که بخواهم دوباره به گذشته برگردم و آن را جبران کنم و هیچ‌وقت این اتفاق برای من پیش نیامده که بگویم‌ کاش من الآن مرزبان بودم یا بگویم ای‌کاش من الآن مسئول OT می‌شدم، سعی کردم در تمام جایگاه‌های خدمتی به‌درستی و در راستای قوانین به وظایف خود عمل نمایم. البته با تمام وجود در جایگاه‌های خدمتی محوله، انجام وظیفه کردم و به همین دلیل تمام جایگاه‌ها برای من شیرین بوده و از آن‌ها خاطرات خوبی دارم. به نظر من باید جایگاه‌های خدمتی را پله‌پله و به مانند متد DST طی کنیم. درزمانی که در OT خدمت می‌کردم یک سری از آموزش‌ها را دریافت کردم و با آن آموزش‌ها پروتکل DST را در آن جایگاه فرا گرفتم و توانستم در آزمون فنی کمک راهنمایی به‌راحتی نمره قبولی را کسب کنم. خدمت مرزبانی را به‌تمامی بچه‌ها توصیه می‌کنم زیرا با مسئولیت‌های که به شخص محول می‌شود می‌تواند تجربه کسب کند و شیرینی‌های این جایگاه را نیز تجربه کنند و از همه مهم‌تر با وجود اینکه من در حال حاضر ایجنت نمایندگی گیلان هستم کمک راهنما نیز هستم و این جایگاه را عاشقانه دوست دارم و درمان برای من در جایگاه کمک راهنمایی صورت گرفت و جهان‌بینی من در این جایگاه ارتقاء یافت.

شما به‌عنوان ایجنت شعبه گیلان در شرایط کنونی کار سختی بر عهده دارید هماهنگی با مرزبان، کمک راهنما، لژیون و... چگونه توانستید این شرایط را مدیریت کنید؟

ایجنت یک رابط است رئیس نیست ولی مدیر است. من در کار مرزبانان دخالت نمی‌کنم ولی به دلیل اینکه این دوره را گذراندم و از نتیجه آن باخبرم دوست ندارم که آن‌ها آن را تجربه کنند. به نظر من در این شرایط شعبه را نه ایجنت و مرزبان و نه دیده‌بان محترم اداره می‌کنند بلکه کمک راهنمایان هستند که شعبه را اداره می‌کنند. یک کمک راهنما است که در لژیون خود یک ایجنت، یک کمک راهنما و مرزبان و در کل خدمتگزاران خوب را پرورش می‌دهد، از راه دور دست تک‌تک این عزیزان را به گرمی می‌فشارم و آرزوی سلامتی برای آن عزیزان از خداوند خواستارم.

یک مقدار در این شرایط کار سخت شده است هماهنگی با مرزبانان و کمک راهنماها به‌صورت مکالمه‌ تلفنی و یا تایپ پیام در فضای مجازی شده است که یک مقدار زمان‌بر است ولی خدا را شکر همه‌چیز خوب است و کارها در زمانی که مشخص شده انجام می‌شود و مطمئن هستم که بعد از این دوران دوره‌ خوبی را در پیش خواهیم داشت مانند زمانی که سیل جاری می‌شود با اینکه سیل بلای طبیعی است ولی بعد از آن زمین‌های کشاورزی مرغوب و حاصلخیز می‌شود.

و من شرایط را با آموزش‌های که از کنگره گرفتم توانستم مدیریت کنم، هرکس بتواند پله‌پله جایگاه‌های خدمتی را طی کند می‌تواند در هر جایگاه‌ آموزش کسب کند و بر تجربیات آن افزوده می‌شود بر همین اساس است که ایجنت باید علاوه بر کمک راهنما بودن دوره مرزبانی را نیز گذرانده باشد و هرکس که به‌عنوان ایجنت انتخاب می‌شود در دوران حضورش تغییراتی ایجاد می‌کند تا نتیجه بگیرد. من تنها نیستم و همگی دست به دست هم می‌دهیم و این شرایط را پشت سر می‌گذاریم و این بحران را با اتحاد همدیگر مدیریت کردیم.

هیچ‌گاه فکر می‌کردید که روزی شما بدون دریافت هیچ‌وجهی برای جایی خدمت کنید؟

امروز به این موضوع فکر می‌کردم که اگر در جای دیگر هم مشغول بودم می‌توانستم سر یک ساعت مشخص در آنجا حضور داشته باشم حتی اگر پول هم دریافت می‌کردم نمی‌توانستم این شرایط را بپذیرم. تنها چیزی که باعث شد در کنگره ماندگار شوم و بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت کنم عشق بلاعوض است و فقط این عشق واقعی است که می‌تواند این‌گونه عمل کند. من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که بخواهم بدون دریافت پول در جایگاهی خدمت کنم. من با عشق خدمت می‌کنم و با عشق کار می‌کنم تا نمایندگی گیلان ارتقاء پیدا کند و جواب این ماندن و خدمت را در بیرون از کنگره می‌گیرم و کسانی که خدمتگزار هستند می‌دانند که چه می‌گویم.

نظرتان در مورد آموزش مجازی چیست؟ آیا حس و انرژی در این نوع آموزش منتقل می‌شود؟

اگر بتوانیم آن را مدیریت کنیم و بتوانیم درست از آن استفاده کنیم می‌توانیم حس و انرژی را از آن بگیریم در این شرایط رهجو می‌تواند بدون استرس برداشت خود را از سی دی ضبط کرده و ایراد خود را با گوش کردن به صحبت‌های خود بر طرف نماید و این کار باعث می‌شود که با مشارکت بدون نقص و آمادگی کامل در لژیون مجازی حاضر شده و حس خوبی از آموزش دریافت کند.

توصیه شما برای مسافران در این شرایط چیست؟ و چه خدمتی را برای رسیدن به حال خوش در این شرایط توصیه می‌کنید؟

مسافرین سفر اول سعی کنند بیشتر با راهنمای خود در ارتباط باشند تماس بگیرند و اگر مشکلی داشتند بیان کنند یک مشکلی در کل کشور پیش آمده و همه را درگیر کرده و از برگزاری جلسات محروم شدیم این موضوع باعث شده که ما قدر کنگره را بیشتر بدانیم. کارگاه‌های آموزشی در نمایندگی آکادمی برگزار می‌شود و به‌صورت لایو از اینستاگرام پخش می‌شود و باید به آن وصل شد تا از آموزش‌ها عقب نمانیم؛ و برای سفر دومی‌ها توصیه می‌کنم که این زمان را از دست ندهند و خود را برای آزمون کمک راهنمایی آماده کنند و الان بهترین زمان برای تحقق این مهم است.

شما به‌عنوان ایجنت شعبه عضو لژیون سردار و نگهبان این لژیون هستید. نقش لژیون مالی در اساس کنگره ۶۰ چیست؟ چه هدفی را این لژیون در نمایندگی گیلان دنبال می‌کنید؟

خدا را شاکرم که این توفیق نصیب من شد و توانستم عضو لژیون سردار شوم و با رأی اعضا، به‌عنوان نگهبان لژیون سردار انتخاب شدم. جناب مهندس همیشه می‌گفتند که هرکاری را که می‌خواهید در کنگره انجام دهید باید از خودتان شروع کنید و من نیز به‌عنوان بزرگ شعبه تصمیم گرفتم که این کار را انجام دهم و تأثیر آن را در بیرون از کنگره و در کارم دارم می‌بینم و روز به روز شرایط برای من بهتر از قبل می‌شود اگر خدمت بلاعوض باشد در زندگی تأثیر آن را در می‌بینیم.

انسان‌های که قلب بزرگی دارند بخشنده هستند و می‌بخشند و تأثیر آن را هم می‌بینید و من این کار را فقط برای خودم انجام دادم تا شاید یک نفر از بچه‌های لژیون وقتی ببیند که کمک راهنما عضو این لژیون است آن‌ها نیز اشتیاق پیدا کنند به عضو شدن در این لژیون.

هدف‌های که داریم این است که در این سال تعدادی دیگر از بچه‌ها با قدرت در کنار ما حاضر می‌شوند و به کمک دیده‌بان محترم آقای زرکش و دستیار محترمشان آقای سلیمانی مطمئن باشید که زمین خریداری کرده و در شعبه کنگره 60 نمایندگی گیلان کارگاه‌های آموزشی و جلسات را برگزار می‌کنیم.

در مورد دستور جلسه این هفته دانایی، دانائی مؤثر و سواد از تجربه‌ای که کسب کرده‌اید توضیح دهید؟

دانائی با سواد تفاوت دارد سواد مانند این می‌ماند که کسی بداند سیگار کشیدن ضرر دارد ولی سیگار می‌کشد یعنی دانائی ندارد دانائی یعنی اینکه شما بینش این را پیدا می‌کنید که می‌توانید کاری اگر اشتباه بود آن را انجام ندهید و کار درست را می‌دانیم و آن را انجام می‌دهیم و دانائی مؤثر به این معنی است که فرد خود تجربه کرده است و می‌تواند همه‌چیز را تشخیص دهد و باید اعتماد و اعتقاد قلبی داشت.

و حرف آخر؟

به دوستان و اعضای کنگره 60 سراسر کشور می‌گویم که این روزها نیز می‌گذرد ما غول بزرگ اعتیاد را شکست دادیم که دنیا در مقابل آن عاجز و ناتوان مانده است و هیچ ترسی از ویروس کرونا نداریم و به خود ترس راه ندهند که پشت هر سختی یک زیبایی است قطعاً قدر یکدیگر را بیشتر می‌دانیم و مطمئن باشید که باقدرت مجدداً شروع می‌کنیم همگی، برمی‌گردیم و جلسات را برگزار می‌کنیم. گاهی انسان در زمستان نیروی خود را ذخیره می‌کند تا در بهار از آن استفاده کند. انسان‌های که تفکر دارند می‌دانند که این زمان مناسبی است برای اینکه برنامه‌ریزی کنند برای آینده و تصویرسازی کنند تا بعد از این دوران با قدرت مجدداً به فعالیت گذشته خود برگشته و دوباره شروع کنند.

از این‌که وقت خود را در اختیار ما قراردادید سپاسگزارم.

 

 

مصاحبه و تایپ: مسافر محسن

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .