English Version
English

نداستن وظایف و ایجاد مشکل

نداستن وظایف و ایجاد مشکل

جلسه نهم از دوره اول کارگاه آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگرۀ 60 نمایندگی بنیان مشهد با استادی کمک راهنمای مسافر جواد ، نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر علی با دستور جلسه : "وظایف راهنما و رهجوروز پنجشنبه مورخ 98/12/01 راس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
 
سلام دوستان من جواد هستم یک مسافر

خدا را شاکرم که امروز زیر چتر کنگره60 در خدمت شما عزیزان هستم. امروز آخرین جلسه است که در خصوص شرح وظایف راهنما و رهجو صحبت می‌شود. امیدواریم که با صحبت‌هایی که دراین مورد صورت گرفت قلمرویی بازشده باشد تا بتوانیم وظایفمان را بهتر انجام دهیم.

رهجو تعریفش جوینده راه می‌باشد. بسیاری از عزیزان در کنگره 60 پذیرش می‌شوند ولی نمی‌توان نام همه آنهارا رهجو اطلاق کرد. شاید عده‌ای از آن‌ها به‌اجبار حضور یافته باشند و یا عده‌ای به اصرار کسی آمده باشند و یا شاید افرادی بوده باشند که سال‌های سال تلاش کرده  و به دنبال راهی بوده باشند تا زندگی خویش را بهبود یابند ولی موفق نشده‌اند.

فرد جوینده راه(رهجو) حتما درگذشته راه‌های زیادی را تجربه کرده که قطعا راه‌های اشتباه را هم تجربه نموده، چنین شخصی وقتی راه صحیح را می‌یابد بهتر آن را درک می‌کند و تسلیم آن می‌شود چون مسیرهای اشتباه را رفته و تاریکی را تجربه نموده است.

وقتی فردی در محاصره دشمن می‌باشد تمام تلاش خود را برای رهایی انجام می‌دهد،تمام تیرهای خود را پرتاب می‌کند و در پایان زمانی که تیری برایش نماند، تنها راهی که پیش رویش می‌ماند تسلیم است و این وضعیت برای همه ما صدق می کند.

من وقتی در دام اعتیاد بودم تمام تلاش‌های خود را انجام دادم و تمام راه حل‌های خود را امتحان کردم ولی به هدف خود نرسیدم و زمانی که وارد کنگره 60 شدم حتی قبل از اینکه وارد لژیون شوم در اینجا حس خوبی داشتم و زمانی که مشاور تازه واردین با بنده درباره مراحل و قوانین کنگره صحبت می‌کرد به درستی این راه، یقین پیدا کردم.

 

حال که این قوانین را پذیرفتم و وارد لژیون شدم باید تمام و کمال هرچه راهنما می‌گوید عمل کنم و یا اصطلاحاً سر خود را با سر راهنمای خویش عوض کنم. گاهی مشاهده می شود که عده‌ای حال چه در سفر اول چه در سفر دوم وارد بحث تحلیل می‌شوند که این موضوع بسیار برای رهجو خطرناک است و فرد را از هدف اصلی خویش دور می‌کند.

مثلا فرد با خود می‌گوید راهنما به بنده گفته دارو را راس ساعت خاصی بخورم، حال اگر چند دقیقه زودتر یا دیرتر بخورم چه می‌شود؟

یا آنکه می‌گویند بالباس سفید و قبل از ساعت 17 در کنگره حضور یابید و اگر من بالباس دیگری باشم یا کمی دیرتر بیایم چه می‌شود؟

و برخی سؤالات از این قبیل...

راهنما در یک کلمه الگوی راه می‌باشد و فردی است که تمام این راه‌ها را رفته و تجربه نموده و آموزش‌هایی گرفته و اکنون می‌تواند عده‌ای را دررسیدن به مقصد راهنمایی کند. جماعت مصرف‌کننده افرادی زرنگ و باهوش و تیزبین می‌باشند یعنی فرد از درب که وارد می‌شود تمام اعمال راهنما را بررسی می‌کند و محال است راهنمایی که خود عملی را انجام نمی‌دهد به کسی بگوید که انجام دهد.

قاعدتاً راهنما بایستی در تمام اموراتی که به رهجو توصیه می‌کند خود الگو باشد وگرنه نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.نکته دیگری که لازم به ذکر می‌باشد این است که سیستم خلقت خداوند یک سیستم خودگردان است و تمام افراد در آن وظیفه خاصی دارند.

تمام مشکلاتی که برای افراد ایجاد می‌شود ناشی از آن است که شرح وظایف خود را نمی‌دانند یا درست به وظایف خود عمل نمی‌کنند. در کنگره60 نیز همین موضوع صادق است که ما باید در هر جایگاهی هستیم وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

علت آنکه دستور جلسه وظایف راهنما و رهجو می‌باشد این است که همه ما گاهی راهنما هستیم و گاهی رهجو و باید در هر قسمت وظیفه خود را درست بدانیم و انجام دهیم.

تمام ما سه روز در هفته و در هرروز سه ساعت در کنار هم هستیم و این زمان کمی نیست و بدین ترتیب باید محیطی را بسازیم که بتوانیم در این مدت لحظات خوبی داشته باشیم و این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه تمام ما در هر جایگاهی هستیم، وظایف خود را درست انجام دهیم.

بسیار سپاسگزارم که با سکوت خود به صحبت‌های بنده گوش دادید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارنده متن : مسافر محمد لژیون دوم

عکاس : مسافر مسعود لژیون یکم

ارسال خبر: مسافر پژمان لژیون یکم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .