English Version
English

آموزش در فضای مجازی با حفظ حرمت و قوانین

آموزش در فضای مجازی با حفظ حرمت و قوانین

 خدایا بابت تمام‌روزهایی که بدون استرس کنار هم بودیم یکدیگر را در آغوش می‌گرفتیم و دست همدیگر را به گرمی میفشردیم و از داشتن این نعمت‌ها شاکر نبودیم بلکه حق مسلم خودمان می‌دانستیم شکر، شکر، شکر.
در رابطه با وضعیت به وجود آمده و بیماری کرونا در کشور که باعث تعطیلی مدارس و خیلی از مراکز دیگر شد، و به‌منظور از جلوگیری و شیوع بیماری بلافاصله جناب آقای مهندس دستور تعطیلی جلسات و کارگاه‌های آموزشی حضوری را دادند. ولی ازآنجایی‌که کار اصلی کنگره 60 احیا و درمان یک فرد مصرف‌کننده و خانواده‌های آن‌ها است باید تدبیری اندیشیده می‌شد که فاصله و وقفه‌ای در آموزش‌ها برای مسافران و همسفران ایجاد نشود. ازآنجایی‌که بنیان کنگره همیشه در دل مشکلات بهترین تصمیم‌ها را برایمان می‌گیرند، فرمان لژیون مجازی را دادند و خود اولین نفر کارگاه آموزشی عمومی مجازی را صحبت کردند و انتشار دادند. فضای مجازی دنیای رنگارنگی است که می‌تواند از آن استفاده مثبت و یا منفی کرد. دیگر مثل زمان‌های گذشته نیست که خانواده‌ها آشنایی لازم با آن را نداشته باشند و با پیشرفت تکنولوژی و وجود تلفن‌های همراه اکثراً با فضای مجازی و پیام‌رسان‌های مختلف آشنایی لازم رادارند و باید از این فضا استفاده شود تا از آموزش‌ها عقب نمانیم.

آموزش‌ها رکن اساسی کنگره 60 هستند و لژیون مهم‌ترین پایگاه آموزشی است. ما افرادی هستیم که هرروز اطلاعاتمان در کنگره به‌روز می‌شود و چون در کنگره افرادی تحت درمان هستند باید شرایط درمان رعایت شود و یکی از این شرایط آموزش‌های کنگره است. چون شرایط حضور فیزیکی را نداریم باید رهجوها و راهنماها همگی به کنگره وصل باشیم تا از مطالب جا نمانیم. ما در کنگره اولین چیزی که یاد گرفته‌ایم نظم، ادب و اخلاقیات است. حضور در لژیون‌های مجازی فقط و فقط برای آموزش گرفتن و عقب نماندن از مطالب است پس برای اینکه از این فضا بتوانیم بهترین استفاده را کنیم لازم است چندین نکته رعایت شود.
نکاتی از قبیل اینکه سر ساعت لژیون‌ها در شعب، آموزش در لژیون مجازی برگزار شود، تمامی افراد مشارکت کرده و مطالب خود را به‌صورت عکس، صدای ضبط‌ شده و تکست با دیگران به اشتراک بگذارند. لژیون‌هایی که تماس تصویری و یا به‌صورت پخش زنده هستند با پوشش مناسب و ظاهری آراسته حاضر شوند و بدون اجازه استاد صحبت نکنند و مطالب غیر از مطالب آموزشی کنگره ارسال نکنند. و اما نقش راهنما که بسیار مهم است که باید راهنما خودش سر ساعت حاضر باشد و سی‌دی‌ها را بنویسد تا رهجو بداند که اهمیت لژیون مجازی کم نیست. باید در دل مشکلات نکات مثبت را بیابیم و الآن بهترین فرصت هست که دل نوشته‌ها و مطالب خود را به اشتراک بگذاریم و سایت و وبلاگ‌های کنگره را پربارتر از قبل کنیم و حضور افراد در وبلاگ‌ها پررنگ‌تر باشد. لژیون مجازی دقیقاً عین لژیون حضوری است و باهم هیچ فرقی ندارد و باید تمامی قوانین در آن رعایت بشود. لژیون‌ها زمانی قدرت لازم را پیدا می‌کنند که آموزش مفید، حضور راهنما و مشارکت رهجو ها را در کنار هم داشته باشند. این لژیون‌ها بهترین فرصتی است برای کسانی که دوست داشتند کنار ما در کنگره باشند و شرایط حضور را نداشتند.
در آخر اینکه کنگره پابرجاست کرایه‌ها و قبوض سرجای خود هستند و نباید بگذاریم گردش مالی و حمایت از سبد کنگره متوقف شود، باید همگی پرداختی‌های خودمان را به شماره‌حساب مربوطه واریز کنیم و قانون یازدهم را هم اجرا کنیم و کنگره را درراه رسیدن به اهدافش یاری کنیم. آرزوی سلامتی، شادی، موفقیت برای همه‌ی مردم عزیز و دوستان خوبم در کنگره‌دارم، انشالله سال پیش رو پر از اتفاق‌های ناب برای همگی باشد.

 

 

نویسنده: کمک راهنما خانم زهره لژیون سوم
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .