English Version
English

برداشت از سی دی اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود

برداشت از سی دی اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود

سلام دوستان سمانه هستم همسفر حمید 

ابتدا خدا را شاکرم که عضو کوچکی از کنگره ۶۰ هستم و از آموزش‌های ناب آقای مهندس عزیز و آقای امین بهره می‌برم.

در سی دی اهمیت خواب شب آقای امین استخر و پارک را دو بال پرواز  حل بی‌خوابی می‌دانند و علت اینکه چرا خواب به هم می‌ریزد: کلیدش را روی خشم می‌دانند و فرمودند برای اینکه شخص بتواند بخوابد باید امواج مغزی (فرکانس مغزی) او پایین بیاید درواقع ذهن او آرام شود.

برداشتی که من از این سی دی خواب داشتم این است که اولاً ما باید آرامش ذهنی را داشته باشیم تا بتوانیم شب آرامی داشته باشیم و راحت بخوابیم؛ آرامش ذهنی هم در پیرو آرامشی که در طول روز است به وجود می‌آید مثلاً من اگر در طول روز مدام غر بزنم و درگیری  داشته باشم مطمئناً شب نمی‌توانم آرامش داشته باشم و مدام از خواب می‌پرم.

 دقیقاً مثالی که آقای امین در سی دی زدند مثل ماشینی که در جایگاه سوخت‌گیری ۲ لیتر بنزین می‌زند و می‌رود و دوری می‌زند و دوباره می‌آید و ۲ لیتر دیگر بنزین می‌زند مسلماً نمی‌تواند مستقیم و بدون دردسر به راهش ادامه دهد و در آرامش به مقصد برسد.

 خواب هم همین‌طور است اگر ما آرامش ذهنی نداشته باشیم خواب راحتی نخواهیم داشت و اگر خشم ما نسبت به مسائل و آدم‌های اطرافمان زیاد باشد در شب مدام در حال بحث با آن‌ها در ذهن خود هستیم که همه این‌ها آرامش ذهنی را بر هم میزند و منجر به بی‌خوابی می‌شود. پس باید اول‌ازهمه خشم خود را کنترل کنیم و بعد صبح زود از خواب بیدار شویم و کاری برای انجام دادن داشته باشیم و خسته شویم تا شب بتوانیم راحت بخوابیم.

من قبل از آمدن  به کنگره اصلاً شب‌ها خواب راحتی نداشتم و مدام افکار منفی زیادی را در ذهن خود پرورش می‌دادم و این منجر می‌شد که نه‌تنها انرژی کسب نکنم بلکه انرژی هم از دست بدهم و همیشه صبح‌ها خسته و کسل بودم و مدام در حال غر زدن بودم ولی زمانی که سی دی اهمیت خواب شب را گوش دادم متوجه شدم که در طول روز برای هر چیزی غر نزنم و آرامش داشته باشم تا شب خواب راحتی داشته باشم و انرژی لازم را کسب کنم تا صبح سرحال باشم.

همین‌طور که آقای امین فرمودند در بدن سه نوع هورمون تولید می‌شود به نام‌های سروتوئین، آدرنالین و اسیدکولین تا ما بتوانیم راحت بخوابیم پس اگر زود از خواب بیدار شویم و تغذیه درست داشته باشیم و ورزش کنیم این سه هورمون تولید می‌شوند و می‌توانیم راحت بخوابیم و در صور پنهان هم باید افکار خود را مثبت کنیم تا ذهن آرامی داشته باشیم و به قول آقای امین باید دلمان را صاف کنیم و به‌دوراز خشم و کینه باشیم برای اینکه بتوانیم دلمان را صاف کنیم باید حس خود را تغییر دهیم و کدورت‌ها و کینه‌ها را از دلمان دور کنیم تا ذهن آرامی داشته باشیم تا در پیرو آن خوابمان درست شود.

دو قضیه حس و خواب باهم رابطه تنگاتنگی دارند. تغییر حس یعنی هر چیزی ما را بر هم نریزد و زود عصبانی نشویم. نکته دیگری که آقای امین فرمودند جهت خوابیدن است که به من خیلی کمک کرد از زمانی که شرق به غرب می‌خوابم واقعاً انرژی لازم را دریافت می‌کنم و صبح سرحال هستم. ساعت خوابیدن هم باید ۱۰ تا ۴ صبح باشد تا بتوانیم انرژی‌های لازم را دریافت کنیم.

با گوش کردن به این سی دی و برداشتی که داشتم کمک زیادی به من شد. امیدوارم همه بتوانیم با آموزش‌های کنگره گره‌های وجودی خودمان را بازکنیم و به حال خوش برسیم.

در آخر از خدمتگزاران خوب و پرتلاش وبلاگ تشکر می‌کنم که این خدمت را به من دادند امیدوارم حق مطلب را به‌جا آورده باشم و مثمر ثمر بوده باشد.

 

نگارنده: همسفر سمانه لژیون 17 
ارسال: همسفر لیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .