English Version
English

گوش کردن به سی دی ها باعث شد که بخشندگی را یاد بگیرم و عضو لژیون سردار بشوم.

گوش کردن به سی دی ها باعث شد که بخشندگی را یاد بگیرم و عضو لژیون سردار بشوم.

 

جلسه  دوم از دوره نوزدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی امین قم روزهای دوشنبه مورخ 11/9/98 با نگهبانی همسفر مریم و استادی همسفر سکینه و دبیری همسفر لیلا با دستور جلسات هفتگی"  نقش سی دی ها و نوشتن آنها در آموزش" در ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

اول خدا را شاکر و سپاسگزارم این توفیق و سعادت را نصیب من کرده که برای اولین بار این جایگاه را تجربه کنم و از نگهبان جلسه و راهنمای عزیزم سپاسگزارم که اداره این جلسه را به من واگذار کردند که هم خدمت کنم و هم آموزش بگیرم و پیشاپیش تولد آقای مهندس را به خودشان و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم و برای این خانواده آرزوی سلامتی دارم.

در مورد دستور جلسه یکی از بزرگ‌ترین لطف‌های خداوند نسبت به ما این است که ما با کنگره آشنا شدیم. با ورود به کنگره ما با مثلث جسم و روان و جهان‌بینی آشنا می‌شویم که ضلع  جهان‌بینی همان آموزش‌های کنگره هستند که این سه ضلع باید باهم پیش بروند؛ اگر جسم و روان ما درمان شود و جهان‌بینی ما درمان نشود شخص دوباره به اعتیاد برمی‌گردد و قرار گرفتن در مسیر این آموزش‌ها است که می‌تواند شخص را به تعادل برساند.

آموزش‌های کنگره را از طریق سایت کنگره و جلسات عمومی و لژیون‌ها و  یا سی‌دی‌های می‌توانیم دریافت کنیم ، آقای مهندس به همه نمایندگی‌ها که نمی‌توانند سر بزنند و این سی‌دی‌ها هستند که رابط بین آقای مهندس و شعبات است و پیوند ما با آقای مهندس است و ما با پرداخت هزار و پانصد تومان که مبلغ بسیار ناچیزی است در برابر علمی که آقای مهندس در اختیار ما می‌گذارد؛ می‌توانیم از این سی‌دی‌ها استفاده کنیم.

سی‌دی‌ها به ما خیلی کمک می‌کند . مثلاً به یک هم‌سفر کمک می‌کند که چگونه با مسافرش رفتار کند و یا چگونه به راهنماها و  به مسئولین کنگره احترام بگذارد. به ما یاد می‌دهد در زندگی خود پس‌انداز کنیم و چگونه در برابر مشکلات  صبر کنیم .

کمک دیگری که سی‌دی‌ها به یک همسفر می‌کند این است که وقتی در خانه هستیم و افکار منفی ما را به‌طرف پوچی و بیهودگی می‌برد می‌توان با سی دی گوش کردن و نوشتن در صراط مستقیم قرار گرفت  و کارهای ضد ارزشی را انجام نداد. مبلغی که برای خرید سی دی می‌دهیم در مقابل هزینه مشاوره‌های بیرون از کنگره مبلغ بسیار ناچیزی است و سی‌دی‌های کنگره را می‌نویسم و گوش می‌دهیم ولی عمل کردن به آن‌ها شرط اصلی است.

اگر یک همسفر سی دی را گوش نکند و ننویسد به ضرر خودش است و از مسیر خارج می‌شود ما هر چه قدر دانش و آگاهی به دست بیاوریم سطح دانایی‌مان بالا می‌رود. در تعریف دانایی است که قدرت تشخیص ماهیت خواسته‌ها در هر شکل و لباسی است ما صبح تا شب در درون خود درگیری داریم که فلان کار را انجام بدهیم یا ندهیم، برای اینکه من یک انتخاب درستی داشته باشم باید سطح دانایی خودم را بالا ببرم و این را هم بدانیم که نیروهای بازدارنده دانایی ما را هدف می‌گیرند و باید سعی کنیم افکار منفی را از خودمان دور کنیم .

سه واژه وجود دارد که مسیر موفقیت ما را نابود می‌کند اینکه بگوییم نمی‌توانم یا نمی‌دانم یا نمی‌شود. ما هر چه که بگوییم همان می‌شود اگر بگوییم نوشتن سی دی سخت است و نمی توانم قطعاً همان می‌شود و می‌توانیم واژه‌های دیگری را جایگزین کنیم و بگوییم من می‌توانم. ما باید هدف و خواسته داشته باشیم و مطمئناً به آن چیزی که هدف و خواسته ما است خواهیم رسید.

سی‌دی‌ها در مسائل اجتماعی و خانوادگی و حتی شخصی هم می‌تواند کمک کند تجربه‌ای که من از سی‌دی‌ها دارم و واقعاً نقش مهمی در زندگی من دارد و به من خیلی کمک کرده و در من خیلی اثر خوب داشت این بود که باعث شد که وارد لژیون سردار شوم و این سی‌دی‌ها و آموزش‌ها چقدر مهم است که به من بخشندگی را یاد داد تا از مال خودم ببخشم. ما باید قدردان آقای مهندس و آموزش‌های کنگره باید باشیم و باید به‌درستی از این آموزش‌ها استفاده کنیم و در آخر  از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم کردند که من و امثال من به کنگره بیایند و آموزش‌ها را بگیریم و در زندگی‌مان کاربردی کنیم.

 

تهیه گزارش: همسفرالهام لژیون سو

منبع: همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .