English Version
English

تزکیه و پالایش؛ تنها راه حل مشکلات

تزکیه و پالایش؛ تنها راه حل مشکلات

هشتمین جلسه از دور چهل و چهارم  کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی پرستار به استادی مسافر حمید، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر جاوید با دستور جلسه «وادی پنجم و تاثیر آن روی من»  روز دوشنبه 30 دی ماه 1398 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد: 

در رابطه با دستور جلسه" در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌کنیم" یا وادی پنجم. چهار وادی اول همان‌طوری که چندین سال راجع به نگرش و تفکر هر فرد نسبت به مسائل پیرامون خود صحبت شده است که تا حدودی برای او روشن‌شده است که به چگونه فکر کند، به چه چیزهایی فکر کند، به چه چیزهایی نباید فکر کند، مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد و حتی توپ را به زمین خداوند نیندازد و فقط به خداوند توکل کند و خود فرد بتواند مسیر خود را در زندگی پیدا کند و حرکت کند.

در ابتدای وادی پنجم به جهان‌بینی بالایی برمی‌خوریم نوع نگرش، نوع دیدگاه فرد با مسائل مختلف برای مثال: فردی دشت، دریا یا انسانی را می‌بیند این‌یک نوع نگاه است و نوع نگاه دیگر بسیار پیچیده و مبهم است و این به ما می‌گوید که اگر بخواهیم مسائل را بهتر حل کنیم قطعاً باید نوع نگرش و دیدگاه ما تغییر کند برای یادآوری این قضیه از سه جهان صحبت می‌کند 1-جهان خاکی2-جهان خواب 3-جهان ذهنی که بسیاری از مسائل که در طول مسیر زندگی ما اتفاق می‌افتد در حیطه جهان ذهنی ما قرار می‌گیرد و آن چیزی که ما می‌خواهیم به آن عمل کنیم ابتدا در ذهن خود بررسی و نگاه می‌کنیم؛ آگاهی به دست می‌آوریم و حرکت می‌کنیم. برای مثال: برای آمدن به کنگره قبلاً در ذهن خود بررسی می‌کنم و بعد حرکت می‌کنم. این موضوع حرکت بخش بسیار مهمی دارد و آن ذهن خود فرد است؛ ذهنی که دچار توهم، ناامیدی و مسائل منفی است قطعاً تفکرات او دچار مشکل می‌شود و توانایی درست انتخاب کردن را ندارد که بتواند در مسیر درست حرکت کند پس برای اینکه ذهن من آرام شود و نسبت به مسائل بهتر نتیجه‌گیری کند باید پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک را اجرایی کنم یعنی هرچقدر من تفکر بهتری داشته باشم می‌توانم در صحبت کردن و انجام دادن کارها بهتر عمل کنم.

 
 

اما چیزی که در این وادی بسیار اهمیت دارد این است که من برای رسیدن به تفکر درست و این جایگاه قطعاً و قطعاً باید یک تصفیه و پالایش انجام دهم و این تصفیه و پالایش را اگر برای مثال آب در نظر بگیریم: هیچ آب آلوده‌ای با دعا و راز و نیاز تصفیه نمی‌شود قطعاً باید این آب در دستگاهی قرارگرفته شود و تغییراتی در آن ایجاد شود تا آب تصفیه شود درزمینهٔ انسان هم به همین شکل است؛ من که در دوران تاریکی با ذهن و افکار پیچیده‌ای بودم و در مسائل ضد ارزشی بودم قطعاً اگر بخواهم در مسیر روشنایی قدم بگذارم باید تزکیه و پالایش را از خودم شروع کنم که این امر زمان خاص خود را دارد و نیازمند یکسری از مسائل است که در این وادی آیتم‌هایی را مشخص می‌کند که من بتوانم با به‌کارگیری این آیتم‌ها بتوانم مسیر خودم را ادامه دهم.

به یاد دارم تقریباً 9 سال پیش جناب مهندس در روزهای پنج‌شنبه برای افرادی که انتهای سفر اول یا در سفر دوم بودند می‌گفتند: برای حل شدن مسائل و مشکلات خود از وادی پنجم استفاده کنید و کاربردی کردن وادی پنجم بسیار مهم است. وادی پنجم آیتم‌های زیادی دارد که زمان صحبت کردن راجع به آن‌ها را ندارم یکی از این آیتم‌ها خودداری است که به نظرم سه خط در این رابطه صحبت شده است و در این چند سالی که من در کنگره 60 بودم خیلی از افراد از این ویژگی خودداری استفاده کردند و موفق شدند. انسان‌هایی که اطلاعاتی راجع به موضوع خاصی ندارند با انجام دادن آن کار ضربه می‌خورند؛ با افرادی دوست شوم که نباید دوست شوم افرادی که نباید باهم رفت‌وآمد کنند یا پول بدهند و امثال این کارها که باعث ضربه خوردن من می‌شود. در نمی‌توانم در مسیر صداقت باشم و کار ضد ارزشی انجام دهم زیرا کار ضد ارزشی انسان را معمولاً از مسیر درست دور می‌کند.

نوشتن وادی‌ها برای تمام افراد در کنگره 60 است حالا هر فرد می‌تواند از این چراغ‌ها به بهترین شکل استفاده کند تا بتواند در طول مسیر زندگی به آرامش برسد و از مسیر انحرافی دور شود.

 
 
تنظیم: مسافر وحید

عکس: مسافر صالح

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .