English Version
English

جسم و جهان بینی باید به درمان برسد تا به خواب خوبی برسیم

جسم و جهان بینی باید به درمان برسد تا به خواب خوبی برسیم

دومین جلسه از دور هفتاد و چهارم کارگاه‌های آموزش مجازی کنگره 60؛ شعبه آکادمی ویژه مسافران و همسفران با استادی کمک راهنما اصغر منصوری، نگهبانی مسافر اکبر و دبیری مسافر کامران با دستور جلسه «اهمیت خواب شب» دوشنبه چهارم فروردین‌ماه 1398 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

با سپاس از دبیر، اول از ایجنت محترم آکادمی تشکر می‌کنم و از مرزبان‌ها که اجازه دادند امروز من اینجا آموزش بگیرم. سال نو و مبعث رسول اکرم را به همه عزیزان و در رأس به جناب مهندس دژاکام تبریک میگویم. امیدوارم سال خوبی برایشان باشد. اما دستور جلسه اهمیت خواب شب و بیداری روز که آقای مهندس و آقای خدامی خیلی علمی و خیلی خوب در موردش صحبت کردند را من از دیدگاه خودم بیان خواهم کرد. با کشف روش DST و پیدایش مثلث درمان، جسم، روان و جهان‌بینی، برای من اصغر مشخص شد که بیماری من در کدام قسمت جسمم است و مبدأ و صورت مسئله اعتیاد و بیماریم مشخص شد؛ چرا چون سال‌ها من روش‌های زیادی را امتحان کردم. خیلی راه‌ها را رفتم تا به آرامش برسم و مشکلات جسمم، اعم از اعتیاد، خواب شب و خیلی مشکلات دیگر که در سیستمم بود را به تعادل برسانم ولی متأسفانه موفق نمی‌شدم تا اینکه کنگره 60 را پیدا کردم و از این بابت خداوند را بسیار شاکرم که توانستم در کنگره 60 بمانم و آموزش بگیرم و مشکلات جسم و روان و جهان‌بینی را تا حدودی حل کنم تا بتوانم شب‌ها خواب خیلی راحتی داشته باشم.

 

همان‌طور که در روش DST مسئله به تعادل رسیدن صور آشکار و صور پنهان ما خیلی مهم است، به نظر من خواب شب هم بسیار اهمیت دارد؛ یعنی برای رسیدن به یک خواب مطلوب یا خواب مفید باید هم جسممان به درمان برسد و هم جهان‌بینی‌مان، چون این را به تجربه آموخته‌ایم. یادم هست که وقتی مشکل خواب داشتم، به پزشک مراجعه می‌کردم؛ پزشک هم به من دارو می‌داد و من شب را می‌خوابیدم ولی خواب با کیفیتی و با آرامشی نبود. وقتی صبح از خواب بلند می‌شدم، خیلی کسل و خسته بودم، انگار که تمام کوه‌های دنیا را کنده بودم. یعنی خوابی که باید به من آرامش می‌داد، برعکس شده بود و پریشانم می‌کرد. آن روز نیاز داشتم چیزی مصرف کنم تا حالم خوب شود و بتوانم به زندگی ادامه بدهم.

 

فکر می‌کردم بخشی از این مشکل در جسمم است و مجدداً به دیگران مراجعه می‌کردم، هرکسی هم نسخه خودش را به من می‌داد و می‌گفت که مشکل روان داری و باید حتماً روانت درست بشود که بتوانی بخوابی. آن‌ها را هم به طریقی امتحان کردم و موفق نبودم تا اینکه خدا را شکر کنگره 60 را پیدا کردم و آمدم آموزش گرفتم و فهمیدم که مشکلم کجاست. فهمیدم تا جسم، روان یا جهان‌بینی من به تعادل نرسد، خواب شب من درست نمی‌شود. استاد امین در سی دی اهمیت خواب شب می‌فرماید که ما نمی‌توانیم فقط جسممان را سالم کنیم تا خوابمان سالم باشد. انسانی که درونش پر از خشم است خواب راحت ندارد. انسانی که درونش پر از کینه یا حسد و مشکلات دیگر است، مطمئن باشید که خواب راحتی ندارد؛ این‌ها همه به هم وابستگی دارند. باید بتوانم هم جسم و روانم و جهان‌بینی‌ام را بالا ببرم که در زمینه خواب هم مفید است. قبل از کنگره با واژه‌هایی آشنا بودیم؛ مثلاً اصفهانی‌ها یک مثل دارند و می‌گویند شب زود بخواب صبح زود بلند شو تا رزقت زیاد شود. این را خیلی می‌شنیدم؛ گاهی وقت‌ها صبح زود بیدار می‌شدم و منتظر بودم یکی بیاید پول برایم بیاورد و رزقم زیاد شود. یا مثلاً می‌گفتند صبح زود که بلند شوی کامروا می‌شوی. خیلی صحبت‌ها شنیدم ولی چیزی نمی‌دیدم چون واقعاً به اهمیت مسائل دیگر اصلاً پی نبرده بودم. مثلاً حل شدن مشکل خواب خیلی اکنون برایم راحت است ولی خیلی‌ها الآن دنبال این هستند که مشکل خوابشان را حل کنند. اینکه خواب شب درست می‌شود را هیچ‌کس به من نمی‌گفت؛ یعنی من هنوز هم هیچ جای دنیا سراغ ندارم کلید حل این مسئله را یافته باشند. بسیاری از انسان‌ها هستند که هزینه‌هایی پرداخت می‌کنند که بتوانند یک‌شب راحت بخوابند. نمی‌دانند باید چه‌کاری انجام دهند. من باید خداوند را بسیار سپاسگزار باشم که با کنگره 60 آشنا شدم و این مفهوم را یاد گرفتم که اگر من بخواهم خواب شبم را درست کنم باید از صبح درست کنم. واقعاً این اتفاق افتاد. اگر من بخواهم به تعادل برسم و حالم خوب باشد، باید روی جهان‌بینی‌ام هم کار کنم. فقط تنها روی جسم کار نکنم و بتوانم این سه ضلعی که وجود و انسانیت مرا می‌سازد با هم دیگر بالا ببرم. یکی از نشانه‌های اینکه من سفری درست انجام می‌دهم و باید بتوانم با خودم ببینم چند چندم، این خواب شب است. اگر خواب شب راحتی دارم بدان که موفق شده‌ام این سه ضلع را با هم بالا ببرم.

  استاد امین می‌فرمایند اگر کسی آمد و سفری درست انجام داد و خواب شبش درست نباشد، اصلاً سفرش درست نیست؛ یعنی او اصلاً به تعادل نرسیده است. پس برای ما این خواب شب، اهمیت زیادی دارد. خواب شب مهم است که آقای مهندس آمده و یک دستور جلسه خواب شب گذاشته است. اهمیت به‌سزایی دارد که اگر بتوانیم روشی که آقای مهندس به ما یاد داده را درست انجام بدهیم، مطمئن باشیم که کیفیت خوابمان هم بالا می‌رود و ما می‌توانیم از انرژی که در شب دریافت کردیم، در روز هم استفاده کنیم. ببخشید اینجا صحبت کردن کمی سخت است، چون برای اولین بار آمده‌ام اینجا و دارم صحبت می‌کنم. امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را ادا کنم. جلسه را به مشارکت می‌گذارم.

 

پیاده‌سازی: مسافر مرتضی لژیون پنجم

عکس: مرزبان مهدی پور موسی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .