English Version
English

خواب درست و تعادل در سیستم ایکس

خواب درست و تعادل در سیستم ایکس

یکی از اصول مهمی که در بازسازی جسم و به تعادل رساندن روان و جهان‌بینی نقش به سزایی دارد خواب شب است. خواب یکی از نیازهای فیزیولوژیکی هست که به بازسازی و متعادل‌سازی جسم و روح و روان کمک شایانی دارد و باعث حفظ انرژی در انسان می‌شود؛ مانند سیستم کامپیوتری، زمانی نیاز است که دکمه ریست را زد تا کامپیوتر کار خود را از سر بگیرد.

خواب برای انسان چنین کاری را انجام می‌دهد به دلیل همان انرژی و فعالیت‌هایی که در زمان خواب، بدن انجام می‌دهد. مرکز تنظیم خواب در ساقه مغز است، ملاتونین هورمونی است که در غده کوچکی در مغز به نام صنوبری تولید می‌شود که به تنظیم چرخه خواب‌وبیداری در جسم کمک می‌کند.

در زمان تابش نور در طول روز به چشم‌ها از تولید آن کاسته می‌شود و در شب این هورمون بیشتر ترشح می‌کند که باعث خواب‌آلودگی می‌شود، یعنی بدن انسان آلارم نشان می‌دهد که وقت خواب است. اگر این زمان یعنی در شب که ملاتونین در حال فعالیت است به آلارم بدن توجه شود و سر ساعت جسم به خواب رود در این فاصله در کبد، کیسه صفرا، ریه و روده بزرگ سم‌زدایی و در مغز استخوان نیز عملیات خون‌سازی اتفاق می‌افتد.

 

دانش پزشکی امروزه به اثبات رسانده که اگر شخصی حدود ساعت 10 شب بخوابد و ساعت پنج صبح بیدار شود مواد شبه افیونی که در درمان اعتیاد ما به آن نیاز داریم به بهترین شکل ممکن تولید و ترشح می‌شود.

حال اگر در روش درمان اعتیاد، در مورد متد DST هم بخواهیم دقت کنیم فردی که به‌درستی سفر می‌کند، مثلاً ساعت 10 دارو را مصرف می‌کند و نهایتاً تا یازده می‌خوابد به دلیل ترشحات و فعالیت‌های که با کمک دارو در بدن انجام می‌شود، تولید مواد شبه افیونی به تعادل نزدیک می‌شود و تا جایی که مکفی باشد ایجاد می‌شود. به‌ویژه اگر صبح زود مثلاً پنج یا شش صبح بیدار شود در طول روز کسل نیست، در بدن احساس رخوت و کسالت ندارد و باانرژی، روز را سپری می‌کند.

خواب درست و کامل یا خواب نامنظم و به‌هم‌ریخته روی سیستم ایکس شدیداً تأثیرگذار است و برای همه‌ی انسان‌ها می‌تواند باعث سرزندگی و نشاط شود و یا باعث افسردگی، بی‌اشتهایی، سردرد و بیماری‌های مختلف گردد.

نویسنده: خانم زهره لژیون هفتم

نمایندگی: همسفران شهرری

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .