English Version
English

نأثیر درختان در دمای زمین

نأثیر درختان در دمای زمین

درخت‌کاری موضوعی پراهمیت و یک کار اجرایی است که در دل وادی دوازدهم قرارگرفته است. به خاطر اهمیت موضوع، دستور جلسه‌ای با نام درخت‌کاری در جلسات گنجانده‌شده است.

درخت‌کاری، طبیعت و گیاهان نمونه بارزی از وادی دوازدهم هستند (در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود) پروسه زمان و تغییر، تبدیل و ترخیص کاملاً مشهود است. اگر نیّت اولیه یا خواسته من گندم باشد، با کاشت و نگهداری از آن بعد از هشت ماه زمان به گندم می‌رسم. یا اگر خواست اولیه من گرفتن لیسانس باشد با تلاش و کوشش و گذر زمان یعنی بعد از چهار سال به امر اول که لیسانس بود، می‌رسم و همچنین اگر نیّت اولیه و خواست من درمان اعتیاد است با گوش‌به‌فرمان راهنما بودن و رعایت قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ بعد از ۱۰ ماه به درمان قطعی اعتیاد می‌رسم.

موضوعی که خیلی مهم است پروسه گذر زمان همراه با تلاش است و انسان در کره زمین برای رسیدن به اهدافش نمی‌تواند زمان را حذف کند و نمونه بارز این امر برای ما درمان شدگان کنگره ۶۰ شرکت هرساله در اُردوی درخت‌کاری در اسفندماه و کاشتن حداقل یک درخت است.

درخت‌کاری برای ما فقط کاشتن نهال نیست بلکه نگهداری، آبیاری و به ثمر رساندن آن نهال هم خیلی مهم است تا به درخت تبدیل شود، و اگر به هر دلیلی درخت از بین رفت و یا خشک شد سال بعد دو نهال می‌کاریم یعنی تلاشمان را دوچندان می‌کنیم هیچ‌وقت ناامید نمی‌شویم آن‌قدر تکرار می‌کنیم تا به هدف موردنظر برسیم، درضمن‌آنکه از درختان موجود هم محافظت می‌کنیم.

برای اعضای کنگره ۶۰ درختان، گیاهان و زمین از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. چون‌که می‌دانیم زندگی انسان ارتباط مستقیم با گیاهان و درختان دارد همه کارهایی که در کنگره ۶۰ توصیه می‌شود برای آموزش گرفتن من است، شرکت در مشارکت‌های اجتماعی مثل درخت‌کاری شرکت در همایش‌ها و... باعث شده منی که سال‌ها در تاریکی و تنهایی خودم بودم حالا با آموزش‌هایی که گرفتم بتوانم در کنار مردم باشم و با جامعه ارتباط برقرار کنم و در اجتماعات شرکت کنم و بتوانم در کنار آن‌ها زندگی کنم.

در آخر وادی ساکنین از جانشین سؤال می‌کنند: اگر ما بخواهیم به زمین برویم توصیه‌ای برای ما ندارید؟

جانشین: در زمین زندگی کنید و بگذارید دیگران هم زندگی کنند، در زمین به طبیعت، گیاهان و جانوران و سایر انسان‌ها خسارت وارد نکنید و از خطوط قرمز عبور نکنید. زمین را آلوده نکنید دیگران کاشتند و شما استفاده کردید، بایستی شما هم بکارید تا دیگران استفاده بکنند و توصیه آخر اینکه برای داشتن محیطی سالم هرساله یک درخت بکارید.

امیدوارم همه ما توفیق این را داشته باشیم هرساله در اردوی درخت‌کاری شرکت کنیم و حداقل یک درخت بکاریم، به امید روزی که این فرهنگ درخت‌کاری از کنگره ۶۰ الگوبرداری شود و هرساله هر ایرانی یک درخت بکارد چون‌که ما انسان‌ها وارثان زمین هستیم.

 

نویسنده: کمک راهنما علی توکلی
نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .