English Version
English

با کاربردی کردن آموزش ها حال همسفران خوب است

با کاربردی کردن آموزش ها حال همسفران خوب است

کنگره ۶۰ پایان جاده یخ‌زده و سرد اعتیاد است، پایان قلب‌های یخ‌زده و آغاز قلب های تپنده و مملو از عشق و محبت و سلامتی. همسفر همان، همراه، پشتیبان، در لحظه‌های ناامیدی برای مسافری که سفرش آغاز شده و نیاز به چشمانی پر از اشتیاق و امید دارد و همچنین دستانی همراه و گرمابخش تا این سفر به پایان زیبای خود برسد.
در کنار همسفر فائزه هستیم، همسفری که با همراهی پر عشق خود یکی از عواملی شده است که خود و مسافر او با اشتیاق بیشتری به سفر خود ادامه دهند.همسفر فائزه و مسافر محترمشان با راهنمایی‌های آموزنده خانم نیره و آقای مجتبی عتیقی که کمک راهنماهای آموزش‌دیده‌ی کنگره هستند، ۱۳ روز است که به رهایی رسیدند و سفر دوم خود را آغاز کردند. مسافرشان چهار سال درگیر اعتیاد بودند اما آشنایی با کنگره آن‌ها را به درمان قطعی رساند و این مسیر نشد مگر به روش DST همراه با داروی درمانی OT که تحولی عظیم در علم درمان اعتیاد به وجود آورد.شما را دعوت میکنم به مصاحبه با همسفر فائزه :

 خانم فائزه در ابتدا از شما سپاسگزارم که دعوت ما را قبول کردید.

 

آیا از همان ابتدا از مصرف مسافرتان مطلع بودید؟

در آن زمان مسافرم به گفته‌ی خودشان که الان که به درمان رسیده‌اند برایم تعریف می‌کنند، گاهی که شرایط پیش می‌آمد مصرف می‌کردند اما نه همیشه و من اطلاعی نداشتم یا شاید آن قدر کم بود که حتی برای خودشان هم مهم نبود و برایشان تفریح محسوب می‌شد و فکر نمی‌کردند روزی مصرف‌کننده دائمی شوند.
 

چه زمانی از مصرف مسافرتان مطلع شدید؟

روزی که متوجه شدم درست روز تولدم بود. به خانه آمدند، من متوجه بوی لباسشان شدم. خیلی حالم بد شد و باورم نمی‌شد. به خودم می‌گفتم همان یک بار بوده و شاید مشکلی داشته یا اینکه اشتباه کرده و این باور را داشتم که ایشان یک مصرف‌کننده نیستند. تا سه روز با مسافرم حرف نمی‌زدم اما کم‌کم به این باور رسیدم که نه، مصرف نمی‌کنند و همان یک بار بوده و اشتباه می‌کردم.

 

 چگونه با کنگره آشنا شدید؟

دایی مسافرم کنگره را به ایشان معرفی کردند، مسافرم آن زمان به کنگره آمدند اما چون من از مصرف ایشان مطلع نبودم و ایشان همسفری نداشتند ماندگار نشدند. برای بار دوم که به کنگره آمدند مدتی از سفرشان می‌گذشت که کنگره را به من معرفی کردند. فکر می‌کردم که مکانی است برای رفع مشکلات خانوادگی. با ایشان به کنگره آمدم و اینجا بود که تازه متوجه شدم مسافرم مصرف کننده دائمی مواد مخدر بوده اند.

 

عکس‌العمل شما نسبت به این موضوع چگونه بود؟

 وقتی دیدم خودشان خیلی دوست دارند که درمان بشوند و راه درست را پیدا کردند از ایشان حمایت کردم و بااینکه شوکه شده بودم اما ایشان را سرزنش نکردم، بسیار خوشحال بودم که علت بسیاری از مشکلات زندگی‌مان را فهمیده بودم.

 

از زمانی که وارد کنگره شدید به عنوان یک همسفر چگونه مسافرتان را همراهی کردید تا به رهایی برسد؟

 اول از همه خودشان خواسته بودند که درمان بشوند و این خیلی مهم بود اما در ادامه از خدمت کردن در کنگره لذت می‌بردند و من هم از ایشان حمایت می‌کردم، هر جا که لازم بود صبر می‌کردم تا ایشان بتوانند بیشتر خدمت کنند. با فرزند کوچکم همیشه همراهشان به کنگره می‌آییم و آموزش‌های خانواده را دریافت می‌کنیم، هر دو به قوانین و حرمت‌های کنگره احترام می‌گذاریم چون رعایت این قوانین بوده که باعث شده کنگره تبدیل به یک پناهگاه امن برای خانواده‌ها باشد. البته مسافر در سفر اول شاید کج‌خلقی‌هایی داشته باشد اما همسفر باید بداند که علت این کج‌خلقی‌ها نامتعادل بودن سیستم شبه افیونی بدن آن‌هاست و باید طوری رفتار می‌کردم که این مشکلات بیشتر نشود حتی زمانی که به رهایی رسیدند برایشان تولدی در خانه گرفتم و از سفر خوبشان قدردانی کردم.

 

 در سفری که با هم به تهران داشتیم متوجه شدم مادر شما مثل یک همسفر شما را همراهی می‌کنند. چگونه توانستید آن‌ها را با خودتان همراه کنید؟

 قبل از اینکه ما به کنگره بیاییم با هم خیلی مشاجره می‌کردیم و خانواده‌هایمان از این موضوع مطلع بودند. مسافرم در خانه خیلی بد اخلاقی می‌کردند و من همیشه فکر می‌کردم به زندگی مشترکمان علاقه‌ای ندارند حتی نسبت به فرزندمان خیلی بی توجه بودند با اینکه خیلی بچه دوست داشتند . مادر من هم از این موضوع اطلاع داشتند اما بعد از آمدن من به کنگره زندگی ما خیلی تغییر کرد و این تغییر باعث خوشحالی خانواده‌های ما شد و باعث شد آن ها نیز ما را حمایت کنند.

 

 چرا جناب مهندس نقش همسفر را به عنوان دستور جلسه قرار دادند و این روز را جشن می‌گیرند؟

 از نظر من جناب مهندس بهترین کار را انجام دادند چون همسفرانی که در زمان مصرف مسافرشان سختی‌های زیادی را تحمل کردند باید دیده شوند و مورد حمایت مسافران خودشان قرار بگیرند در ضمن اینکه مسافران و همسفران یاد می‌گیرند که باید از هم قدردانی کنند زیرا خیلی از مسافرها هستند که حتی یادشان می‌رود که همسفران آن‌ها چقدر سختی کشیدند و یادشان می‌رود که باید باعث خوشحالی و شادی آن‌ها شوند.

 

 چرا مسافران در این روز به همسفران خود کادو می‌دهند؟

 آقای امین دژاکام در یکی از سی‌دی‌ها می‌گفتند: همیشه جایزه اسکار را به یک نفر می‌دهند اما الان به این نتیجه رسیدند که به نقش مقابل هم باید جایزه بدهند. این نشان می‌دهد که اگر یک مسافر سفر خودش را خوب انجام می‌دهد حتماً یک نقش مقابل و همسفر خوب هم داشته، پس باید از نقش مقابل قدردانی شود. در کنگره مسافر و همسفر مکمل همدیگر هستند و سفرشان را کامل تر و راحت تر می‌کنند.

 

 تأثیر کنگره در شناساندن نقش شما به‌عنوان همسفر در زندگی‌تان چگونه بوده است؟

 از زمانی که مسافر من تحت آموزش‌های کنگره قرار گرفتند به من و فرزندم بیشتر توجه می‌کنند و بیشتر به ما احترام می‌گذارند، شاد بودن ما برای ایشان بسیار مهم است و همیشه سعی می‌کنند که بیشتر در کنار ما باشند و لحظات شادی را برایمان فراهم کنند.

 

کلام آخر:

 اگر ما همسفر ها به خاطر مسافرهایمان به کنگره بیاییم، زمانی که آن‌ها حالشان خوب باشد حال ما هم خوب است و زمانی که حال آن‌ها بد باشد حال ما هم بد می‌شود، این نشان می‌دهد که ما از آموزش‌ها دور هستیم و آموزش‌ها را در زندگی‌مان کاربردی نکرده‌ایم، همسفر در کنگره یاد می‌گیرد که چگونه باید با مشکلات روبرو شود و مغلوب مشکلات نشود.

 

 

تهیه گزارش و تایپ: همسفر مهدیه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .