English Version
English

این دم و بازدم را مدیون کنگره هستم

این دم و بازدم را مدیون کنگره هستم

نهمین جلسه از دوره بیست و نهم  کارگاه‌های آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ارتش به استادی مسافر علیرضا، نگهبانی مسافر وحید و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه (کمک من به کنگره و کمک کنگره به من) روز چهارشنبه 18 دی ماه 1398 ساعت 17 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان و دبیر محترم بسیار سپاسگزار هستم که این فرصت را در اختیار من نهادند تا خدمت کنم. دستور جلسه این هفته در کنگره ۶۰ (کمک من به کنگره و کمک کنگره به من) است. ما بارها شاهد بوده‌ایم و به‌کرات دیده‌ایم جاهایی را که مواد را از مصرف‌کننده می گیرند (ترک اعتیاد) و جای آن، حال خراب و روحیه‌ای به‌هم‌ریخته و از طرفی دیگر ادبیاتی زشت و زننده را به او می‌دهند. تمام این‌ها در شرایطی است که شخص بتواند زنده بماند و شوک فراوانی که حاصل ترک سقوط آزاد است را تاب بیاورد. همه این تأثیرات یا بهتر بگویم: تخریب ها از آنجایی حاصل می‌شود که این مراکز چیزی برای ارائه ندارند. اعتیاد جسم انسان را به نابودی و ویرانی می‌کشاند (حال بسته به میزان و نوع مصرف فرد مصرف‌کننده، میزان این ویرانی تغییر می‌کند) از طرفی روح و روان او را به همراه جهان بینیش پوچ کرده و از حالت طبیعی خارج می‌کند تازه، کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و در مقابل این گرفتن‌ها به فرد مصرف‌کننده: ترس، انزوا، عدم اعتمادبه‌نفس و پوچی را می‌دهد.

کنگره ۶۰ چه کار میکند؟ کنگره ۶۰ به من چه داده و چه چیز را از من گرفته است؟ کنگره ۶۰ به من جسم و روان سالم و همین‌طور اعتمادبه‌نفس، عزت و احترام اجتماعی می‌دهد، همین‌که من در این جایگاه نشسته‌ام و جلوی صد نفر آدم حرف می‌زنم و نظرم را اعلام می‌کنم، این یعنی اعتمادبه‌نفس. یکی از چیزهای مهمی که کنگره ۶۰ از من گرفته است، مصرف سیگار است. من بارها و بارها تلاش کرده بودم تا این مورد را از زندگی خود بیرون کنم و در این راستا چندین بار اقدام به ترک کرده بودم که هر بار با ناکامی روبرو شدم تا جایی که دیگر امیدی به درمان و کنار گذاشتن سیگار نداشتم اما کنگره ۶۰ با متد و روش‌های بی‌نظیر خود من را از شر سیگار خلاص کرد به‌طوری‌که امروز تازه‌نفس کشیدن را حس می‌کنم که طبیعتاً این دم و بازدم سالم را مدیون کنگره ۶۰ هستم.
مواد مخدر درست مانند یک وام با بهره بالابود که در ابتدا دریافت وام، بسیار خوشحال و خرسند بودم اما موقع بازپس‌گیری و دادن اقساط آن، عذابی بی‌نهایت را نصیبم کرد. مصرف مواد مخدر حداقل سی درصد عمر انسان را می‌گیرد که این موضوع را می‌توان در چهره و جسم تکیده و سیاه، بی‌خوابی‌ها، بی‌فکری و بی‌برنامه بودن‌های فرد مصرف‌کننده دید اما در مقابل این کنگره ۶۰ است که تمام این‌ها را به انسان بازمی‌گرداند. من مثال عینی این مسئله هستم زیرا کنگره ۶۰ به من آرامش و خواب درست و آرام داد. به قول جناب مهندس این بی‌خوابی‌ها مرگ زودرس و سخت را به همراه دارد اما کنگره ۶۰ به روان من آرامش داد و من را رو به‌سوی تعادل حرکت داد. مواد مخدر عقل را زایل می‌کند همان‌طور که شاهد کسانی هستیم که با تمام اینکه دکتر و مهندس و یا تحصیل‌کرده بوده‌اند اما امروز کارتن‌خواب شده‌اند، چرا؟ چون عقل زایل شده و دیگر توان قبل را ندارد وگرنه که پول مواد مخدر مصرفی آن‌ها در حدی نیست که انسان را تا به این حد از سقوط برساند.

کنگره ۶۰ به من ویژگی‌های را داد که شاید به چشم نیایند اما زندگی من را زیر رو کردند مانند وقت‌شناسی، زمان مصرف، من با تمام اینکه مواد خود را مصرف می‌کردم و یا حتی گاهی بیشتر از مصرفم اما بازهم نمی‌توانستم به‌موقع خود را به‌جایی که قول داده بودم و وعده کرده بودم برسانم اما امروزه نیم ساعت زودتر از دیگران در جای مقرر حاضر می‌شوم. یکی دیگر از چیزهایی که کنگره ۶۰ به من داده است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، جایگاه اجتماعی من است که درگذشته آن را ازدست‌ داده بودم. به خاطر دارم که زمانی از کرمان به سمت تهران بازمی‌گشتم، پلیس ماشین من را نگه داشت و بعدازاینکه من را معطل کردند با یک سگ تمام ماشین من را زیرورو کردند (البته خدا را شکر، چیزی نیافتند) بعدازاین اتفاق با خود فکر کردم که چرا باید این اتفاق برایم می‌افتاد و تا این اندازه من تحقیر شدم؟ این اتفاق من را آزار می‌داد اما همین اتفاق، یکی از دلایل آمدن من به کنگره ۶۰ شد. من سعی کردم تا فقط در این وقتی‌که داشتم ازآنچه کنگره به من داده است بگویم اما بازهم وقت برای گفتن تمام آن چیزهایی که کنگره ۶۰ به من داده است کم می‌آید. ممنونم که به صحبت‌های ن گوش کردید.

نگارنده: مسافر روزبه
عکاس: مسافر حمید
تهیه و تنظیم: مسافر روزبه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .