English Version
English

تزکیه و پالایش؛ کلید رسیدن به فرمان عقل

تزکیه و پالایش؛ کلید رسیدن به فرمان عقل

در بحث جهان‌بینی گفته می‌شود که باید با مصالح جهان‌بینی آشنا شد که صور پنهان ما می‌باشند که در این وادی به عقل اشاره می‌نماید. نفس و خواسته‌های آن، ذهن و تصاویر آن‌هم می‌باشند.

علما بر این اعتقادند که یک عالم اصغر و یک عالم اکبر وجود دارد که عالم اکبر جهانی است که همه ما در آن وجود داریم و عالم اصغر خود انسان است. در وادی می‌خوانیم که بر این شهر وجودی و عالم اصغر فرماندهی حکمرانی می‌کند به نام عقل که هر خواسته‌ای که نفس ما دارد باید توسط عقل تائید شده تا اجرا شود و حکم آخر توسط عقل صادر می‌شود و شناخت این قضیه برای ما بسیار مهم هست.

همه ما مراحل تفکر را می‌دانیم که خیلی از تصاویر و خاطرات در ذهن ما می‌آید که ذهن ما برای اجرای آن شروع به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها می‌نماید، آن‌ها را رد کرده یا قبول می‌نماییم و در انتها برای انجام آن حکم صادر می‌نماییم که این حکم توسط عقل صادر می‌شود. شناخت عقل برای ما بسیار مهم هست.

در وادی اشاره‌شده به خورشید و به صورتی می‌تواند تمثیل خداوند باشد، جهان ما با خورشید فرمان گرفته، بیدار شده و می‌خوابد و حرکت می‌نماید. راجع به عقل گفته می‌شود که فر ایزدی داشته و نشان از خداوند دارد. حال تمام موجودات دارای عقل بوده و تفاوتی باهم نمی‌کنند البته در حد و اندازه خودشان، تنها انسان است که می‌تواند بازده عقل را تغییر دهد و از پایین‌ترین تا بالاترین مرتبه. همه ما می‌خواهیم خیلی از اتفاقات برایمان بیفتد و خواسته‌هایی داریم، می‌خواهیم شو شود برایمان رخ دهد. برای یک هم‌سفر بهترین اتفاق خوب این است که حال خوش برسید زندگی جدید رو با مسافرش شروع کند و آسایش و آرامش در کنار هم داشته باشد.

خیلی خوشحالم با محیطی آرام و امنی آشنا شدم که در هیچ کجا مثل آن را ندیده‌ام. جهان‌بینی استاد امین دژاکام 44 صفحه است ولی این اطلاعات را هیچ کجا نمی‌توانید بیابید. در هر زمینه که بخواهید می‌توانید حرکت کرده و به فرمان عقل برسید اما خواسته بسیار مهم هست، اینکه چقدر خواست دارید و چقدر در جهت این خواسته تلاش نمایید.

اگر قرار است به فرمان عقل برسید که البته در وادی هم اشاره‌شده است، باید تزکیه و پالایش شوید، باید روی خودکار کرد و بهای سنگینی پرداخت تا به فرمان عقل رسید. من فقط یک‌راه برای به تزکیه و پالایش یافتم که خدمت است، اینکه چه اندازه توانستم در این زمینه حرکت نمایم به عقل و میزان دانایی من بازمی‌گردد. چقدر توانسته‌ام تزکیه و پالایش شوم؟ که این مطلب را هر شخص خود می‌داند. من فکر می‌کنم که هدف همه انسان‌ها این است. مال داشتم و همسر خوب داشتن خوب است اما شرط لازم و کافی نیست چون ما همه این‌ها را گذاشته و می‌رویم. عقل و خواسته‌های خود را می‌توانیم ببریم. عقل خود را می‌توانیم با خود ببریم و این مسئله در وادی اشاره‌شده است. مغز اپراتوری برای عقل است که بسیار قدرتمند و توانا هست ولی چیزی که راهبری می‌کند عقل است.

در انتها استاد سردار در مطلبی می‌فرماید: تو می‌توانی همه آنچه است با نیروی عقل خویش تبدیل به بهترین کنی.

نویسنده: همسفر معصومه (کمک راهنمای لژیون هفتم)

تنظیم: همسفر افسانه (لژیون هفتم)

 

 

 


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .