English Version
English

شروعی خوب با آمدن همسفر به کنگره

شروعی خوب با آمدن همسفر به کنگره

پنجمین جلسه از دور اول  کارگاه های عمومی کنگره 60؛  نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی همسفر عاطفه و نگهبانی همسفر منصوره و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه (جشن همسفر)  پنج شنبه 26 دی‌ماه سال 1398 ساعت 17 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که امروز اجازه خدمت در این جایگاه به من داده‌شده است، ابتدا هفته همسفر را به بانوی صبور کنگره ۶۰ خانم آنی عزیز، استاد امین، خانم آنی کماندار و خانم شانی تبریک می‌گویم و همین‌طور تبریک می‌گویم  خدمت همسفران عزیز کنگره ۶۰ به‌ویژه همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر و یک تبریک ویژه می گویم  خدمت مسافران بزرگواری که چنین گوهرهای گران‌بهایی را در کنار خودتان دارید.


 
آقای مهندس آنقدر برای گروه خانواده و همسفران ارزش قائل هستند که یکی از دستور جلسات هفتگی کنگره ۶۰ را به نام هفته همسفر و جشن نامگذاری کردند. همسفر در کنگره به شخصی اتلاق می شود که سابقه اعتیاد ندارد و برای تعالی اهداف  کنگره ۶۰ تلاش می کند. همسفران در زمان اعتیاد مسافرشان با تمام سختی ها، مشکلات و مسائل اعتیاد که همه ما با آن آشنا هستیم درگیرهستند و دست و پنجه نرم می کنند ولی به خاطر آن عشق و علاقه ای که به خانواده و همسرخود دارند با تمام وجود سرپا ایستادند و با سختی های زندگی می جنگند. زمانی که یک خانم ازدواج می کند با تمام امید و آرزوی خوشبختی وارد یک زندگی جدید می شود، یک زمانی متوجه می شود که همسرش مصرف کننده است، خب قطعاً همه آن آرزوها را بربادرفته می‌بیند و یا یک پدر و مادر تمام تلاششان را می‌کنند و زحمت می‌کشند برای اینکه فرزندشان به ثمره برسد  موفق شود و خوشبختی او را ببینند، ولی  یک‌زمانی متوجه می‌شوند که فرزندشان درگیر اعتیاد شده و در حال نابودی هست پدر و مادر هم در کنار فرزندشان ذره‌ذره آب می‌شوند و کارشان می‌شود غصه خوردن و دربه‌در به دنبال راهی برای خلاصی از اعتیاد هستند.
قطعاً همه ما این مسائل را در زندگی دیده‌ایم. ولی خدا را صد هزار بار شکر که کنگره سر راه ما قرارگرفته و توانستیم غول اعتیاد را شکست بدهیم و بتوانیم این اتفاق قشنگ یعنی رهایی مسافرانمان را در کنگره ببینیم. مسئله‌ای که کنگره را با خیلی از NGO های دیگر متمایز کرده اصرار حضور همسفر در کنار مسافر هست و اینکه یک همسفر نیاز به این دارد که این آموزش هارا ببیند، ما خیلی از مسائل را در کنگره دیده ایم، خیلی از مشکلات را در زندگی دیده ایم و قطعا بزرگان کنگره متوجه شدند که چه تخریب هایی در زمان اعتیاد در همسفر به وجود می‌آید. یک شخص مصرف کننده مواد مصرف می‌کند و جسم و روانش را به هم می‌ریزد، قطعاً فرمان عقلش هم‌دست مواد است و فقط به این فکر می‌کند که موادم آماده باشد، خماری نداشته باشم و مکان پیدا کنم برای مصرف مواد، ولی همسفر نه، همسفر با مسائل فراتری درگیر می باشد، همسفر نابودی زندگی‌اش را می‌بیند ولی دم نمی‌زند، همسفر مشکلاتی که در زندگی‌اش به وجود می‌آید را می‌بیند ولی دم نمی‌زند، همسفر توهین‌ها و تحقیرهای اطرافیان را می‌بیند ولی حرفی  نمی‌زند، همسفر با تمام این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کند و فقط به خاطر زندگی‌اش سرپا می‌ایستد، تنها چیزی که امروز این همسفران را سرپا نگه‌داشته عشق به مسافرشان و خانواده‌شان هست.
 


شکر خدا کنگره آموزش‌هایی را ترتیب داده که هم برای مسافرها و هم برای همسفران است. یعنی در کنار هم می‌توانند از این آموزش‌ها استفاده کنند. آموزش‌های کنگره کاری کرده که مسافر و همسفری که یک روزی مقابل همدیگر قرار داشتند امروز در کنار هم قرار بگیرند، به همه ما آموخته که بتوانیم در کنار هم با مشکلات روبرو شویم و بتوانیم مشکلات و سختی‌های زندگی را در کنار هم حل کنیم، بتوانیم من و مسافرم برای همدیگر زندگی کنیم، اگر این‌طور شود قطعاً مشکلات زندگی به‌راحتی حل می‌شوند، زندگی روبه‌پیشرفت می‌رود، در غیر این صورت هیچ‌وقت زندگی رنگ آرامش را به خود نمی‌بیند، نظر شخصی من به‌عنوان یک همسر و یا یک همسفر این است که اگر قرار است خانه‌ای در آرامش و شادی باشد باید زن خانه در آرامش و حال خوش باشد و آن آرامش و حال خوش را هیچ‌کس نمی‌تواند به همسفر بدهد مگر شما مسافران محترم و  فکر نکنید که حضور همسفران در کنگره و کنارتان نیاز نیست. واقعاً حضور همسفران در کنگره ضروری هست به این خاطر که همسفر هم دچار تخریب‌های زیادی شده ولی آن عشقی که به زندگی‌اش داشته او را سرپا نگه‌داشته است. همسفر هم دچار افسردگی شده و از درون آسیب‌دیده است و نیاز به آموزش و شخصی دارد که کمکش کند و او بتواند سرپا نگه دارد.

 مسافرانی که تابه‌حال نتوانسته‌اند شرایطی را محیا کنند و همسفرانشان در کنارشان در کنگره حضورداشته باشند،  امروز می‌تواند شروع خوبی باشد برای اینکه همسفرانشان را به کنگره بیاورند.  یکجایی شنیدم مسافری می‌گفت که همسفرم دوست ندارد به کنگره بیاید، به دنبال علتش بگردید و ببینید که چرا او نمی‌خواهد با شما در کنگره حضورداشته باشد؟ این چند سالی که من در کنگره حضور داشتم واقعاً به این نتیجه رسیدم که همسفر اگر مسافرش به جهنم هم برود با او می‌رود، ولی به این شرط که بداندمسافر برای همسفرش وخانواده اش تلاش می کند، اگر تغییری در شما ببینند قطعاً و مطمئناً حاضر می‌شوند که به کنگره بیایند.  امروز روز قدردانی و سپاسگزاری از همسفرانی است که به کنگره آمدند و روی این صندلی نشسته‌اند و معنی واقعی عشق هستند، شاید بهترین هدیه برای همسفران این است که امروز مسافرانشان به رهایی برسند به حال خوش برسند و درمان بشوند، ولی کاری که امروز قرار است با پاکت یا هدیه و یا هر چیزی که در نظر گرفته‌شده انجام شود قدردانی و سپاسگزاری از این عزیزان هست که ان شاءالله امروز مسافران هم با کلام و هم با پاکت و هدایا این کار را انجام بدهند. همسفران عزیزی امروز در جمع ما جضوردارند که هنوز اذن ورود به کنگره برای مسافرشان صادر نشده و آرزو می کنم از خدا می خواهم که ان شاءلله تا جشن همسفر سال آینده  مسافر این عزیزان هم در کنارشان باشند و بتوانند جشن همسفر را با هم و درکنار هم جشن بگیرند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تهیه و تنظیم گزارش :همسفر رزیتا و همسفر ملیحه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .