English Version
English

مهندس حسین دژاکام: در کنگره60 افراد در مورد وسوسه کمتر سخن می گویند، زیرا نیازی احساس نمی کنند

مهندس حسین دژاکام: در کنگره60 افراد در مورد وسوسه کمتر سخن می گویند، زیرا نیازی احساس نمی کنند

98/8/6

بیل عزیز

امیدوارم خوب باشید، من خوب هستم و خوشحال هستم

شما هم در حال برنامه ریزی برای سلامتی خودتان هستید، امیدوارم با صبر و حوصله و تحمل زمان به نقطه هدف برسید.

خوشبختانه من بدون تحمل کوچکترین سختی و یا فشاری، مثل درمان اعتیاد و درمان سیگار خودم، به وزن دلخواه خودم رسیدم، امروز کنگره 60 بحث کاهش وزن و رسیدن به وزن متعادل بازارش بسیار تا بسیار داغ است.

شاید تعجب بکنید، در کنگره بحث و یا سختی در مورد اینکه من وسوسه مواد دارم و یا می خواهم مصرف کنم، خیلی خیلی کم وجود دارد.

 افراد در مورد اعتیاد و وسوسه کمتر سخن می گویند، زیرا نیازی احساس نمی کنند.

اگر فردی از بیرون وارد کنگره بشود، خیلی مشکل است که باور کند که وارد یک NGO مواد مخدر شده است.

من از دوستی و مکاتبه با شما خیلی خوشحال هستم، چون کلیدی ترین سخنان و بحث ها را در مورد اعتیاد مورد کاوش قرار می دهیم و مطمئن هستم این مکاتبات برای آیندگان باقی خواهد ماند.

بزرگان ما در گذشته گفته اند تا از شک نگذری به یقین نخواهی رسید و من این مطلب مهم را سر لوح تحقیقات کاری خود قرار دادم و به کلیه روش های ترک اعتیاد و کلیه مطالب آنها چه از نظر متخصصین دانشگاهی و دانشمندان این حوزه و هم به گفته های ارگان های ریکاوری مثل NA و AA و سایر ارگان های مادی و معنوی و دینی و سکولار شک کردم و گفته های آنها و روش کار آنها را مورد تردید قرار دادم تا بتوانم با دقت تمام مطالب آنها را بررسی کنم. اکنون شما سوال بسیار حساس و کلیدی را از من پرسیده اید و خواسته اید تا نظر یا نظرات خودم را مطرح کنم و مطمئن هستم پس از این سوال باز هم سوال های بسیار زیادی بین من و شما مطرح خواهد شد، به عقیده من بهتر است ما به عقب برگردیم و از نقطه صفر آغاز کنیم و تکلیف همه چیز را روشن کنیم، پس اولین قدم فنداسیون یا پی این ساختمان است. برای رسیدن به این هدف بایستی به تعاریف و نقطه نظرهای مشترکی دست پیدا کنیم، بنابراین شاید این سخن من، خیلی پیش پا افتاده و یا جوک، باشد ولی برای شروع سه سوال را مطرح می کنم.

1-اعتیاد چیست؟

2 -معتاد کیست؟

3-روان چیست؟

امیدوارم بتوانیم به آرامی و فرصت کافی در جستجوی پاسخ این سوالات باشیم و حتی میتوانیم پاسخ این سوالات باشیم و حتی می توانیم پاسخ این سه سوال را با دیگران به اشتراک بگذاریم و اگر ما بتوانیم برای 3 سوال مطرح شده پاسخ مناسبی پیدا کنیم که قابل قبول باشد، من مطمئن هستم تکلیف خیلی از مطالب روشن خواهد شد و خواهیم دانست کدامیک از روش های درست و کدامیک غلط است و این که چگونه می توانیم به ارگان های ریکاوری و یا درمان کمک و مساعدت کنیم، راه آن مشخص می شود.

در خاتمه باز هم یادآور میشوم اگر ما بتوانیم به 3 سوال مطرح شده پاسخ درست بدهیم توانسته ایم به بحرنج ترین و پیچیده ترین مجهولات بشر پاسخ بدهیم و آنگاه میتوانیم راه حل صحیح را جلوی انسان قرار بدهیم. هم برای اعتیاد و هم برای بیماران روانی.

آب و هوای تهران بسیار مناسب و یا شروع پائیز بارندگی های بسیار خوبی داشتیم، در ضمن از عکس های ارسالی شما بسیار لذت بردم خصوصاً نقاشی های شما، باور نمیشود که با چه سرعتی پیشرفت کردید و چهره دوست مشترکمان در را به زیبایی و هنرمندی نقاشی کرده اید. خیلی خیلی عالی بود.

اما بیل عزیز، با روشن شدن پاسخ به سه سؤال مطرح‌شده من می‌توانم به سهولت جایگاه جهان‌بینی را در درمان و ریکاوری اعتیاد و همین‌طور اکثر بیماری‌های جسمی و روانی مشخص کنم و پاسخ قسمتی از سؤال که آیا جهان‌بینی کنگره 60 در ایران بی‌همتاست، پاسخ آری هست و من مطمئن هستم که جهان‌بینی یکی از پایه‌های اصلی و اساسی درمان و ریکاوری اعتیاد و همین‌طور بیماری‌های روانی هست و برای مشخص شدن این موضوع ما نیازمند آن هستم تا بتوانیم پاسخ سؤالات مطرح‌شده را پیدا کنیم، آنگاه کاربرد جهان‌بینی کاملاً روشن خواهد شد و به سخن شما خواهیم رسید که گفتید، جهان‌بینی با مداخلات روان‌شناختی کاملاً متفاوت هست و عقیده من هم همین است که مهروموم‌ها می‌خواستم آن را بیان کنم ولی کسی متوجه نمی‌شد و همه فکر می‌کردند جهان‌بینی، یعنی مداخلات روان‌شناختی.

 

دوست و برادر همیشگی شما در زمین و آسمان
حسین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .