English Version
English

آزمون تشکیل لژیون درمان اعیتاد به سیگار + جلسه توجیهی

آزمون تشکیل لژیون درمان اعیتاد به سیگار + جلسه توجیهی

طبق روال اولین چهارشنبه  هر ماه ، آزمون تشکیل لژیون دمان اعتیاد به سیگار ( ویلیام وایت ) با حضور 12 نفر از مسافران و همسفران از نمایندگی های مختلف کنگره 60 راس ساعت 12 آغاز شد . سپس افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون شده بودند در کارگاه توجیهی که توسط دیده بان محترم تحقیقات و لژیونهای ویلیام وایت آقای علی خدامی شرکت نموند .

سخنان دیده بان محترم تحقیقات و لژیونهای ویلیام وایت

مهمترین فعالیت کنگره 60 در حال حاضر مساله درمان سیگار است. همه ما می دانیم درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می شود و برای کسانی که سیگار می کشند ، پرچم اعتیاد همچنان بالاست و نمی توانند ادعای رهایی داشته باشند. درست است که از مواد رها شده اند ولی هنوز درگیر اعتیادند.

انشالله وقتی کارتان انجام شد فرم تشکیل لژیون را به شما می دهیم که به ایجنت نمایندگی خود مراجعه کرده و با هماهنگی ایجنت و مرزبانی ، لژیون شما تشکیل شود. تشکیل لژیون در تمام نمایندگی ها و تمام روزهای هفته و تمام کارگاهها ی آموزشی مجاز است ، یعنی برای نمایندگی های شهرستان روزهای فرد و برای نمایندگی های تهران روزهای زوج و از ساعت یک ربع به ساعت 4 تا یک ربع به ساعت 5 لژیون را تشکیل می دهیم ؛ یعنی 15 دقیقه قبل از شروع جلسه باید لژیونهای ویلیام وایت را  تعطیل کنیم.

معمولا ما برای اشخاصی که شال نارنجی گرفتند و حداقل 3 ماه از تشکیل لژیون  ot آنها بگذره ، اجازه تشکیل لژیون ویلیام را می دهیم. و این برای این است که حداقل شاگردهای خودشان به آن مرحله برسند که بتوانند در لژیون ویلیام شرکت کنند.

مساله بعدی این است که حداقل باید 2 ماه از سفر ot رهجوگذشته باشد تا بتوانید آنها را پذیرش کنید. علت این است که برای این افراد باید حتما دوران سازگاری را گذرانده باشند تا وارد دوران سازگاری درمان سیگار بشوند و گرنه هر دو با هم جور در نمی آید.

مساله بعدی اینست که فقط باید افرادی را پذیرش کنید که سیگارشان قطع شود و به هیچ عنوان نمی توانیم سیگار را تیپر کنیم. مساله سیگار مثل هروئین می ماند و چون مدت زمان اثرش کوتاه مدت است ، فرد سیگاری هر نیم ساعت باید ان را تجدید کند و وقتی به رهجو می گویید برئ سیگارت را کم کن خرابش کردید و همین حرف شما باعث می شود که چنان حرص و ولعی به سیگار پیدا کند که مثلا اپر تا امروز 15نخ سیگار می کشد با این حرف شما 20 نخ بکشد. برای همین اصلا به او رهجو نگویید برو کم کن یا مثلا سیگار قرمز یا سفید یا باریک بکش. مهم نیست که چه مقدار مصرف می کند باید مصرف سیگار را قطع کند تا وارد برنامه درمان سیگار و آدامس نیکوتین شود. به هیچ عنوان در کنگره برنامه همزمان سیگار و آدامس نداریم. این موضوع نتیجه خوبی تا امروز در بر نداشته است و کسانی بودند که هم سیگاری بودند و با این کار حالا هم سیگاری بودند و هم آدامسی. بنابراین یکی از مهمترین برنامه های لژیونهای سیگار این است که برنامه آدامس از زمانی شروع  می شود که سیگار به طور کامل قطع شده باشد.

مساله بعدی که حتما باید به رهجوها تاکید شود اینست که حتما باید به رهجوها در مورد اهمیت حضور در لژیون گفته بشود. یکی از مشکلات اینست که رهجوها این موضوع را جدی نگرفته و حضورشان در لژیون و یا خوردن آدامس را یک امر حاشیه ای قلمداد می کنند. کسانی که وارد سفر سیگار می شوند و موفق نمی شوند همان افرادی هستند که قضیه را جدی نگرفته اند. ما در کنرگه نمی گوییم که درمان سیگار سختتر از درمان مواد است ولی کسانی که لژیون نمی ایند و سفر سیگارشان را جدی نمی گیرند ، بدانند که موفق نمی شوند.

در ضمن در اینده نزدیک قرار است قوانین انضباطی ویلیام وایت هم داشته باشیم. یعنی از این به بعد اگر کسی در سفر سیگار برگشت بخورد یا غیبت بکند مشمول پرداخت خسارت می شود و قوانین تعویض لژیون و راهنما نیز مانند سفر ot لحاظ می گردد و قوانین آن بزودی اعلام می گردد.

مساله دیگر اینکه شخصی که وارد لژیون ویلیام می شود بر اساس میزان سیگاری که مصرف می کند برنامه آدامس می دهیم. یعنی اگر کسی مثلا 20 نخ سیگار x می کشد و هر نخ سیگار x مثلا 0.5 میلی گرم نیکوتین دارد و هر قطعه آدامس y به میزان 2 میلی گرم نیکوتین  دارد باید به او 5 قطعه ادامس بدهیم و توجه داشته باشیم که حتما باید به 4 قسمت تقسیم شود و مصرف شود و به هیچ عنوان اجازه ندهید رهجو ادامس درسته بخورد و یا مثلا قسمتی از ان را بکند و در دهانش بگذارد و گرنه رهجو در پایان سفر حتما به مشکل بر می خورد. به همین علت باید رهجور را در همان اول سفر عادات دهیم تا آدامس را به 4 قسمت تقسیم و مصرف کند. حال در دروان سازگاری این فرصت را داریم که با توجه به گزارشی که رهجو می دهد مقدار آن را کم یا زیاد کنیم و در این خصوص دستمان باز است تا در اوایل دروه سازگاری میزان مناسب را پیدا کرده و سپس آن را تثبیت کرده و پس از گذشت 3 ماه دوران سازگاری می توانیم آدامس را تیپر کرده تا به رهایی و گرفتن نشان ویلیام برسیم. در این دوران سازگاری مسایلی مثل آفت دهان ، مشکلات گوارشی ، تغییر رنگ چهره و ...  طبیعی است و بعد از یک مدت به حالت عادی بر می گردد.

نکته مهم دیگر اینست که شما به عنوان راهنمای ویلیام حق هیچگونه دخالتی در کار راهنمای مواد رهجوی ویلیام خود را ندارید ، هر چند خود شال نارنجی و لژیون مواد دارید.

در لژیون ویلیام بایستی در مورد دستور جلسه و ارتباط ان با سیگار صحبت شود و نباید برنامه جداگانه و تکلیفی برای نوشتن سی دی به رهجو داده شود چون برنامه رهجو ممکن است با توجه به تکالیفی که در لژیون خود دارد سنگین شود.

مساله دیگر اینست که بایستی توجه شود که به رهجوهای خود یاد دهید تا در اعلام سفرها نباید از نام تجاری سیگار و آدامس استفاده کرد و همچنین خود را صرفاً مسافر سیگار معرفی می کنیم و مثلا نگوییم مسافر ویلیام یا نیکوتین یا هر عنوان دیگر.

مساله آفت دهان هم به این علت به وجود می آید که نیکوتین خود سم بسیار کشنده ای است که در اکثر حشره کش ها از آن استفاده می شود و تمام میکروبها و باکتری ها را می کشد و وقتی مصرف سیگار قطع می شود فرصتی برای رشد آنها فراهم می شود که آن هم بعد از کدتی رفع می شود.

مساله آخر اینکه برای کسانی که با توجه به ساعات تشکیل لژیون در نمایندگی ها نمی توانند درآن شرکت کنند می توانند در لژیونهایی که در پارک و در روز تعطیل جمعه تشکیل می شود ، شرکت کنند.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .