English Version
English

خدمت، رمز موفقیت

خدمت، رمز موفقیت

مصاحبه ای توسط مسافر حسن با مسافر علی مرزبان شعبه آکادمی صورت گرفته که شما را به مطالعه ان دعوت می کنیم.

سلام. لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی کنید؟

سلام دوستان علی هستم یک مسافر با بیست‌وچهار سال تخریب وارد کنگره شدم، آخرین آنتی ایکس.شیره، حشیش، الکل، مدت هجده ماه و دو روز سفر کردم به روش DST با داروی شفابخش OT به راهنمایی راهنمای خوبم آقا رضا فاضلی، ورزش در کنگره پینگ‌پنگ و در حال حاضر رهایی سه سال و دوماه.

 

چند مدت است که در کنگره حضور دارید و جایگاه‌های خدمتی خود را معرفی کنید؟

نزدیک به پنج سال در کنگره حضوردارم. در کنگره در ابتدا بعد از صندلی ابتدایی که جایگاه آموزش است و شاید نصیب هرکسی نشود شروع کار خود را با خدمت‌های روزمره آغاز کردم سپس به جایگاه دبیری و بعدازآن نگهبانی در جلسات به هم داده شد و در سال ۹۶ هم در آزمون راهنمای تازه واردین قبول شدم و با شال مغز پسته‌ای مفتخر خدمت شدم. در حال حاضر به‌عنوان مرزبان آکادمی در حال خدمت هستم و خداوند توفیق این را هم به بنده عطا کرد که در آزمون کمک راهنمایی قبول بشوم تا در آینده انشالله بتوانم خدمت دیگری با زدن یک لژیون به انجام برسانم.

 

اگر ممکن است تغییرات و تحولات زندگی خود را بعد از حضور در کنگره برای ما بیان کنید؟

در کنگره من در ابتدا برای درمان اعتیاد آمدم ولی به‌قول‌معروف اینجا (ماهی به من ندادن بلکه ماهی گیری را به من یاددادن) و تأثیر و تغییری در من ایجاد کرد که حتی پدر و مادر و خیلی از عزیزان برای من نتوانسته بودن انجام دهند، و جالب اینجا هست که هرروز متوجه میشم که هنوز چیزی نمی‌دانم. و در کل باید عرض کنم خیلی از مشکلات جسمی و روانی من در اینجا حل شد و مهم‌تر باز اینکه توانسته‌ام در زندگی به یک تعادل نسبی ازلحاظ رفتار کردار و گفتار خود برسم و در شغل خود موفق و مفید واقع شوم.

و صد البته خودم را تا مقدار قابل توجه ای پیداکرده‌ام و اعتماد دیگران را بعد مدت‌ها جلب کرده‌ام، آبرو و اعتبار را به من برگرداند و خیلی از مسائلی که باعث شده بود مرا انسانی بی‌تعادل و گوشه‌گیر در نگاه دیگران قرار دهد به لطف خداوند و تلاش خودم رفع مشکل کردم. و واقعاً هیچ‌چیز مهم‌تر از این نیست که یک انسانی را بتوان از تاریکی به سمت روشنایی هدایت کرد که کنگره این کار را برای من انجام داد.

 

به نظر شما، آیا ما هم می‌توانیم به کنگره کمک کنیم؟

صد در صد، جناب مهندس این چهارشنبه گذشته هم فرمودند که هر کس رها شد می‌تواند برود و حسابش با کنگره صفر است.

ولی این از روی بزرگواری ایشان هست، چون اگر آموزش دیده‌ایم و دانایی کسب کرده باشیم خیلی زود متوجه می‌شویم که کاری که کنگره برای من کرده است نمی‌توان به این راحتی از کنار آن بگذرم. و باید بمانم و از نظر مادی و معنوی خدمت کنم چون همان روزی که من آمدم دیگران قطعاً در این دو مقوله حضور مستمر داشته‌اند تا محیط برای من و دیگر دوستان محیا بماند. و این پرونده را خیلی جاها که مانند پزشکان و کلینیک‌ها نمی‌توانستند برای ما ببندند، کنگره برای همیشه بست.

حال اگر کنگره باعث این پیشرفت می‌شود واقعاً بی‌معرفتی هست که من بروم و چه مالی و چه معنوی خدمت نکنم. که خدا توفیق داد تا بتوانم امسال یک‌میلیون و دویست هزار تومان کمک مالی هم کنم، و در قسمت معنوی هم جایگاه‌های خدمتی همیشه محیا است تا هر کس که ادعای خدمت دارد وارد بشود و آن را بتوان لازم خود به انجام رساند. و انسان فراموش‌کار است و من باید همیشه این را به خود یادآوری کنم که چه ازنظر مادی و چه معنوی هر خدمتی که انجام بدهم، در اصل به خود خدمت کرده‌ام.

آیا خدمت کردن در کنگره در زندگی شما تأثیری هم گذاشته است؟

بله، به‌طورکلی تمام رفتار و تفکرات و احساسات و ازاین قبیل را مورد دست‌خوش خود قرار داده است و سفره‌ای که کنگره برای ما پهن کرده است باعث این تغییرات شده و همه این‌ها می‌تواند حتی در ادامه رفتاری بهتر و سالم‌تر به همراه داشته باشد.

 

چگونه می‌توانیم از کمک کنگره به ما سپاس گذار باشیم؟

اگر ما حتی در زندگی بیرون از کنگره سپاس گذار نعمت‌هایی که به ما داده‌شده است نباشیم یا کم‌رنگ و یا از ما گرفته خواهد شد، که این قضیه در مورد کنگره هم مستثنا نیست.

و برای سپاس گذاری باید قدردان راهنما، قدردان تمام کسانی که در حال خدمت هستند باشیم به‌وسیله اخلاق و رفتار و احترام و در موقعیت خود با دادن پاکت.

 

در مورد جمله (کمک من به کنگره و کمک کنگره به من) چه برداشتی دارید؟

در جواب باید بگوییم که همان بده بستانی که در بازار کار وجود دارد هم اینجا باید برای به حرکت درآمدن این چرخ صورت بپذیرد. باید بدانیم که هر عملی یک عکس‌العملی دارد و ما باید بازپرداخت این نعمت بزرگ را صورت بدهیم که این دادن گرفتن باید همیشه وجود داشته باشد و با نگاه‌داشتن تعادل، به صورتی حضور داشته باشم که نه خدمت زیاد انجام بدهم نه دوری از خدمت و کنگره داشته باشم. و در آخر از بنیان کنگره جناب مهندس حسین دژاکام کمال تشکر را دارم.

 

تهیه کننده و نویسنده: مسافر حسن لژیون سوم
تنظیم: مسافر محسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .