English Version
English

سیستم ایکس متعادل ، پاداش خواب منظم

سیستم ایکس متعادل ، پاداش خواب منظم

خواب حالتی است در مقابل بیداری؛ یعنی عدم توانایی ارادی در کنترل محیط فیزیکی و کاهش و یا فقدان سطح هوشیاری و غیرفعال شدن تمام عضلات ارادی در زمان استراحت به‌طوری‌که فعالیت بدن و ذهن تغییر کرده است. خواب برای بازسازی سیستم اعصاب، سلامت، سیستم ایمنی بدن، اسکلت و سیستم عضلانی انسان‌ها و جانوران لازم و حیاتی است. بی‌خوابی می‌تواند منجر به مشکلات روحی، افسردگی، اسکیزوفرنی و... شود. ازنظر بسیاری از مشکلات قلبی، آلزایمر اختلالات هورمونی بابی خوابی تشدید می‌شود. بسیاری از مردم جهان از اختلالات خواب مثل خواب گسسته، خرخر، بی‌خوابی، خواب‌گردی، شب‌ادراری، فلج خواب، کابوس و...رنج می‌برند که کیفیت زندگی بشر را مخدوش کرده است.
جناب استاد امین در سی دی اهمیت خواب شب این اختلالات را در 2 بخش صور آشکار و صور پنهان تقسیم‌بندی نموده‌اند:
انسان برای انجام فعالیت‌های روزانه نیاز به آرامش دارد. آرامش از انرژی سالم کسب می‌شود. لذا برای کسب انرژی بایستی شارژ شد. این شارژ شدن بخش زیادی از انرژی را از طریق خواب کسب می‌کند؛ شخصی که درست نمی‌خوابد خود را از این شارژ شدن محروم می‌نماید و در ساعات بیداری این کمبود انرژی را از گوشت، پوست‌واستخوان خود به دست می‌آورد. در صور آشکار بایستی بدن سرتونین، آدرنالین، استیل کولین به‌خوبی تولید کند تا فرد یک بیوشیمی متعادل داشته باشد. در کنگره 60 برای تعادل بیوشیمی بدن تئوری سیستم ایکس مطرح شد و برای بازسازی آن از روش DST و داروی OT استفاده شد تا فرد مصرف‌کننده که سال‌ها به سیستم ایکس بدن خود آسیب‌زده است با این روش سیستم بیوشیمی بدن را به تعادل نزدیک کند. لذا مسئله خواب شب برای درمان اعتیاد امری ضروری است. حالا چرا اهمیت خواب در شب مطرح شد:
برخی علما زمین را ( مادر ) می‌نامند. زمین دارای امواج الکترومغناطیس است که این امواج در شب به بیشترین مقدار خود می‌رسند که با سرعت نور در محیط منتشر می‌شوند. انسان دارای هفت کالبد اصلی است اولین کالبد آن همین جسم خاکی است وقتی‌که فرد به خواب می‌رود؛ شش کالبد دیگر از جسم خارج‌شده و در فاصله از همدیگر در فضا قرار می‌گیرند. اینجا فرآیند جذب انرژی از کائنات آغاز می‌شود. کالبدها در حکم باتری انرژی را جذب می‌کنند و زمانی که فرد به ساعت بیداری نزدیک می‌شود به جسم برمی‌گردد و این انرژی را به سلول‌ها منتقل می‌کند. خواب کافی به‌منزله باتری پری است که برای فعالیت‌های روزانه فرد کافی است ازاین‌رو زمین به‌عنوان مادر انسان گفته‌شده است؛ چون هر شب که در خواب به سر می‌برد مثل کودکی در گهواره خوابیده و مادر در حال تغذیه وی از طریق موج‌ها است.

معمار بزرگ، آفرینش جهان و هستی را بر مبنای نظم آفریده است. اگرچه اضداد در حال برهم زدن نظم هستند. هر شخصی که همگام بانظم هستی حرکت کند به تکامل می‌رسد در غیر این صورت از مدار خود خارج می‌شود. آرامش شب آرامشی است که حتی در سکوت روز حاصل نمی‌شود؛ پس خواب شب و بیداری در صبح زود حرکتی در جهت نظام هستی و کائنات است. شخصی که سحرخیز است پاداش این نظم را دریافت می‌کند که همان سیستم ایکس متعادل، روان آرام و جسم پرانرژی است. کم‌حوصلگی، کسل بودن، جریمه کسی است که تصمیم می‌گیرد خواب شبانه خود را مختل کند و در صور پنهان جناب استاد امین از آرامش ذهن صحبت کرده‌اند. ذهن آرام نتیجه تفکر درست و حس سالمی است که در جوار آموزش و به کار بردن آن و جهان‌بینی سالم رخ می‌دهد. ایشان کلید به‌هم‌ریختگی خواب را در خشم عنوان کردند. خشم یکی از حس‌های منفی است که همیشه انسان را به سمت خود جذب می‌کند.
زمان رخ دادن آن کوتاه است ولی دامنه آن بسیار زیاد است لذا برای رهایی از خشم بایستی از کنار آن عبور کرد و در دل آن وارد شد. خشم و ترس باهم ارتباط عمیقی دارند. انسانی که دچار ترس می‌شود در دل حوادث و ... نمی‌رود. ترس از آموزش، یادگیری هنر و... همه این‌ها باعث حس محرومیت می‌شود انسانی که خود را به دلیل ترس، از علایق خود محروم می‌کند کم‌کم دچار خشم می‌شود و این آرامش ذهن و روان فرد را برهم میزند؛ که یکی از دلایل اختلاف خواب می‌تواند همین خشم باشد که در صور پنهان رخ می‌دهد جهان‌بینی و آموزش به ما کمک می‌کند که هم ساختارهای ذهنی سالمی داشته باشیم و هم در کنار جسم، روان خود را نیز پرورش دهیم.

 

 

 

نویسنده: کمک راهنما همسفر فاطمه لژیون هفتم
تایپ و تنظیم: همسفر معصومه لژیون سوم
نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .