English Version
English

جاسبی: بهره‌گیری از نیروی مردمی یک معجزه‌ بزرگ در کشور است

جاسبی: بهره‌گیری از نیروی مردمی یک معجزه‌ بزرگ در کشور است

عبدالله جاسبی ارائه دهنده پیشنهاد تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس این دانشگاه از ابتدای تأسیس آن در سال ۱۳۶۱ تا دی ماه ۱۳۹۰ امروز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ در بازدید از محل استقرار جمعیت احیای انسانی کنگره60 گفت:
بسیار خوشحالم که امروز از این مجموعه بازدید کردم؛ باید بگویم زحماتی که در این مجموعه کشیده می‌شود قابل قدردانی و توسعه است. من همواره از کارها و نهاد‌های مردمی حمایت کرده‌ام و می‌گویم ما باید بتوانیم از نیروی مردم استفاده کنیم؛ زیرا مردم اقیانوسی هستند که انتها ندارد. اما ما در این کشور از امکانات و استعداد‌های مردم بسیار کم استفاده می‌کنیم و یکی از مکان‌هایی که من فکر می‌کنم خوب از این امکانات استفاده کرده، این مجموعه(کنگره60) است. این نهاد بدون اینکه کوچکترین وابستگی به بودجه دولتی داشته باشد یا اینکه کمترین بهره‌ای از امکانت دولتی دریافت کند، توانسته این تعداد انسان‌های شریف و خوب که در دام یک حلقه نابود کننده گرفتار بودند را نجات دهد، حال آنکه خود آنان اکنون راهنما و نجات دهنده دیگران هستند.

وی همچنین در مورد اهمیت مجموعه‌های مردم نهاد افزود:
اگر ما بتوانیم از استعداد‌ها و نیروهای مردمی استفاده کنیم و امکانات مردمی را از قوه به فعل برسانیم، یک معجزه بزرگ در این کشور اتفاق خواهد افتاد. قطعا این توانایی در ملت ما وجود دارد و از میان برداشتن آسیب‌ها (که آسیب‌های اجتماعی تنها یک مورد و مهمترین مورد آن‌هاست) بسیار سهل می‌شود با این شرط که ما به مردم متکی باشیم و از امکانات و نیروی مردمی استفاده کنیم.

مشاور عالی دانشگاه آزاد در ادامه با تاکید بر اهمیت نوآوری افزود:
من به مهندس حسین دژاکام برای زحماتی که کشیده‌اند و ابتکار و نوآوری که به وجود آوردند، تبریک می‌گویم، زیرا نوآوری بسیار مهم است. زمانی که ما می‌خواستیم دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کنیم خیلی‌ها می‌گفتند این کار را نکنید و آبروی شما در این کار است. اما سی سال بعد برخی از این افراد نزد من آمدند در حالی که فرزندشان فارغ‌التحصیل رشته پزشکی شده بود و می‌گفتند: «من باور نمی‌کردم آن کاری که شما از صفر شروع کردید (با ساختمانی که سال 61 در خیابان اسکندری با 300 متر زیربنا اجاره کردیم) به اینجا برسد». زمانی که من در سال 90 کار را رها کردم تنها بیش از بیست میلیون متر مربع فضای آموزشی، چند میلیون نفر آموزش دیده و چند میلیون نفر هم دانشجو داشتیم، اما اکنون این تعداد به پنج ملیون فارغ‌التحصیل رسیده‌ است. این یک انقلاب و تحولی بزرگ بود؛ چراکه نیت و قصد ما خدمت بود، بنابراین خداوند نیز کمک کرد تا از صفر و بدون هیچ بودجه دولتی به این جایگاه برسیم، این در حالی‌ست که ما صدها‌ میلیارد تومان مالیات  نیز به دولت پرداخت کرده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد:
اگر از این نوع کارها در این کشور انجام گیرد، تمام مشکلاتمان قابل حل است؛ اما شرط آن همین است که به مردم متصل شویم و خود را وابسته به امکانات و بودجه دولتی نکنیم. از تک تک شما متشکرم و از شما می‌خواهم تا این مجموعه را حمایت کنید تا انشاء الله توسعه یافته و ریشه اعتیاد و ماده نابود کننده بشریت را ریشه کن کنید.

نگارنده: همسفر زهرا
تنظیم: همسفر الهه
عکس: همایون بدیع فر

کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .