English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ درختکاری

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ درختکاری

جلسه هفتم، از دوره شصت و هشتم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم، با استادی و نگهبانی مهندس و دبیری مسافر مهدی ، با دستور جلسه درختکاری در تاریخ 98/11/30، راس ساعت 8:40 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد؛
امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب است. امروز چهارشنبه 30 بهمن ماه است. دستور جلسه هفته آینده درخت و درختکاری است. این رسم بسیار زیبایی است. البته یکی از آفت های درختکاری، خود شهرداری است. چون اگر یک درخت که در خانه باشد، اگر بخواهی جابجا کنی ، میگویند 20میلیون تومان باید پرداخت کنید، همین امر باعث می شود که کسی در خانه اش درخت نمی کارد.
رسم خوبی است که هرکدام از ما بایستی یک درخت بکاریم. چندین سال ما این برنامه را مطرح می کردیم، امین می گفت که تنها راه رهایی کره زمین، کاشتن درخت است که اکسیژن زیاد تولید کند و از گرمایش زمین جلوگیری کند.
مسئله : لژیون سردار
دیده بان مالی (علیرضا) برنامه ریزی کردند و شعب مختلف را به چهارگروه مختلف تقسیم کردند. که هرشعبه ای چقدر پیشرفت کرده است. نمایندگی گروه اول A ، بهترین گروه هستند. بطور مثال:
زنجان : 418درصد پیشرفت نسبت به سال قبل. میانگین پرداخت 3.700.000 تومان
شمس: 195درصد پیشرفت نسبت به سال قبل.  میانگین 3.400.000 تومان
ستارخان: 173درصد پیشرفت نسبت به سال قبل. میانگین  3.200.000 تومان
گروه اول : شمس ، ستارخان، آکادمی، ارتش، پاکدشت، صالحی، حر ، کرمانشاه، لوئی پاستور
گروه دوم: سلمان فارسی، حسنانی، شیخ بهایی، نیشابور، همدان، دانیال اهواز، کاسپین قزوین، میرداماد، چالوس، گرگان
گروه سوم: شهرری، پرستار، سمنان، امین گلی، بوشهر، تبریز، شفا، اراک، آبادان، سهروردی، دهخدا قزوین، شادآباد، ابن سینا، فردوسی، کرمان
گروه چهارم: افسریه، کرج، نیک آباد، عمان سامانی، امین قم، بهشهر، رودکی، وحید، گیلان، خمین، شیراز، هیدج، رودهن، آزادی
این وضعیت گروهها بود، جزئیات پرداختی ها و میانگین پیشرفت ها در سایت منتشر خواهد شد.

ما باید روی پای خودمان بایستیم و این رمز موفقیت ما بوده است. گاوی که نان گدایی بخورد، شخم نمی زند. شهرهای مختلف هم باید خودشان ساختار خودشان را بوجود بیاورند. بچه های کنگره 60 از نظر مالی وضعشان خوب است.
ذکر یک نکته ضروری است. بعضی ها هستند که یک ریال نداده اند و خیلی اظهار فضل هم می کنند.
یک نفر دکمه ای می دهد به خیاطی، می گوید کت شلوار بدوزم! با یک دکمه که نمی شود یک کت شلوار دوخت!!!
یک شعبه ای یک میلیارد دارد، یک زمینی پیدا می کند به مبلغ 8 میلیارد، با این مبلغ که نمی شود، چنین زمینی خرید!
اگر شما 100میلیون تومان پول دارید، من اجازه خرج 50میلیون تومان آن را میدهم.
من در زمان قبل از درمان، آنقدر چک بی محل کشیده بودم که حکم جلب مرا صادر کرده بودند، ممنوع الخروجم کرده بودند و فراری هم بودم. ولی با خودم شرط کردم که یک چک برای فردا ننویسم، هیچ جنس نسیه و اقساط نخرم. الآن بعد از 21 سال فعالیت کنگره، هیچوقت نشده است که یک جنس خریداری کنم به صورت نسیه یا چک فردا. به قول قدیمی ها، سرم را بشکن، نرخم را نشکن.
من میخواهم شب ها با خیال راحت بخوابم. امور مالی، دیده بانان باید راحت بخوابند و نگران چک نباید باشند. تابحال یک بار نشده است که بانک به من زنگ بزند و بگوید که پول کم دارید. باید همیشه پول در اختیار ما باشد و صندوق کنگره باید پر باشد.
نکته ؛ اگر موقع اعلام رهایی، بیماری داشتید که خوب شده است، حتماً اعلام کنید.
راهنمایانی که شال نارنجی دارند، برگه های فالوآپ را مهر کنند. روی رهایی های سیگار هم مهر اسمشان را بزنند.
از 12 اسفند، هفته راهنما شروع می شود و باید خودمان را برای هفته راهنما آماده کنیم. بچه ها یک برنامه ریزی برای اوتی کرده اند، فکر کنم تا روز شنبه، آخرین مرحله ای است که اوتی را پذیرش می کنند. اگر تاریخ آخرین پذیرش اوتی 3 اسفند باشد، ما در این مدت یک ضربه ای می خوریم، چون 27 روز تا فروردین داریم، 15 روز هم عید تعطیل هستیم، لااقل یک ماه و نیم تعطیل هستیم. از بچه ها می خواهم بررسی هایشان را انجام بدهند و تا آخرین زمانی که می توانند پذیرششان را انجام بدهند. راهنمایان تازه واردین، تا 28اسفند مشاوره بدهند.
از آقای امین میخواهم چند دقیقه ای صحبت کند.


سخنان آقای امین دژاکام:
هفته درختکاری نزدیک شده است و ما هم به رسم وادی دوازدهم این کار را از سال 91 شروع کرده ایم و سعی می کنیم این کار را هر سال گسترش بدهیم و ادامه بدهیم، چون واقعاً یکسری چیزهای هستند که باهم مرتبط هستند. بعد از اینکه ما در کنگره احیاء می شویم، چیزی که در بچه ها مشترک است، این است که علاقه زیادی به طبیعت پیدا می کنند و این عشق و علاقه باید یکجا خودش را نشان بدهد. وادی دوازدهم، با این حس و علاقه بچه ها همخوانی دارد. از سال 91 شروع کردیم اردوی درختکاری را به صورت آزمایشی در منطقه هیدج، حدود 2000درخت کاشتیم که نصف بیشتر آنها خشک شدند. چون فقط کاشتیم و دیگر آب ندادیم. کم کم کم در پارک لویزان و منطقه تلو و شهرستان های دیگر ادامه دادیم، الآن در تمام نمایندگی های کنگره اجراء می شود.
چند نکته باید بگویم، اولاً این یک وظیفه ، بعنوان جبران خسارت است. زمین بخاطر روش غلط زندگی ما، روز به روز در حال تخریب است. گرمایش زمین و دیگر وضعیت ها، مثل یک انسانی است که دچار تب و لرز می شود. کره زمین هم یک موجود زنده است و مثل انسان می ماند و اتفاقی که برایش می افتد، مثل شخصی است که مصرف کننده موادمخدر است که شهروجودی اش بهم ریخته است. ما می توانیم در این قضیه نقش ایفا کنیم، چون دانش آن را کسب کرده ایم. در کنگر ما معتقد هستیم که خوبی باید زیاد شود، تا بدی کم شود. فضای سبز باید گسترش پیدا کند و در ادامه می تواند نقش زیادی داشته باشد.
از آقای مهندس خواهش می کنیم که همسفران سفر دوم هم امسال یا سال آینده بتوانند در درختکاری شرکت کنند.

بدلیل اینکه ما در کشوری هستیم که آب و هوایش مختلف است، در همه جای کشور نمی توانیم در یک زمان مشخص، درختکاری داشته باشیم. ولی برای تهران 16اسفند را برای درختکاری انتخاب کردیم. شهرستان ها هم یا 16 اسفند یا 23 اسفند برگزار می کنیم.
یکسری نکته ها وجود دارد که باید حتماً مطرح شود. شرایط درختکاری این بوده است که شخص باید حتماً به رهایی رسیده باشد، ولی آقای مهندس اجازه دادند که این شرایط را پایین تر در نظر بگیریم، کسانی که در کنگره 6 ماه آموزش دیده اند و میزان مصرف آنها تی دی اس 1 سی سی به پایین هستش، بعلاوه کسانی که نشان ویلیام وایت دارند و یا اینکه در پروژه سفر سیگار هستند، اجازه شرکت در اردوی درختکاری را دارند.
ثبت نام اردوی درختکاری در شعبه و زیر نظر ایجنت انجام می شود. یکسری فرم ها هستند که در قسمت مرزبانی باید تهیه شود، راهنما باید رهجو را تائید کند و یک تائید نهایی توسط ایجنت. ما سعی کردیم کار را ساده کنیم، سال گذشته ثبت نام در سایت بود، امسال فرم ها در مرزبانی موجود می باشد.
اردوی ما ساعت 8 صبح شروع و تا 2 بعدازظهر ادامه دارد. کسانی که در آنجا هستند، زودتر نمی توانند مکان اردو را ترک کنند.
هدف ما این است که، کاری که انجام می دهیم بماند، خیلی مهم است که افرادی که در اردو شرکت می کنند، ببینند که چطور این درخت ها را می کاریم. اگر درخت ها درست کاشته نشوند، سبز نمی شوند و یا اگر سبز شود، به زودی خشک می شوند.
فضای اردوی درختکاری، هیچ فرقی با فضای نمایندگی ندارد. کاملاً باید این تصور را داشته باشند که در شعبه هستند و تحت فرمان اردوبانان و راهنمایان باشند.

بعد از درختکاری، لژیون های آبیاری هست. هدف ما این نیست که بگوییم 2000اصله درخت کاشتیم، هدف ما این است که آنچه کاشته ایم، مراقبت کنیم. زمان مراقبت از درخت ها، حدود 5 سال است.
سال گذشته، بالای 20هزار درخت کاشتیم، با منابع طبیعی در استان ها همکاری نزدیکی داریم، امسال هم سعی می کنیم، همکاری نزدیکی داشته باشیم. امیدوارم امسال هم با دقت خوبی انجام شود. زمان ثبت نام دو هفته قبل از برگزاری اردو می باشد. شنبه این هفته ثبت نام آغاز می شود تا هفته آینده ادامه دارد.
میزان کارکردن در اردوی درختکاری : راهنمایان مراقبت باشند که رهجوها به اندازه توان فیزیکی خودشان کارکنند.
امیدوارم اردوی خوبی باشد و ما بتوانیم از وجود همسفران بعنوان یک پتانسیل قوی در این درختکاری شرکت کنیم.
برای درختکاری حتماً باید خودتان با بیل و کلنگ چاله ها را بکنید.
من در هشت سالگی یک درخت کاشتم در کرمان و هفته درختکاری ، هنوز این درخت را می بینم و بسیار بزرگ شده است و لذت می برم.
از اینکه به صحبت های من گوش دادید، از همه شما بی نهایت سپاسگزارم.

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

98/11/30

دانلود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .