English Version
English

هر مسافر که به رهایی می رسد باید یک نهال بکارد

هر مسافر که به رهایی می رسد باید یک نهال بکارد

پنجمین جلسه از دوره بیست و سوم کارگاه آموزشی ویژه مسافران کنگره 60؛ نمایندگی ایمان با استادی مسافر حسین صداقت، نگهبانی مسافر ابوطالب و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه «هفته درختکاری» شنبه 3 اسفندماه 1398 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم. از نگهبان جلسه سپاسگزارم. دستور جلسه این هفته درختکاری است. یکسری مطالب طی این هفته به اطلاع دوستان خواهد رسید، تلاش می‌کنم در این فرصت کوتاه مطالبی درباره درختکاری بیان کنم. درختکاری جزو وظایف دوستان سفر دوم است. هر یک از افراد در سفر دوم باید یک نهال بکارند. در این مدت چندین ساله در کنگره 60 بحث درختکاری مطرح شد، تجارب زیادی هم‌کسب کردیم. اوایل یکسری اشتباهات داشتیم به خاطر اینکه درخت‌ها را می‌کاشتند ولی آبیاری انجام نمی‌شد؛ همین هم باعث خشک شدن تعداد زیادی از درخت‌ها ‌شد؛ ولی بعد تصمیم گرفته شد که در ماه‌های خشک‌سال به آبیاری درختان بپردازیم. نمایندگی‌ها به‌نوبت و ترتیب برای آبیاری درختان اقدام کردند که بازهم نواقصی داشت ولی رفته‌رفته بهتر شد. نهال‌هایی که کاشته شد تعداد بیشتری سالم ماندند و دوام آوردند.

در نمایندگی ایمان، لژیون‌ها، مرزبانان و راهنماهای عزیز بسیار کمک کردند و در سال گذشته جزو بهترین‌ها در آبیاری بودند. بچه‌های مصرف یک گرم 10 روز به پایین درصورتی‌که در سفر نیکوتین یا رهایی از آن قرار دارند می‌توانند در اردوی درختکاری ثبت‌نام کنند. اگر دوستان در اردو سیگار مصرف کنند آن نمایندگی و شخصی که اجازه ورود به اردو را به آنان داده است زیر سؤال می‌رود. بنده به‌عنوان اردوبان در خدمت عزیزان هستم، اگر سؤالی در این رابطه باشد پاسخ‌خواهم داد. به قول استاد امین دژاکام شرایط اردو مانند شرایط حضور در یک نمایندگی است و حتماً باید حرمت و نظم در آن رعایت شود. عزیزان اردوبان همگی دارای شال هستند. مشخصه دیدبان اردو کلاه آبی، اردویان کلاه آبی و کمک اردوبان کلاه زرد است. خواهش می‌کنم در روز اردوی درختکاری از کلاه‌های هم‌شکل این عزیزان استفاده نفرمایید. اگر مشکلی یا سؤالی بود من در خدمت دوستان عزیز هستم. قسمت دوم دستور جلسه تولد یک سال رهایی علی عزیز است. علی سفر خیلی سختی را پشت سر گذاشت و فشار زیادی را تحمل کرد. در ناباوری، نداشتن ایمان و در سن نوجوانی که همه درگیر غرور و منیت و این دسته از صفات هستند، بسیار تلاش کرد و خودش را رساند و به باور رسید. آنجایی که ایمان می‌آوریم و تسلیم می‌شویم به باور می‌رسیم. در ایمان به خالق نیز همین‌طور است و اگر شکی وجود دارد یقیناً به ایمان خواهد رسید. آقای مهندس دژاکام در سی دی عشق و ایمان فرمودند؛ یکجا می‌رسد که من خودم را باور می‌کنم، راهنمایم را باور می‌کنم و کنگره 60 را نیز همین‌طور. اگر تسلیم نباشیم به باور نمی‌رسیم. علی تسلیم شد و به باور و یقین رسید. آرزوی موفقیت برای علی دارم ایشان در آزمون کمک راهنمایی نیز قبول‌شده‌اند و بعد از اتمام سفر نیکوتین شال راهنمایی خود را نیز دریافت می‌کنند. این روز را به جناب آقای مهندس، استاد امین و بچه‌های لژیون تبریک عرض می‌کنم. به علی و همسفر محترمش هم تبریک و شادباش می‌گویم.

اعلام سفر مسافر علی:

تخریب 7 سال آنتی ایکس، تریاک، شیره، متادون، گل و حشیش. آخرین آنتی ایکس روزانه پنجاه سی‌سی شربت تریاک. مدت 13 ماه و 5 روز به روش DST با داروی OT به راهنمایی آقای حسین صداقت سفر کردم. رهایی 1 سال و 2 ماه.

آرزوی مسافر علی:

آرزو می‌کنم تمام سفر اولی‌ها این جایگاه را تجربه کنند .

 سخنان مسافر علی:

خدا را شکر می‌کنم که توانستم این جایگاه را تجربه کنم. از همه عزیزان ممنون هستم. همان‌طور که راهنمای عزیزم فرمودند؛ بنده سفر خیلی سختی را پشت سر گذاشتم چون اصلاً اعتقاد به درمان نداشتم و بعد از مدتی کنگره 60 را رها کردم. مدتی بعد با حال بسیار خرابی دوباره به کنگره 60 آمدم و انضباطی شدم. به مرزبان‌ها قول دادم تا این دفعه درست سفر کنم. با هر مشکلی بود توانستم خودم را برسانم و به رهایی برسم. مزه رهایی وقتی است که آقای مهندس دژاکام مرا در بغل گرفتند و گل رهایی را به من دادند.

وقتی کتاب 60 درجه را شروع کردم واقعاً حس عجیبی به من دست داد. آنجا است که استاد امین می‌فرمایند؛ کلماتی که حقیقت را بیان می‌کنند، ریسمان‌های نامرئی هستند بر کالبدهای رنج‌کشیده و درد دیده از هجوم و تسلط نیروهای بازدارنده؛ نه به جهت اسارت دیگر بلکه به جهت یاری‌رساندن. تبریک می‌گویم خدمت آقای مهندس دژاکام و امیدوارم هرکسی که وارد کنگره 60 می‌شود این جایگاه را تجربه کند و محبت واقعی را لمس کند. تشکر می‌کنم از راهنمای عزیز و دلسوزم آقای حسین صداقت که واقعاً خیلی برای بنده زحمت کشیدند. از بچه‌های لژیون، مرزبانان و ایجنت نیز کمال تشکر را دارم.

خلاصه‌نویسی و تایپمسافر مصطفی

عکسمسافر وحید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .