English Version
English

حضور دیده بان تحقیقات کنگره 60 در نمایندگی پرستار

حضور دیده بان تحقیقات کنگره 60 در نمایندگی پرستار
جهاردهمین جلسه از دوره سی و نهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی پرستار به استادی دیده بان محترم آقای علی خدامی، نگهبانی مسافر اسد و دبیری  مسافر مرتضی بادستور جلسه  درختکاری  روز ‌‌شنبه  3 اسفند ماه 1398 ساعت 17 آغاز به کار کرد.
 
 
خلاصه سخنان استاد:
خیلی خوشحالم که خداوند توفیق داد تا امروز در نمایندگی پرستار استاد جلسه باشم و به این دلیل است که ما در نمایندگی های تازه تاسیس برای سرکشی می رویم برنامه به این صورت است که در ابتدا اجازه تشکیل یک لژیون داده می شود و این لژیون صبح های روزهای جمعه باید در پرک برگزار شود در ادامه با رفتن در مکان مسقف ( جایی که سقف داشته باشد) و از واژه کارگاه برای آن ها استفاده می کنیم برای مثال : اردستان درگذشته روزهای جمعه این جلسات در پارک برگزار می شد که پس از مدتی مکان مورد نظر را گرفتند و مشغول به کار شدند که به آن ها کارگاه آموزشی اردستان گفته می شود . این کارگاه ها لژیون نیستند و هنوز نمایندگی رسمی هم نیستند چون در مراحل ابتدایی هستند بنیان کنگره 60 جناب مهندس دژاکام بسیار تاکید دارند که باید مرتبا از آن ها مراقبت کرد تا در ابتدا پایه های آن ها به درستی شکل بگیرد و در آینده مشکل نداشته باشند.

ما وقتی به آن جا می رویم مجبور هستیم که نکاتی را لیست بندی کنیم و آن ها را بررسی کنیم تا متوجه شویم که آیا کار به درستی در حال انجام شدن است یا خیر و این مطالب را در ابتدا در جمع مرزبانان و راهنمایان صحبت می کردیم و بعد تصمیم گرفتیم که این مطالب را بین تمامی افراد مطرح کنیم و تاثیر این کار بسیار زیاد بود . در جاهایی که ما از این سبک استفاده کردیم استقبال زیادی شد و این کار را به شکل رسمی انجام دادیم و تصمیم گرفتیم در جاهایی که می رویم حداکثر استفاده را از این کار ببریم و آقای حمله داری هم در قسمت لژیون ها با ما همکار می کنند اصرار زیادی داشتند که ما در شعبه پرستار حضور داشته باشیم و این لیست را با هم مرور کنیم.

یک سری قوانین ننوشته ای است که ممکن در جزوه قوانین و شرح وظایف نباشد و فقط آن ها را شنیده باشید . ما برای اینکه این قوانین را فراموش نکنیم از آن لیستی تهیه کرده ایم که امروز آن ها را مرور می کنیم و مقداری از وقت معمولی بیشتر صرف این کار می شود که دیده بانان اجازه صحبت کردن بیشتر از زمان تعیین شده که همان 5 دقیقه را در جلسات دارند.

اولین قسمت مربوط به لژیون مرزبانی است که ما در کنگره 60 برای اداره نمایندگی ها از شورایی استفاده می کنیم به نام لژیون مرزبانی که در بعضی از نمایندگی ها شاید به اشتباه این لژیون را گروه در خطاب کنند اما هدف ما این است که مرزبانان یک لژیون هستند و ضمن این که در حال اداره لژیون هستند ؛ لژیون آموزشی نیز هستند و ایجنت هم راهنمای آن ها است و به خاطر داشته باشید که باید از واژه لژیون برای آن ها استفاده کنیم و زمانی که می گوییم لژیون می فهمیم که با فرد خاصی طرف نیستیم و هدف منظور ما لژیون است که این لزیون به صورت شورایی در حال رسیدگی به اوضاع نمایندگی است و این لژیون یک راهنما دارد که آن ایجنت است و بر همه ما لازم است به همه این عزیزان احترام بگذاریم و حتی اگر حرف اشتباهی بزنند که هیچ گاه نمی زنند اصلا اجازه نداریم با آن ها بحث کنیم . نقطه شروع بالا رفتن راندمان هر نمایندگی در خزانه ،رهایی وهمه جهات  احترام است که باید به پیشکسوتان و افرادی که در جایگاه بالاتر هستند گذاشته شود.مرزبانان نیز مانند تمام افراد در کنگره لیست حضور و غیاب دارند که باید برای حضور به موقع قبل از ساعت 17 در نمایندگی حاضر باشند .اگر مرزبانی بعد از ساعت 18 به نمایندگی بیاید برای او غیبت در نظر گرفته می شود ؛ جلسات مرزبانی هر 15 روز یکبار برگزار می شود و در باره مسائل داخلی شعبه تصمیاتی در نظر گرفته می شود و صورت جلسه را در نمایندگی بیان می کنند تا همه افراد متوجه شوند که چه اتفقاتی امروز در جلسه هماهنگی رخ داده است و کپی این صورت جلسه به دیده بان مربوطه ارجاع می شود.

هر مرزبانی مسئولیت قسمتی را بر عهده دارد برای مثال :مرزبان خدمت ،مرزبان خبری ،مرزبان امور اداری،مرزبان مالی و غیره که هرکدام فعالیت های مربوط به خود را دارند که بایستی انجام دهند.

نکته بعد : نوشتن سی دی توسط کلیه مرزبانان و ایجنت الزامی است ؛ در حال حاضر همه افراد در کنگره 60 تکلیف می نویسند . سی دی نوشتن فقط برای سفر اولی نیست ؛ سفر دومی ها ، کمک راهنماها، ایجنت و حتی داده بانان هم سی دی می نویسند و دفتر خود را برای امضا زدن موظف هستیم به جناب مهندس نشان بدهیم.

مرزبان خدمت دو آیتم را کنترل می کند : هر فردی که در حال خدمت کردن در نمایندگی است مثلا: نشریات،اوتی،وبلاگ یا هر جایی که در حال خدمت کردن است مرزبان خدمت برای رسیدگی به فالو آپ سفر دومی ها است ؛اگر فردی عضو لژیون سیگار نباشد نمی تواند خدمت کند حتی نگهبان نظم هم نمی تواند باشد در کل برای خدمت کردن در هر نمایندگی مرزبان خدمت باید صلاحیت فرد و شرایط لازم را برای انجام دادن آن خدمت بررسی کند . فردی که فالو آپ نداشته باشد از نظر کنگره 60 اصلا سفر دومی به حساب نمی آید یا اگر فردی بعد از سفر درمان مواد مخدر در حال کشیدن سیگار باشد اصلا سفر دومی به حساب نمی آید و حتما باید عضو لژیون سیگار باشد تا بتواند خدمت کند.

مرزبان مالی:خزانه ها را دریافت می کنند و به تهران می آورند و ذره ای از این پول کم و بیش نمی شود و مرزبان انضباطی که کارهای لژیون انضباطی را انجام می دهد . مرزبان ورزشی جهت هماهنگی تمامی ورزش ها به غیر از شنا،راگبی و تیراندازی در صبح جمعه انجام می شود و گرفتن سالن و ورزش های شبانه در کنگره 60 ممنوع است . تمامی فعالیت های ما در صبح جمعه انجام می شود. حضور و غیاب تمامی مسافران سفر اول و دوم بر عهده لژیون مرزبانی است و افرادی که تاخیر دارند نمی توانند سر لژیون بشینند و تصمیم گیری بر عهده راهنما است و تجربه ای که برای ما شابت شده است این است که تمام خدمتگزاران کنگره 60 و تمامی مرزبانان و راهنماها افرادی بودند که قبل از ساعت 17 در شعبه حضور داشتند .موفق ترین سفر اولی ها کسانی هستند که قبل از ساعت 17 در جلسه حضور دارند و تعداد سفر اولی ها در هر لژیون چند تعداد است کل سفر اولی ها در شعبه هستند چند نفرند این ها آمار هایی هستند که مرزبانان باید مرتب چک کنند و تعداد کل رهایی ها از زمان تاسیس نمایندگی پرستار تا حال حاضر چند نفر است و چند نفر رهایی سیگار دارد یا از اول سال 1398 تا به الان چند نفر رهایی داشتیم . این آمار ها باید مرتبا به روز باشد و در دفتر مرزبانی بر روی تخته آمار مرزبانی باشد . در نتیجه اگر فردی گزارش عملکرد از نمایندگی پرستار را می خواست بتواند به راحتی مشاهده کند .جلسه خدمتگزاران هر ماه در نمایندگی برگزار می شود و تمامی ارکان که در حال خدمت هستند باید در این جلسه حضور داشته باشند و فوق العاده جلسه پر باری است.هیچ وسیله ای در کنگره به صورت امانت در کنگره نداریم مثلا: در ماه مبارک رمضان کل وسایل آشپزی باید متعلق به خود نمایندگی باشد . کنگره 60 یا وسیله یا ابزاری را خودش تهیه کرده است یا در آینده تهیه می کند.

نکته بعد: هر نمایندگی باید سه عدد کارتخوان داشته باشد 1- مربوط به حساب زمین است .2- کارتخوان مربوط به نشریات است .3- مربوط به کارت عضویت است . حضور هفتگی ایجنت و یا یکی از مرزبانان در روزهای چهارشنبه در آکادمی مرکزی که این کار به صورت نوبتی انجام می شود .در جلساتی که به نام بسته می گوییم نباید همسفران آقا حضور داشته باشند ؛ همسفران فقط در جلسات عمومی یا جلسات باز می توانند حضور داشته باشند .وقتی همسفران در جلسه باشند مسافر نمی تواند به راحتی حرف دل خود را بزنند . چرخش لژیون هر ماه یکبار باید انجام شود و این کار به دلیل رعایت حقوق افراد است و کسی نمی تواند ادعای مالکیت داشته باشد.

نکته بعد: ما افرادی که بیسواد هستند را نمی توانیم پذیرش کنیم چون این فرد نمی تواند وادی بخوانند و چیزی یاد نمی گیرند بنابراین ما افراد بیسواد را پذیرش نمی کنیم . ما افرادی که مصرف آن ها قرص است پذیرش نمی کنیم زیرا :چون مخرب ترین نوع اعتیاد قرص است و طوری سیستم ها را نابود می کند که دیگر امکان بازسازی ندارند یا افرادی که مصرف غالب آن ها قرص است هم پذیرش نمی کنیم زیرا این افراد باید زیر نظر دکتر متخصص درمان شوند و ما اینجا پزشک متخصص نداریم . افرادی که سن آن ها بالای 54 سال است و سن آن ها زیر 18 سال است را پذیرش نمی کنیم البته با اطلاع دیده بان ها آن ها را پذیرش می کنیم زیرا این افراد در آن سن اکثرا قرص مصرف می کنند یا دیابت دارند و بعدا به مشکل می خوریم.

آیتم بعدی که پذیرش نمی کنیم افرادی هستند که زمان لازم برای حضور در لژیون را ندارند پذیرش نمی کنیم زیرا ما افرادی را پذیرش می کنیم که بتواند 3 روز در هفته به صورت کامل از ساعت 17 تا 20 در جلسه حضور دارد . نکته بعدی: هنگام برگزاری کارگاه های آموزشی تمام قسمت ها تعطیل است وقتی که ساعت 17 جلسه شروع شد چراغ مرزبانی باید خاموش شود ، قسمت اوتی تعطیل است حتی بخش نشریات و این تا زمان قانون 11 ادامه دارد . کار مرزبانان فقط نظارت نیست بلکه آن ها هم باید کار اجرایی انجام دهند.

 
بنابر این خود مرزبان و مسئولین شعبه هم به عنوان الگو باید در خدمت ها مشارکت کنند. نگهبان باید یک ساعت قبل از جلسه در شعبه حضور داشته باشد نمی تواند ساعت چهار و نیم و یک ربع به پنج در شعبه حضور پیدا کند و بگوید همه کار ها را دبیر انجام می دهد. حتما باید یک ساعت قبل در شعبه حضور پیدا کند و بر کار ها نظارت داشته باشد تا شروع جلسه و تا ساعت هشت باید شال سبز دور گردن نگهبان باشد و در پایان جلسه هم باید دبیر و نگهبان در جمع کردن وسایل و نظافت به لژیون خدمت گزار خدمت کنند. نگهبان هنگام خواندن نوشتار ها نمی تواند توقف کند توقف کردن کار زشتی است می تواند قبل از خواندن حرمت به همه بگوید لطفا سکوت کنید اما نباید وسط خواندن نوشتار مکث کند این کار حس بقیه را خراب می کند.
اولویت مشارکت با سفر اولی ها است. این یک فاجعه است اگر ببینیم در یک شعبه ای هر جلسه یک تعداد ثابت در حال مشارکت هستند. در شعبه نگهبان و استاد باید حواسشان باشند که مشارکت را ابتدا به سفر اولی ها بدهند این فرصت برای آن ها است. ما راهنما ها و مرزبانان صحبت کردن را یاد گرفتیم پس مشارکت برای آن سفر اولی است که تال به حال صحبت نکرده. حالا این دیگر هنر استاد جلسه است که با توجه به دستور جلسه مثلا چهار نفر سفر اولی مشارکت کردند حالا یک کمک راهنما یا یک قدیمی تر هم صحبت کند تقریبا همه افراد اعم از ایجنت و مرزبان و کمک راهنمایان باید مشارکت کنند ولی اصل مشارکت برای سفر اولی ها و کسانی است که تا کنون مشارکت نکرده اند. این بسیار زیباست که یک نفر پنج ماه است به شعبه آمده و هنوز مشارکت نکرده و شما او را تشویق به مشارکت می کنید و میکروفون می دهید، ما از مشارکت او بسیار لذت می بریم و بیشتر از همه برای او دست می زنیم. هر شخصی هم در هفته فقط یکبار می تواند مشارکت و اعلام سفر کند برای ین که وقت مشارکت به همه برسد. برای اعلام سفر یک عبارت کامل داریم که باید همیشه از آن استفاده کنیم مثلا سلام دوستان علی هستم یک مسافر. این طریقه ی معرفی همه ی ماست.
در چهارده جلسه نگهبان، فقط می تواند دو جلسه استاد جلسه را خارج از لژیون خدمت گزار انتخاب کند باقی جلسات حتما باید استاد جلسه از لژیون خدمت گذار باشد و روزی که به صورت آزاد استاد را انتخاب شده باشد لژیون خدمت گزار هم به صورت آزاد می باشد و در واقع لژیون خدمت گذار آن روز دبیر، نگهبان و استاد می باشد. تایم تولد برای هر شعبه ای نیم ساعت است. کل زمان جلسه نود دقیقه است و به علاوه سی دقیقه تولد می شود دو ساعت و شخصی که تولدش است فقط ده دقیقه می تواند صحبت کند همسفر و راهنمای همسفر فقط پنج دقیقه می توانند صحبت کنند مسئله بعدی پیام تولد است که حد اکثر باید هشتاد و پنج حرف باشد پیام تولد حتما باید کوتاه و مفید باشد و مربوط به مصرف مواد مخدر باشد.
استفاده از عکس مسافر در پیام و بنر ممنوع می باشد شیرینی و بادکنک تولد هم ممنوع است از پول های کنگره بسیار محافطت می شود که حتی یک ریال هم بیهوده خرج نشود به همین خاطر آقای مهندس گفتند که بادکنک نگیرید و در خرج های کنگره صرفه جویی کنید به همین دلیل در تولد های کنگره دیگر بادکنک نخرید شیرینی هم کلا ممنوع است چون هم از نظر پزشکی و سلامتی چیز خوبی نیست و هم برای این که خدایی نکرده بین مسافران رقابت نیفتد.
مسئله بعدب سرود تولد است، همه باید آوای سرود تولد را در زمانی که اجرا می شود بلند بخوانند نه این که فقط دست بزنند و نگاه کنند نگهبان میتواند از مسافران بخواهد که سرود تولد را همگی با هم بخوانند. معمولا یک هفته قبل از تولد مرزبان ها هماهنگ می کنند هدیه ای که آقای مهندس و خانم آنی به  مسافر می دهند را آماده کنند پس حتما هدیه را یک ففته قبل از تولد بگیرید که روز تولد آماده باشد. کادوی تولد مسافر و همسفرش هم از طریق مرزبانی تحویل نشریات بدهید و از طریق نشریات تحویل نشریات مرکز می شود و آقای جلیلیان میدهند به آقای مهندس .
در جلسات باز که آوای کنگره خوانده میشود باید همه بایستند و با صدای بلند آوای کنگره را بخوانند این کار بسیار مهم است و باعث می شود بسیار حالمان خوب شود همه باید آوای کنگره را حفظ باشیم و باصدای بلند بخوانیم تا همه از انرژی آن استفاده کنیم. سرود شکر گذاری در جلسات بسته یا خصوصی هفته ای یکبار  به مدت دو دقیقه سرود شکر گذاری اجرا می شود. همه ی نوشتار ها باید به روز باشد و سال آن در بالای نوشتار ثبت شده باشد تا احیانا قدیمی نباشد.
مسئله بعدی همسفر ها هستند در جلسات باز یا عمومی همسفر ها خودشان باید وقت مشارکت بگیرند نباید به این شکل باشد که مرزبان گروه خانواده اسم مشارکت کننده گان را به صورت لیست به استاد جلسه بدهند خانم ها و همسفران باید مثل آقایان دست بلند کنند و مشارکت داشته باشند. نگهبان جلسه نمی تواند اجازه ی مشارکت بدهد این کار فقط به عهده ی استاد جلسه است. در پشت تابلو ها نوشته شده دبیر، نگهبان و استاد نمی توانند پشت میز با یک دیگر صحبت کنند اگر این سه نفر با هم حرف بزنند کل افراد جلسه شروع می کند به صحبت کردن با یک دیگر و در شعبه هم همه می شود این سه نفر باید با  یادداشت روی کاغذ با هم صحبت کنند. فقط در زمانی که قانون یازده در حال اجرا است چند دقیقه کوتاه می توانند با هم صحبت کنند. اعطای نشان هم در صورت امکان باید پنج شنبه ها باشد. دبیر باید در دفتر دبیری بسیار زیبا و مرتب بنویسد ولی اجازه ندارد صدا را ضبط بکند، دبیر از اول تا آخر باید صحبت ها را بنویسد درکل وظیفه ی دبیر در کنگره 60 تند نویسی است همان لحظه که استاد صحبت می کند دبیر باید بنویسد. اعلام رهایی سیگار برای سه نفر پشت میز، در هر جلسه که وقت برای اعلام سفر کم می آید فرقی نمی کند، در هر صورت چه دبیر چه نگهبان و چه استاد باید سفر سیگار خود را اعلام کنند حتی اگر وقت نباشد.
نگهبان جلسه حتما باید نشان ویلیام داشته باشد مگر این که آن شخص کلا غیر سیگاری باشد و در بدو ورود خود به کنگره سیگار نمی کشیده است. هرکسی که با مصرف سیگار وارد کنگره می شود بعد از دو ماه می تواند سفر سیگار خود را شروع کند و در کنگره ترک سیگار به روش سقوط آزاد نداریم حتما باید با پروتکل DST درمان انجام شده باشد و اگر این کار را نکند نمی تواند خدمت کند در کل هر شخصی در کنگره بخواهد خدمت کند باید نشان ویلیام داشته باشد. رفت آمد در شعبه حین اجرای جلسه  فقط باید موقع دست زدن انجام شود زیرا اگر در حین مشارکت کردن کسی بخواهیم از سالن خارج شویم باعث می شود تمکز همه به هم بریزد بنا بر این اگر می خواهید از جای خود بلند شوید وسز دست زدن این کار را انجام دهید. موقع چهارده ثانیه سکوت هم هیچکس نباید صحبت کند وقتی که نگهبان چهارده ثانیه سکوت را اعلام کرد هرکس، هر جایی که است می ایستد و بعد از پایان سکوت میتواند حرکت کند.
خزانه همه ی شعبه ها کنترل می شود و از مبلغ آن آموزش شعبه آنالیز می شود که آیا مسافران شعبه آموزش دیده اند و ایجنت و مرزبان ها حتما دارند ضعیف عمل می کنند که مبلغ خزانه پایین است یک شعبه خوب که همه استاندارد های آموزشی در آن رعایت می شود، به صورت خودکار مبلغ خزانه آن بالا است، بنا براین کم یا زیاد بودن مبلغ خزانه مستقیما مربوط می شود به سطح آموزش های آن شعبه. پیامی که نگهبان در بدو شروع جلسه بیان می کند می تواند شور و شوق به سزایی در جلسه ایجاد کند که قطعا  در میزان مبلغ خزانه تاثیر دارد، مبلغ خزانه ی بالا یکی از نشانه های قوت نگهبان جلسه است. آمار نشریات، سی دی، اپلیکیشن توسط مرزبان ها و ایجنت چک می شود و همه ی سفر اولی ها تا روز رهایی باید حد اقل چهل سی دی نوشته باشند در غیر این صورت آقای مهندس رهایی نمی دهد، همسفر ها هم باید چهل سی دی را بنویسند تا وارد سفر دوم شوند. یک نماینگی متعادل و قوی، نمایندگی است که قسمت همسفران آن قوی باشد یعنی به همان تعدادی که مسافر در جلسات نشسته است به همان میزان هم، همسفر نشسته باشد، همسفر ها اگر ضعیف باشند شعبه هم ضعیف است مگر ما نمیگوییم که همسفران بال پرواز هستند پس بدون یک بال پرواز نامتعادل خواهید بود، خوش به حال آن هایی که خانواده شان هم به کنگره می آیند. امتحانات داخلی ماهی یک مرتبه برگزار می شود، وقتی امتحانات داخلی برگزار می شود حتما از الگو ی کمک راهنمایی استفاده کنید، موقع امتحان کسی در سالن قدم نزند و به سوالات پاسخ ندهد.
برای تقدیر هم دیگر از پالکت سفید استفاده نمی کنیم و به جای آن از پاکت های رنگی زیبا استفاده می کنیم و درون آن هم یادداشت می گذاریم و روی پاکت چیزی نمی نویسیم  آن کسی که تولدش هست می تواند فردای جشن تمام پاکت ها را بیاورد نشریات و در چرخه استفاده قرار بگیرد و در کاغذ بسیار صرفه جویی می شود.
مسئله بعدی خراب بودن وسایل در کنگره 60 است برای نمونه ساعت، شیرآلات و . . .  من همه این ها را تاکید میکنم. اگر ما برویم در شعبه ای و در آنجا ساعت خوابیده باشد دلیلش بر این است که مسئولین آن شعبه به خوبی کار خودشان را انجام نمی دهند نه تنها در کنگره 60 بلکه در هر مکانی اگر این اتفاق رخ بدهد نشان از این دارد که افراد آن مجموعه به اصطلاح زنده نیستن ما به کنگره60 می گوییم جمعیت احیای انسانی و این احیا و زنده بودن به این است که حتی ساعت در کنگره کار کند شیر دستشویی خراب نباشد و همه چیز به زیبایی و پاکیزگی باشد، اگر در شعبه ای ساعت خراب است مایه دستشویی ندارد شیرالات چکه می کند در آن موقع هست که این شعبه از احیا بودن بسیار فاصله گرفته است در خانه هم همینطور در ماشین هم همینگونه است، شما یک ماشین سوار می شوید که همه چیز آن خراب است ولی از آن طرف سوار ماشینی می شوید که ساخت آن برای سال ها پیش است ولی بسیار تمیز و مرتب است و شما از دیدن این خودرو انرژی خوبی دریافت می کنی. اگر کار های کوچک را پشت سر هم به تعویق بیاندازیم آن زمان هست که در طولانی مدت نمی شود آن موضوع را حل نمود. پس همه چیز در کنگره 60 باید مثل ساعت تمیز و عالی و منظم کار کند تا آن احساس سر خوشی را احساس کنیم.
 
 
در مورد پارک کردن وسیله نقلیه باید دقت کنیم که خودرو ما در مقابل درب همسایگان نباشد چون بعضی همسایه ها نگاه مثبتی نسبت به مراکز درمانی ندارند ولی ما با عملکرد خود می خواهیم ثابت کنیم نه تنها با درمان می شویم و به تعادل می رسیم بلکه از انسان هایی که در گیر اعتیاد هم نشده اند هم می توانیم با کیفیت تر زندگی کنیم و این ثابت شده است، در جامعه کسانی که با کنگره 60 آشنایی دارند می گویند که اعضا کنگره 60 خیلی منظم و مرتب هستند و پرستیژ بالایی دارند و همه این ها به خاطر جزئیاتی هست که رعایت می کنیم.
  به فرموده مهدس دژاکام تابلو نمایندگی باید  کوچک باشد. بنرهایی که باید همیشه در شعبه نصب باشد، بنر دعا، آوا، تولد بنر مربوط به کمک راهنما ها همگی در یک شعبه باید باشد. کلیه مکاتبات اداری قرار ملاقات با مسئولین، نمایشگاه ها حتما با هماهنگی دیده بان مربوطه انجام می شود. ظاهر و پوشش افراد در یک نمایندگی باید مناسب باشد، همه اعضا پیراهن سفید باید بپوشند صورتشان را اصلاح کرده باشند و اگر اینگونه باشد یک نمادی است بر این که راهنما ها و مسئولین آن شعبه به خوبی وظایف شان را انجام می دهند ولی ممکن در یک شعبه ایی  هم افراد از آموزوش کافی برخودار نباشند و از لحاظ ظاهر، لباس ها کثیف و نا مرتب و صورت اصلاح نشده و انگشتر در دست داشته باشند و این مطلوب کنگره نیست و نشان از این دارد که آن شعبه کارآمد کمتری دارد و راهنما ها کارشان را به خوبی انجام نداده اند چون یک  سفر اولی اولین مسئول برای او راهنما اش می باشد نه ایجنت نه مرزبان، یک سفر اولی وقتی پیراهن سفید نپوشیده است اولین کسی که باید به او تذکر بدهد راهنما وی می باشد و جناب مهندس از راهنمای آن  فرد ایراد می گیرد که آیا تو به رهجو خودت آموزش ندادی که چگونه لباس بپوشد و صورتش را اصلاح کند یا ریش کامل بگذارد یا آن را کاملا بتراشد.  این ها همگی برای این است که در دید جامعه این باور نباشد که ما معتاد هستیم اگر این ظواهر را رعایت کنیم دید دیگران هم عوض میشود.
مهندس می فرمایند که اگر یک راهنما نتواند پوشش رهجو را تغییر بدهد چگونه می تواند در ادامه مواد مخدر را از وی بگیرد اگر نتواند یک راهنما یاد بدهد به شاگردش که پیراهن سفید بپوشد چگونه درس زندگی به او می خواهد بدهد، چگونه می خواهد درون او را عوض کند، من به عنوان راهنما اگر به شاگردم نتوانم یاد بدهم که پاشنه کفشش را نخواباند  و با تیشرت به کنگره نیاید با شلوار پاره نیاید به شعبه چگونه می خواهم تفکرات او را تغییر بدهم چون اگر فردی در سفر اول به خوبی قوانین و مقررات را رعایت کند و در مسیر درست قدم بردارد بعد از 10 ماه تبدیل به انسانی می شود که به هیچ عنوان نمی شود از  او ایرادی گرفت  ولی اگر راهنما نتواند آموزش کافی را بدهد پرونده اعتیاد شاگردش را نمی تواند ببندد. استفاده از پیراهن آستین کوتاه و تیشرت برای افرادی که پشت میز می نشینند یا شال می اندازند ممنوع است یا راهنما نمی تواند با تیشرت بیاید در شعبه حتما باید پیراهن سفید ساده یقه دار بپوشد یا لباس فرم سفید. مرزبانی شلوار سفید پارچه ای و کفش مردانه سفید رنگ باید باشد.
لباس فرم برای مرزبان و ایجنت و راهنما ها در چهار جشن اصلی در کنگره 60 که شامل جشن هفته راهنما، جشن همسفر، جشن دیده بان، جشن ایجنت و مرزبان همگی باید لباس فرم سفید را بپوشند. در فضای مجازی ما فقط یک صفحه داریم و آن هم اینستاگرام مرکزی کنگره 60 است و کلیه اطلاع رسانی ها از طریق وبلاگ و اینستاگرام مرکزی صورت می گیرد. عکاس نباید در حین عکس گرفتن در شعبه از دبیر یا نگهبان یا استاد بخواهد که فیگور خاصی را داشته باشند تا عکس بگیرد بهترین حالت این است که زمانی که به دوربین نگاه نمیکنند عکس گرفته بشود. استفاده از عکس آقای مهندس در شعبه ممنوع است. در مرزبانی و اتاق ایجنت باید از همین صندلی هایی استفاده شود که دیگر عزیزان در جلسه از آن استفاده می کنند. مرزبانی که دوره 14 ماه اش تمام شد باید بیاید بر روی همین صندلی ها بنشیند من اگر نگهبان یا استاد می شوم فکر نکنم که خبری شده است و من دچار غرور بشوم. گزارش سالیانه نمایندگی باید به صورت منظم وجود داشته باشد. ایجنت و مرزبان ها باید به عنوان الگو همیشه در حال خدمت باشند.
در قسمت او_تی چند نکته است و آن این است که نامه ها حذف شده است مبصر ها باید به صورت چرخشی عوض شوند کیفیت جلسات توجیهی او تی بسیار مهم است اگر تازه واردی دو دقیقه دیر آمد نباید آن فرد را راه بدهیم، دلیلش این است که اگر جلسه اول تازه وارد دیر آمد و من بخواهم او را راه بدهم در واقعیت به او خیانت کردم و ازهمان روز اول در ذهنش این نقش میبندد که من دیر آمدم و راهم دادن ولی اگر راهش ندادم این برای همیشه در ذهنش خواهد ماند که باید نظم را رعایت کند و بقیه جلسات را به موقع بیاید و این چیزی جز محبت در حق آن فرد نیست و این جلسات تازه واردین را باید خود افرادی که به عنوان کمک راهنما تازه واردین که شال سبز رنگ دارند باید صورت بگیرد. آنهایی که برگشت خورده اند باید در شعبه اسامی شان موجود باشد. وضعیت لژیون های ویلیام وایت(لژیون درمان سیگار) هم باید اسامی راهنما ها و رهجو هایی که در آن حضور دارند باید مکتوب شده باشد.
راهنما ها باید خیلی تاکید کنند که سفر اولی هایی که دوماه از سفرشان گذشت بروند در لژیون درمان سیگار و دلیل این که دو ماه است این میباشد که در این مدت داروی درمان( او _ تی )به خوبی سازگاری پیدا کرده است. و این فکر را نباید کنیم که اگر یک نفر سفر سیگار را در سفر اول شروع کند محدود می شود و بار او سنگین تر میشود بلکه بار او سبک تر می شود چون سیگار آنتی ایکس است مگر ما نمی گوییم که همه آنتی ایکس ها باید در کنگره قطع بشود و فرد پروسه مصرف شربت او _تی را آغاز کند از این جهت می شود گفت که سیگار هم یک موضوع مهم است چون تلفات سیگار در یک قرن گذشته از جنگ جهانی اول و دوم که 80 میلیون کشته داشته است هم بیشتر می باشد و آمارها نشان داده است که تلفات و مرگ میر ناشی از مصرف سیگار از مواد مخدر هم بیشتر است. بنابر این اگر یک سفر اولی تشویق می شود که درمان سیگار را شروع کند کیفیت سفر او خیلی بهتر از کسی است که درمان را شروع کرده ولی سیگار مصرف می کند چون او _تی عمل بازسازی را انجام می دهد  ولی از طرف دیگر سیگار به عنوان یک عامل مخرب تمام این ساختار بازسازی را تحت شعاع قرار می دهد. بنابراین یک سفر اولی که رها می شود از بند مواد مخدر و سفر سیگار را انجام داده خیلی سیستم ایکس قوی تری دارد علاوه بر آن زمانی که آمد به سفر دوم نمی تواند خدمت بکند، سفر سیگار در سفر اول خیلی راحت تر می باشد دوران سفر اول مثل زمان کودکی است خیلی آموزش ها را فرد راحت تر جذب می کند.
موضوع بعدی این است که راهنما روزی که رهجو را آماده میکند برای رهایی از 10 روز قبل باید به او نکته هایی را یاد آوری کند مثلا به او بگوید برای روز رهایی بهترین لباسش را بپوشد و فکر کند که به یکی از مهم ترین مهمانی ها دعوت شده است بهتر این است که  لباس نو تمیز برای آن روز تدارک دیده بشود، اگر می خواهم پاکت بدهم به راهنما یا جناب مهندس باید درست و حسابی و در حد توانم مبلغ در آن بگذارم نه کمتر نه بیشتر و اطمینان داشته باشم با این عمل رسم سپاسگزاری را به خوبی اجرا کرده ام ولی اگر این کار را نکنم عذاب وجدان می گیرم چون راهنما یک سال زحمت من را کشیده است و به من خدمت کرده ولی من حتی یک تقدیر مالی از او نکردم و این ارزش گذاری ها قطع به یقین به خودم بر میگردد و این ها هم به آموزش های شعبه مربوط می شود. یک شخصی که در هفته راهنما یک 10 هزار تومانی کثیف می گذارد در پاکت و به راهنما می دهد این عمل هم بی کلاسی است و هم ناسپاسی جشن مرزبان هم همینطور چون مرزبانان یک سال رایگان برای ما زحمت می کشند و ما فرصت داریم یک هفته از آنان تقدیر و تشکر کنیم  و اگر همه این مبالغ را در طول سال  بخواهیم حساب کنیم در مقابل رهایی و سلامتی که به دست آورده ایم واقعا ارزنده وشایسته است. موضع بعدی این است که قبل از رهایی فرم های مربوط به رهایی دفتر های سی دی و کارت عضویت باید بررسی بشود.
تازه واردین نمی توانند تا قبل از سه جلسه وارد لژیون شوند و راهنما انتخاب بکنند و انتخاب راهنما را زمانی می توانند تازه واردین در نظر داشته باشند که راهنما ها خودشان را معرفی می کنند. حضور راهنماها قبل از ساعت 5 الزامی است و بعد از آن تاخیر محسوب می شود و بعد از ساعت 6 غیبت به حساب می آید. تمام اعضا کنگره 60 از دیده بان ها تا سفر اولی ها باید سی دی بنویسند  دیده بان ها دفتر هایشان را به مهندس نشان می دهند مرزبان ها به ایجنت و.... .راهنما ها حتما باید روزهای جمعه در پارک حضور داشته باشند، راهنما نباید در لژیون زیاد صحبت بکند بعضی از اوقات راهنما ممکن است کل زمان لژیون را صحبت بکند و درست و صحیح آن این است که بیشتر زمینه برای صحبت کردن  رهجو ها در لژیون باشد، راهنما از طریق صحبت های رهجو متوجه می شود که شاگردش در چه مقطعی قرار دارد .
من نظر شخصی ام این است که اگر یک راهنما لکنت زبان دارد و نمی تواند به خوبی صحبت بکند ولی عملکردش درست باشد و تمام تکالیف کنگره را انجام بدهد موفقیت و راندمان کاری او خیلی بهتر از راهنمایی است که خیلی زیبا صحبت می کند ولی عملکردش درست نیست . من زمانی که در سفر اول لژیون آقای ترابخانی بودم از خدا می خواستیم که راهنما حداقل 5 دقیقه آخر لژِیون صحبت بکند و مشاهده  می کردیم که راهنما ما دارد خدمت می کند ما هم یاد می گرفتیم که باید خدمت کنیم ،راهنما من صبح جمعه در پارک حضور دارد پس من هم باید باشم حالا اگر راهنما موضوعات را پشت سر هم به رهجو گوش زد بکند ولی خودش انجام ندهد در آینده نتیجه ایی در عملکرد رهجو حاصل نمی شود. انشاالله که موفق باشید و با رعایت کردن اصول و قوانین کنگره 60 بتوانیم در مسیر الهی قدم های محکم تری برداریم.
 
 
در ادامه جلسه شاهد گل  و نشان رهایی مسافران نمایندگی پرستار بودیم.
 
 
خدمتگزاران در نمایندگی پرستار
 
 
جمعیت حاضر در نمایندگی پرستار
 
 
مرزبان کشیک
 
 
تصویر بردار: مسافر وحید
تایپ: مسافر مسعود، صالح، وحید
تنظیم در وبلاگ نمایندگی پرستار
 
 
 
 
 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .