English Version
English

کمک به دیگران با منطقی ترین روش

کمک به دیگران با منطقی ترین روش

به مناسب اهدای شال راهنمای تازه واردین با تعدادی از این دوستان گفت و گوی کوتاهی ترتیب داده ایم که نظر شما را به خواندن آن جلب می کنیم:

لطفا خودتان را معرفی کنید:

من مجید هستم از اصفهان

علی هستم از اصفهان

آیا زمانی که وارد کنگره شدید تصور می کردید که خودتان هم روزی در این جایگاه قرار بگیرید؟

مجید: روزی که من وارد کنگره شدم فضای کنگره آن چنان برایم جذابیت داشت که از همان ابتدا اشتیاق به خدمت کردن در من نهادینه شد. دو سه ماه اول خدمت را از طریق وبلاگ لژیون شروع کردم. الان که سه سال از رهایی ام می گذرد باز هم در حال خدمت هستم. از همان ابتدا تصویر راهنمای تازه واردین شدن در ذهنم شکل گرفت. راهنمای تازه واردین در جذب یک تازه وارد فوق العاده تاثیر دارد. بعد از گذشت حدود چهار سال هنوز حرفهای راهنمای تازه واردین در ذهن من ماندگار است و هنوز یادم هست که او به من چه گفت تا توانست مرا جذب کند. اگر یک راهنمای تازه وارد بتواند یک تازه وارد را درست جذب کنگره کند، صد در صد آن فرد به رهایی خواهد رسید و در کنگره هم ماندگار خواهد بود.

از نظر شما جایگاه راهنمای تازه واردین چقدر می تواند باعث جذب افرادی شود که ترک های متعددی را انجام داده اند و به نتیجه نرسیده اند؟

وقتی یک تازه وارد برای اولین بار قدم به کنگره می گذارد، قطعا بارها مورد سرزنش قرار گرفته است و چنین شخصی را باید از اعماق تاریکی ها بیرون کشید. یک راهنمای تازه واردین باید عشق و محبت را به نمایش بگذارد تا بتواند چنین شخصی را جذب کند و با ادامه آموزش ها به رهایی برسد.

آقای علی، شما از کدام شعبه در این مراسم شرکت کرده‌اید؟

از شعبه دانیال اهواز

امروز شما شال راهنمای تازه واردین را دریافت می‌کنید. چه حس و حالی دارید؟

اخذ این شال اهمیت خیلی زیادی برای من دارد. زمانی که برای اولین بار وارد شعبه دانیال اهواز شدم، شخصی که مرا پذیرش کرد، خیلی خوب و دقیق به همه سؤالات من پاسخ داد و من ازاین‌جهت خود را مدیون ایشان می‌دانم. جایگاه راهنمای تازه واردین اهمیت خیلی زیادی دارد به این دلیل که راهنما می‌بایست شخص تازه وارد را جذب کند. من همیشه دوست داشتم در این جایگاه خدمت کنم که به لطف خدا نصیبم شد.

لطفاً خودتان را معرفی کنید:

من مجتبی هستم و از نمایندگی شفای مشهد در این مراسم شرکت کرده‌ام.

به نظر شما اهمیت جایگاه راهنمای تازه واردین چه میزان است؟

در درجه اول خدا را شکر می‌کنم که در کنگره 60 به من این فرصت داده شد تا به همنوع خودم کمک کنم. اگر بخواهم خیلی مختصر و مفید پاسخ شما را بدهم که حق مطلب را ادا کند می‌گویم که من می‌توانم در جایگاه راهنمای تازه واردین به شخصی که به بیماری خودم مبتلا است به بهترین شکل و به منطقی‌ترین و علمی‌ترین روش کمک کنم.

متشکرم

 

تهیه گزارش: همسفر زهرا و همسفر الهه

نگارنده: همسفر اکرم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .