English Version
English

عقل در تکامل مانند ماشین تابع خود است

عقل در تکامل مانند ماشین تابع خود است

جلسه دهم از دور بیست و دوم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی شمس با استادی دیدبان محترم آقای علیرضا زرکش، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه «وادی ششم و تأثیر آن روی من» تاریخ 19 بهمن ماه 1398 ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحال هستم که این توفیق نسیب من شد که در این جایگاه قرار بگیرم. 

وادی ششم می گوید: عقل در تکامل مانند ماشین تابع خود است ولی روح با لطافت منحصر به فرد خود با اراده عقل راهبری می شود. در مورد عقل صحبت کردن کار بسیار دشواری است، آقای مهندس دژاکام در کتاب خود توضیح داده اند که چطور می شود به فرمان عقل نزدیک شد، این کار بسیار سخت است، خوب زندگی کردن کار بسیار سختی است، اینکه بدانیم چه چیزی خوب است و یا چه چیزی بد است و کار بد را انجامش ندهیم کار دشواری است، وقتی ما متوجه می شویم مواد چه تخریب سختی در بر دارد این خود یک نتیجه است. ما در کنگره دنبال عمل سالم هستیم. عمل سالم عملی است که نتیجه درست داشته باشد. مصرف مواد لذت بخش بود ولی در نهایت نتیجه درستی نداشت، من در زمان مصرف با خودم فکر می کردم کسی که مواد مصرف نمی کند حالش خوب نیست. خیلی کارها که انجام می دهیم ممکن است هنوز به نتیجه درست در مورد انجام آن کارها نرسیده باشیم.

 

برای این که بفهمیم چه کاری خوب و چه کاری بد است باید به فرمان عقل برسیم، همه آدم ها خیلی چیزها را تجربه می کنند. اینکه من با تمام توان یک چیزی را می خواهم و بعد از گذر زمان در انجام آن عمل مردد می شوم و یک جایی به این نتیجه می رسم که نباید این کار را انجام دهم، از این به بعد تازه باید حرکت کنیم تا به فرمان عقل برسم، برای اینکه مواد مصرف نکنم باید خیلی کارها را انجام بدهم. برای کنترل زبان، برای کنترل نگاه و هر عملی که باید طبق فرمان عقل انجام شود بایستی یک پروسه طولانی طی شود، مثلا اول باید تخریب شویم بعد بهایش را بدهیم و بعد اینها باید یاد بگیریم که خیلی کارها را انجام ندهیم و این اتفاق در کنگره می افتد.

عقل یک روزنه ای دارد که در کتاب 14 وادی به نور تشبیه شده است، انسان ها وقتی در نورند کمترین استحکاک را دارند، کمترین اشتباه را می کنند و کمترین بهاء را پرداخت می کنند، هر کس بتواند از این نور بهره بیشتری ببرد مطمئنا زندگی بهتری دارد. عقل خودش، خودش را کامل می کند و روح کمکش می کند، عقل از روح استفاده می کند.

 در آمار جشن گلریزان به این نتیجه رسیدیم که از سال قبل تا به امسال در نمایندگی شمس رشد 198 درصدی را داشتیم، از کل نمایندگی های کنگره 60، نمایندگی شمس رتبه دوم را کسب کرده است و این موضوع جای تبریک دارد. اگر در لژیون ها، لژیون راهنمایی کمتر از 15 میلیون و 500 هزار تومان کمک مالی داشته باشد از میانگین پایین تر است و در نمایندگی شمس میانگین هر راهنما 35میلیون و خرده ای بوده است.

اتفاق بزرگی در کنگره در حال افتادن است وقتی می گوییم کنگره یعنی همه ما، تک تک ما عضوی از این خانواده بزرگ هستیم و اگر یک عضو از این خانواده جدا کنیم قطعا خاصیت آن خانواده را با خود دارد، همه ما در تلاش هستیم یک نفر به رهایی برسد، طبق آمار سالانه 9 هزارو 300 نفر سفر اولی داریم، این مسافرها و ما نیاز داریم به هم کمک کنیم و خوشا به حال کسانی که کمک می کنند، همه کسانی که در کنگره خدمت می کنند ثمره این کمک ها را می بینند.
 
 
اهدای لوح تقدیر به اعضای لژیون سردار توسط دیدبان محترم آقای علیرضا زرکش
 
 
تهیه گزارش: مسافر سعید لژیون 12
عکس: مسافر شمس لژیون 12
ویرایش و ارسال: مسافر شروین لژیون 12 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .