English Version
English

آموزش و تخصص دو مؤلفه مهم برای کمک راهنمایان تازه واردین است

آموزش و تخصص دو مؤلفه مهم برای کمک راهنمایان تازه واردین است

روز دوشنبه 30 دی 1398 اولین مراسم بستن پیمان و اهدا شال راهنمای تازه واردین در نمایندگی آکادمی با حضور دبیرکل جمعیت احیای انسانی کنگره60 مهندس حسین دژاکام ، دیده بان راهنمای تازه واردین و 200 تن از  قبول شدگان در این آزمون برگزار شد. 

مهندس حسین دژاکام در این مراسم عنوان کردند ما قریب به ده هزار نفر روی پروژه OT داریم و فکر نمی‌کنم در هیچ جا این تعداد افراد را داشته باشیم و این کار بسیار بزرگی است، کار کردن روی پروژه انسانی بسیار دشوار و پر هزینه است که حتی در آمریکا هم این تحقیق در نهایت روی 5 تا 7 نفر انجام می‌شود.

ایشان همچنین افزودند ما بر همین اساس متوجه شدیم که کسانی که می‌خواهند در ابتدا با یک فرد تازه‌وارد صحبت کنند باید بسیار با اطلاعات و آگاهی بوده و تخصص کافی را داشته باشند؛ چراکه فردی که وارد کنگره می‌شود افکار و اندیشه پریشانی دارد و هیچ اعتقاد و ایمانی ندارد چون در بیشتر موارد، هر روشی را امتحان کرده و کاملاً با شکست مواجه شده است. وجه دیگر آنکه خانواده این افراد تحت تأثیر اطلاعات غلطی که دریافت کرده‌اند فرد مصرف‌کننده را خودخواه، لجوج و غیرقابل‌اعتماد می‌دانند!

بنابراین راهنمایی تازه واردین قسمت بسیار مهمی و حساسی است که این استرس و نگرانی را هم در فرد مصرف‌کننده و همچنین خانواده او پایین بیاورد و این نیازمند تخصص و دانشی است که خوشبختانه در کنگره 60 انجام می‌شود و افراد می‌دانند که چه باید بگویند.

همچنین در این مراسم جناب آقای علی اشکذری دیده‌بان تازه واردین و سرکار خانم آنی کماندار دیده‌بان گروه همسفران نیز به بیان مطالبی پرداختند.

 

آقای اشکذری با اشاره به اینکه کار ما در بخش تازه واردین راهنمایی است عنوان نمود؛ روش و عملکرد مشاوره با راهنمایی فرق دارد و ما اصلاً مشاور نیستیم. وقتی تعریف کلمه را بدانیم به همان طریق عمل می‌کنیم. در این بخش ما قصد داریم برای فردی که به‌تازگی وارد کنگره می‌شود شرایطی را مهیا کنیم تا راه برای او هموار شود و بداند در ابتدا چه کاری باید انجام دهد و مشکل بیماری را بزرگ و غیر قابل‌حل نداند.

 

سرکار خانم کماندار هم ضمن تبریک به پذیرفته‌شدگان و آرزوی موفقیت در قسمت راهنمایی تازه واردین عنوان کردند راهنمای تازه واردین باید این نکته را همیشه مدنظر قرار دهد که هیچ‌گاه هیچ مطلبی پیش‌پاافتاده و عادی نیست. ما وظیفه داریم برای فرد تازه‌وارد تمام مطالب سم نزدایی و جایگزینی مواد مخدر و سایر مطالب مرتبط را روشن کنیم و دیدگاهمان احساس کمک کردن به انسان‌ها و خدمت به دیگران باشد و درگیر روزمرگی نشویم.

 

مراسم با اهدای شال کمک راهنمایان تازه واردین توسط جناب مهندس دژاکام پایان یافت.

 

نگارنده: همسفر اکرم

کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .