English Version
English

شاید با این اتفاق قدرشناس تر شوم

شاید با این اتفاق قدرشناس تر شوم

اولین جلسه از کارگاه های مجازی کنگره 60؛ ویلیام وایت نمایندگی ارتش به استادی مسافر رضا دوشنبه 4 فروردین ماه  سال 1399 ساعت 15.30 آغاز به کار کرد.

بسیار خوشحالم که توانستم از این فرصت ناب استفاده کنم و در فضای مجازی کنگره ۶۰ حاضر باشم. دستور جلسه این هفته در کنگره ۶۰ خواب شب است. مسئله خواب شب بسیار مهم است و برای همین اهمیت بالای آن است که جزو دستور جلسات کنگره ۶۰ قرار دارد. در کنگره ۶۰ تمام مسائل مهمی که به اعضای کنگره ۶۰ مربوط است و جزو مثلث درمان (جسم، روان و جهان‌بینی) ما است باز می‌شود و در مورد آن بحث و برسی انجام می‌گیرد تا تمام نقاط کور و تاریک آن روشن شود. مسئله خواب هم ازاین‌دست مسائل است. منِ مصرف‌کننده، در زمان مصرف همیشه خواب بودم اما به‌جای اینکه این خواب به من انرژی بدهد، دقیقاً برعکس بود و من همیشه خسته بودم و انرژی نداشتم. در کنگره ۶۰ به من گفته شد که اگر صبح زود از خواب بلند شوم انرژی بیشتری خواهم داشت و خواب درست و بیداری در صبح زود، در بازسازی سیستم ایکس بدنم مؤثر است، من این موضوع را تجربه کردم و نتیجه گرفتم و تأثیر این نظم را در جسم خود دیدم.

خواب شب را باید از روز درست کرد. زمانی که من صبح زود از خواب بلند می‌شوم و به فعالیت‌های روزمره خودم می‌پردازم، انرژی خودم را تا شب، صرف می‌کنم. در شب من خسته هستم و برای اینکه انرژی خود را بازیابی کنم باید شب بخوابم برای همین ما خواب شبمان را از صبح درست می‌کنیم و با بیدار شدن در صبح زود می‌توانیم برای خواب شبمان برنامه‌ریزی کنیم. در این شرایط پیش‌آمده که ما کاری نداریم و در خانه هستیم و از طرفی از کلاس‌های آموزشی کنگره هم دور هستیم، انرژی‌مان تخلیه نمی‌شود و ناخودآگاه خواب شبمان به‌هم‌ریخته و از نظم خود خارج می‌شود، خیلی مهم است که در این شرایط بتوانیم نظم خوابمان را حفظ کنیم. گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که به‌ظاهر بسیار وحشتناک و مخرب هستند اما در پس آن‌ها نکات مثبت وجود دارد چون خداوند هیچ‌گاه به‌جز خیر و خوبی، هیچ‌چیز دیگری برای انسان‌ها نمی‌خواهد اما من باید نکات مثبت این وقایع را پیدا کنم و ببینم. همیشه می‌گویم که ما باید قدر کنگره ۶۰ را بدانیم، حالا با این شرایطی که پیش‌آمده است به اهمیت کنگره ۶۰ بیشتر پی خواهیم برد، البته به لطف خدا ارتباط ما با کنگره قطع نشده است و به‌صورت مجازی در ارتباط هستیم اما باید قدر کنگره ۶۰، آموزش‌ها و صندلی که روی آن می‌نشستیم را بیشتر بدانیم، شاید فردا دیگر این فرصت به من داده نشود که از کنگره ۶۰ بهره ببرم.

مشارکت اعضای لژیون

مسافر صادق:

این شرایطی که پیش‌آمده حداقل برای من این خوبی را داشت که دوباره در کنگره ۶۰ حضورداشته باشم هرچند مجازی! در تأکید فرمایشات شما باید بگویم که در این مدتی که من از کنگره دور ماندم تأثیراتش را به‌وضوح حس می‌کنم و می‌بینم چطور چیزهای مهم زندگی را از دست می‌دهم. زمانی که در کنگره حضور داشتم و در لژیون شرکت می‌کردم زندگی‌ام با الآن بسیار متفاوت بود. بحث من، مواد زدن یا نزدن نیست و مسئله مهم آموزش‌ها و شرایط خوبی است که من به‌واسطه حضور در کنگره ۶۰ به دست می‌آورم و در حال حاضر از آن‌ها محروم ماندم. در مورد اهمیت خواب شب هم باید بگویم این موضوع و بیداری در صبح زود در کاسبی و کار هم بسیار مهم است به قول قدیمی‌ها که می‌گفتند روزی در صبح زود پخش می‌شود. با این شرایط الآن و این اپیدمی که همه‌گیر شده است خواب شب من هم به‌هم‌ریخته است یعنی گاهی اوقات ساعت ۱۱ از خواب بیدار می‌شوم زمانی که من در این موقع از روز بیدار می‌شوم این خواب‌آلودگی و خستگی تا شب در جسم من می‌ماند و همراه من است درصورتی‌که اگر صبح زود بیدار شوم روز پرنشاطی را تجربه خواهم کرد البته درست کردن خواب شب سخت است و باید به‌صورت مداوم به آن نظم دهم تا منظم شود.

مسافر امیر:

مسئله خواب شب و بیدار شدن در صبح زود بسیار مهم است اما مسئله دیگر این است که من به یک موضوع واقف هستم اما زمان اجرا و عمل کردن به آن به مشکل می‌خورم که یا خودم میل به انجام آن کار را ندارم و یا اینکه فریب نیروهای منفی را می‌خورم. یکی از اضلاع درمان اعتیاد، جسم است و من برای رسیدن به جسم سالم باید یکسری از نکات را رعایت کنم. جسم هم یک مثلث است که از اضلاع خواب، تغذیه و ورزش تشکیل‌شده است و برای داشتن یک جسم سالم باید این سه اصل و یا سه ضلع را رعایت کرد. درست کردن خواب شب احتیاج به‌زحمت و ممارست دارد و یک نکته بسیار مهم نخوابیدن در روز است که باید رعایت شود.

مسافر روزبه:

شاید من به خاطر یکسری شرایط خاصی که در منزل دارم؛ نمونه مناسبی برای این دستور جلسه باشم. چند سالی است که در بیشتر اوقات من خواب شب درست و منظمی ندارم و مجبورم در طول شب سه، چهار بار بلند شوم و همین موضوع خواب من را آشفته می‌کند از طرفی هر وقت این شرایط پیش می‌آید تأثیر این خواب‌زدگی را کاملاً واضح در زندگی خود می‌بینم، یکی از آن‌ها اعصاب ناآرام و عصبی بودن در فردای آن روز است. در این شرایط تنها کاری که توانسته‌ام بکنم این بوده که از خوابیدن در روز دوری‌کنم چون با تمام اینکه بسیار لذت‌بخش است اما در ادامه اوضاع را به‌هم‌ریخته‌تر می‌کند. بی‌خوابی و خواب‌زدگی، در سفر نیکوتین هم بسیار اوضاع را سخت می‌کرد؛ وقتی شب‌ها خوب نمی‌خوابیدم و از خواب بیدار می‌شدم میل شدیدی به مصرف سیگار پیدا می‌کردم.

 

تایپ، تهیه و تنظیم: مسافر روزبه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .