English Version
English

باید در مسیر ارزش‌ها حرکت کنیم

 باید در مسیر ارزش‌ها حرکت کنیم

جلسه دهم از دوره سی‌وششم کارگاه آموزشی خصوصی کنگرۀ 60؛ نمایندگی شفا مشهد با استادي مسافر سهیل، نگهباني مسـافر امین و دبیري مسـافر اسدالله با دستور جلسه «درخـتــکـاری» یک‌شنبه 4 اسفندماه ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

دستور جلسه امروز و این هفته درختکاری است، استاد امین در سی دی درختکاری به زيبايي می‌گویند که در کنگره اگر بخواهیم از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم باید در مسیر ارزش‌ها حرکت کنیم. دستور جلسه درختکاری هم یکی از همان مسیرهاي ارزشي در کنگره است، امروز می‌خواهم از خودم صحبت کنم، من در زمان مصرفم به محیط‌زیست، جامعه‌ و پیرامون خودم بی‌احترامی و ظلم زیادی كرده‌ام، چه زماني که با خانواده به پارك يا فضاي بازي می‌رفتم و چه وقتی‌که تنها بودم، به محیط‌زیست صدمه می‌زدم، زماني كه سیگار می‌کشیدم ته سیگارم را همان‌جا می‌انداختم و با چاقو روی درختان یادگاری می‌نوشتم و اگر در فضای باز، با خانواده غذا درست می‌کردیم آشغال‌ها را همان‌جا رها می‌کردم ولی اکنون به لطف آموزش‌هاي کنگره ياد گرفتم كه به خودم و محيط اطرافم آسيب نرسانم.

بايد این ضد ارزش‌ها را با نریختن زباله و آشغال در محیط باز، خیابان و محيط پیرامون خودم جبران کنم؛ چون ياد گرفته‌ام احترام به طبيعت به‌نوعی احترام به خودم است، در اين زمينه مي‌توان كارهاي زيادي انجام داد و از همه بهتر همین درختکاری است که در کنگره به قشنگی در مورد آن آموزش داده‌اند و می‌گوید اگر هر مسافر در روز درختکاری یک درخت بکارد به محیط‌زیست خود احترام گذاشته و تا حدودی جبران ضد ارزش‌های قبل را انجام داده است؛ این کار باید همه‌ساله انجام بشود، چون همه ما انسان‌ها، جامعه و حیوانات به یک محیط‌زیست سالم نیازمندیم و این کار را من مسافر باید از خودم شروع کنم.

اکنون در سطح شهر تابلوی شاخص آلودگی هوا نصب شده است، این نشان‌دهنده این است که ما تخریب زیادی در جامعه و محیط‌زیست انجام داده‌ایم، با قطع بی‌دلیل درختان، تبدیل جنگل‌ها به ساختمان‌های سر به فلک کشیده و ریختن زباله‌ها در خیابان‌ها تخریب زیادی انجام داده‌ایم و باید این موضوع را من مسافر جبران کنم تا آن دین و حقی که به گردن من است را تا حدودی جبران کنم. ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

نگارش: مسافر علی‌اکبر لژیون 15

عکاس: مسافر عبدا... لژیون 11

ارسال خبر: مسافر امین لژیون 7

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .