English Version
English

دستور جلسات گره از کارهای من باز می‌کند

دستور جلسات گره از کارهای من باز می‌کند

هفتمين جلسه از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ لژیون شیروان با استادی ديده بان محترم مسافر علي، نگهبانی مسافر يعقوب و دبیری مسافر مجيد با دستور جلسه (وادی پنجم و تأثیر آن روی من) در روز پنجشنبه 3 دی‌ماه 1398 ساعت 17  آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

روال کار کنگره 60، به این شکل است که وقتی در یکجایی قرار است شعبه جدید راه‌اندازی شود, اول به‌صورت یک راهنما و لژیون کار را شروع کرده و وقتی‌که به سطح استاندارهای لازم رسید، به‌عنوان نمایندگی یا شعبه رسمی معرفی می‌شوند. فرق لژیون با یک نمایندگی رسمی چیست؟ در نمایندگی رسمی، ما (ایجنت) داریم که شال مخصوص دارد و پیمان می‌بندند، مرزبان آقا داریم که شال زرد می‌گیرند و پیمان می‌بندند, دو نفر مرزبان خانواده‌داریم و این‌ها به‌صورت دوره‌ای بوده و یک اتفاق خوبی که هست, گردش مسئولیت داریم و این اتفاق‌ها در نمایندگی‌های رسمی وجود دارد که در لژیون‌ها به این شکل نیست و انشالله تلاش می‌کنیم که لژیون شیروان هم به استاندارد لازم برسد و بتوانیم موافقت شورای دیده بان ها را بگیریم تا به نمایندگی رسمی تبدیل شود. همه شروط را دارید فقط یک شرط لازم را ندارید و آن این است که؛ به همین تعداد که مسافر نشسته باید همسفرها هم در سالن حضورداشته باشند و مسافرهایی که هم‌سفرشان را نمی‌آورند، اصلاً کار خوبی نیست. چه ایرادی دارد آموزشی که من می‌گیرم، خانواده من هم بگیرد. چه ایرادی دارد که همسر من هم آموزش‌های آقای مهندس را بگیرد، من غبطه می‌خورم به کسانی که خانواده‌هایشان کنگره‌ای هستند و متأسفم مسافرهایی که می‌توانند همسرانشان را بیاورند و این کار را نمی‌کنند. و نتیجه این می‌شود که بعد از مدتی اختلاف فکری و سطحی به وجود می‌آید.

کنگره مکان امن و خانوادگی است که باید بیایم و آموزش‌های لازم را بگیریم و این آموزش، اگر قرار است که حال من را خوب کند، قطعاً حال خانواده من را هم خوب خواهد کرد. ما در کنگره می‌گوییم؛ همسفرها بال پرواز هستند و شما در نظر بگیرید یک پرنده‌ای که می‌خواهد پرواز کند، یک بالش ضعیف و یک بالش قوی باشد، این قطعاً بالانس نیست و بنابراین همسفرها در شکل‌گیری و پیشرفت یک نمایندگی نقش خیلی مهمی دارند و انشالله این کار به نحو احسنت باید انجام شود.
درباره دستور جلسه باید عرض کنم که دستور جلسه خیلی مهم است و درس هفتگی ما است. کنگره 60 مانند یک سیستم آکادمی است، مثل کالج و دانشگاه درس داریم, موضوع درسی داریم, محتوای آموزشی و درسی داریم و هر هفته هم عوض می‌شود. شما در نظر داشته باشید که در هفتاد شعبه کنگره 60، به مدت یک هفته در مورد وادی پنجم صحبت می‌شود و چند هزار نفر درباره آن مشارکت می‌کنند. یعنی وقتی شخصی به کنگره 60 می‌آید و بعد از ده ماه تبدیل به آدمی که دیگر باور کردنی نیست می‌شود, هم چهره‌اش و هم حرف زدنش تغییریافته است. این یعنی (درمان اعتیاد).
خوب در ده ماه این به چه صورت اتفاق می‌افتد؟
ما سیستم ایکس راداریم،DST راداریم, شربت OT راداریم و بخش عمده‌اش برمی‌گردد به آموزش‌ها که نگرش ما را عوض می‌کنند و این وادی‌ها واقعاً شخصیت ساز هستند و آن‌کسی که قبلاً از همه‌چیز و همه‌کس طلب کار بود و از همه‌چیز ناراضی بود، وقتی به کنگره 60 می‌آید دیگر از همه‌کس طلب کار نیست و خودش را بدهکار می‌داند که من برای شهرم چه خدماتی انجام دادم؟ برای خانواده‌ام چطور؟ دیگر نمی‌گوید خانواده برای من چه کرد، این‌ها تغییراتی هستند که در کنگره 60 اتفاق می‌افتد.

شخصیت عصبانی تبدیل می‌شود به یک شخصیت آرام, یک شخصیت ناراضی تبدیل می‌شود به یک شخصیت راضی و این‌ها تغییراتی هستند که در تک‌تک ما اتفاق می‌افتد. مسئله بعدی، اولین مشارکتی که ما باید گوش کنیم مشارکت چه کسی است؟ در مورد وادی پنجم یا مثلاً دستور جلسه هفته آینده (نظم, انضباط, احترام در کنکره 60) و همه‌ی ما می‌خواهیم مشارکت کنیم، استاد یک‌جور مشارکت می‌کند، شما یک‌جور مشارکت می‌کنید. حالا اولین مشارکتی که باید گوش کنید مشارکت کیست؟ مشارکت آقای مهندس روز چهارشنبه است که فایل صوتی هم الان در سایت کنگره موجود است. من و شما اگر صحبت آقای مهندس را درمورد دستور جلسه گوش نکنیم، نمی‌دانیم چه باید بگوییم. چون آقای مهندس بنیان کنگره 60 هستند و این ساختار را به وجود آورده است و تمام این تشکیلات و دستور جلسات, محصول فکر آقای مهندس است و این دستور جلسات خیلی مهم هستند و گره از کارهای ما باز می‌کنند.

یک سفر اولی که به کنگره می‌آید، صدها مشکل در زندگی شخصی‌اش دارد و کنگره او را راهنمایی می‌کند تا بخشی از مشکلاتش را حل کند. اگر یک سفر اولی بعد از ده ماه سفر تبدیل می‌شود به یک آدمی که حل مشکلات را یاد گرفته و از عهده زندگی و مسائل زندگی برمی‌آید، این کلیدها را چه کسی در اختیارش گذاشته است؟ این کدها را چه کسی به او داده است؟ کنگره 60 داده، دستور جلسات دادند، آقای مهندس و راهنماها در اختیار او گذاشته‌اند. پس این‌ها را از دست ندهید، دستور جلسه وادی پنج بسیار مهم است و حتماً صحبت آقای مهندس را گوش کنید تا بفهمیم که درباره دستور جلسات چه باید یاد دریافت کنیم.

عكس: مسافر غلام (لژيون يكم)
تايپ: مسافر جواد (لژيون چهارم)
ارسال: مسافر عليرضا (لژيون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .