English Version
English

بالا بردن سطح دانایی و غلبه بر نیروهای منفی

بالا بردن سطح دانایی و غلبه بر نیروهای منفی

مشارکت در باب دستور جلسه هفتگی؛ «دانایی، دانایی موثر، سواد» به استادی راهنما همسفر منصوره پیش روی شماست.

تا قبل از این دستور جلسه ما فکر می‌کردیم انسانی که بالاترین مدرک تحصیلی یا پزشکی در هر زمینه‌ای دارد، انسان دانا و موفقی است و فکر می‌کردیم نشانه دانایی در سواد است، ولی وقتی به دور و برمان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم خیلی‌ها هستند که ازنظر تحصیلات و مدرک، بالاترین جایگاه را دارند اما رفتارهایی از خودشان نشان می‌دهند که نشانه عدم تعادل و دانایی آنهاست و به‌ظاهر خود را فردی دانا می‌دانند. در مقابل کسانی هستند که سواد آن‌چنانی ندارند ولی با اعمال و تفکرات و انتخاب‌های درست، نشان از دانایی  می‌دهند و انسانی می‌اندیشند.

طبق صحبت‌های استاد امین دانایی به‌سختی و در شرایط سخت اتفاق می‌افتد و ترس و ناامیدی و منیت از رشد دانایی ما جلوگیری می‌کنند و باعث گمراهی و نادانی ما می‌شوند. بنابراین باید تلاش کنیم نقاط ضعف خودمان را پیدا کنیم و بپذیریم و در تلاش برای از بین بردن آن باشیم.

در جزوه جهان‌بینی آموزش گرفتیم مثلث دانایی؛ تفکر، آموزش و تجربه است و تفکر برای ایجاد هر ساختاری لازم و ضروری است. تفکر به‌تنهایی به کار نمی‌آید، بلکه با آموزش و کسب تجربه همراه است. این سه ضلع از مثلث دانایی باید هماهنگ و همسو رشد کنند تا به دانایی مؤثر برسیم، یعنی مرحله‌ای است که دانسته‌ها و آموخته‌های خودمان را بر مبنای عمل سالم اجرا و کاربردی کنیم تا بتوانیم، گره‌های درونی و مسائل بیرونی خودمان راحل کنیم. این را نیز می‌دانیم که هدف نیروهای بازدارنده توقف فرآیند دانایی مؤثر است، چون این دانایی اساسی‌ترین و محکم‌ترین سپر در مقابل به انجام رسیدن خواسته‌های نامعقول نفس انسان است.

ما می‌توانیم با بالا بردن سطح دانایی و آگاهی خودمان بر نیروهای منفی غلبه کنیم و از زندگی خود لذت ببریم و میزان دانایی خودمان را بالا ببریم تا در زندگی از درد و رنج در امان باشیم.

 

 

تهیه گزارش: همسفر ملیحه - لژیون راهنما همسفر آزاده
همسفران نمایندگی نیما یوشیج

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .