English Version
English

بخشش در تنگدستی،سزاوار پاداشی در خور

بخشش در تنگدستی،سزاوار پاداشی در خور
جلسه هماهنگی لژیون سردار کنگره 60 نمایندگی رودکی شهرقدس  با دستور جلسه «گلریزان» با حضور دیده بان محترم مسافر علی رضا زرکش و نگهبانی همسفر سولماز و دبیری مسافر بهمن سه شنبه 21آبان ماه 1398 ساعت 14:30 برگزار شد.
خلاصه سخنان: 
آدم ها وقتی نقش خود را درک می کنند بهتر بازی می کنند. من به عنوان یک دیده بان، شما به عنوان یک کمک راهنما، مرزبان، همسفر و در نهایت مسافر، آنقدری که من نسبت به درک بخشش از یک سفر دومی یا کمک راهنما یا مرزبان انتظار دارم از یک سفر اولی و تازه وارد انتظار ندارم، چون وقتی اهمیت یک موضوعی مشخص می شود و شخص آن را به خوبی درک کرده و می فهمد دیگر نمی تواند با بی تفاوتی از کنار آن عبور کند. در رابطه با موضوع بخشش و مراسم گلریزان هم همین طور است و من از همه اعضا انتظار دارم که با آمادگی کامل و مبالغ بالا در این مراسم شرکت کنند. البته منظور از مبالغ بالا توان طرف می باشد. مثلا یک وزنه یک کیلویی برای یک بچه کوچک سنگین است. ولی او با تمام توان آن را بلند می کند و در مقایسه با آن بچه من یک وزنه 20 کیلویی که سنگین هم هست می توانم با تمام توان بلند کنم. در نتیجه از هرکسی در حد توانی که دارد انتظار داریم و توقع داریم همه با تمام توانشان در این خدمت مالی شرکت کنند . اما برای اینکه افراد در کنگره و اهمیت موضوع پی ببرند و درک بهتری از این بخشش داشته باشند وظیفه راهنماها و پیش کسوتان می باشد. کنگره و راه و رسم آن براساس احترام به پیش کسوت ها و جایگاه ها می باشد.
در هر شعبه پیشکسوت ها به ترتیب، ایجنت، مرزبانان، کمک راهنماها و سفر دومی ها می باشند و متولیان آن شعبه محسوب می شوند که هم زمان بیشتری در کنگره بوده اند و هم توانشان نسبت به زمانی که در کنگره بوده اند بالا رفته است و بیشترین انتظار و توقع را از این عزیزان داریم. حالا در نظر بگیرید این بزرگان و متولیان یک شعبه، اعتقاد به انجام کاری که کنگره از آنها خواسته نداشته باشند و اهمیت آن را درک نکرده باشند آن شعبه قطعا رو به زوال می رود. 
 
استاد در ادامه اظهار داشتند;
اگر در شعبه ای مشاهده می شود که میزان مشارکت و خدمت مالی کم است ،مقصر اصلی راهنماها و ایجنت و مرزبانان هستند. چون درست مطلب را انتقال ندادند، یا درک نکرده اند که انتقال دهند و یا درک کرده و در آن دخل و تصرف کرده و سپس انتقال داده اند. چون وظیفه همین است که آن چیزی را که در کنگره گرفته ایم و درک کرده ایم همان را درست و صحیح انتقال دهیم و کنگره از کسانی که در جایگاه ها قراردارند و در حال آموزش گرفتن و خدمت هستند بیشترین انتظار را دارد که عملکرد بهتری داشته باشند. عملکرد خوب اعضای یک لژیون در مشارکت مالی نشان دهنده توان و عملکرد خوب راهنمای آن لژیون است . این که در یک لژیون چند نفر جذب لژیون مالی شده اند توان راهنما را نشان می دهد، این که در یک لژیون چند نفر وقت گذاشته و چندین کتاب مطالعه کرده و در آزمون راهنمایی قبول شدند توان راهنما را نشان می دهد و اصلاً قابل قبول نیست که بعضی از راهنماها بگویند در لژیون من همه ضعیف هستند و بیسواد هستند و توانشان کم است. چنین چیزی امکان ندارد. ما انتظار داریم راهنماها اهمیت موضوع مشارکت مالی را به خوب انتقال دهند تا مسافر درک کند و بفهمد و بداند خدمت مالی که انجام می دهد پول آن صرف چه چیزهایی می شود و چطور خرج می شود. بداند که در کنگره حتی برای مبلغ 1000 تومان هم فاکتور صادر می شود و همه چیز حساب و کتاب دقیق دارد.
 بعضی ها خودشان کمک نمی کنند که هیچ، سمپاشی هم می کنند و حرف هایی می زنند که آدم از گفتنش خجالت می کشد که این امر نشان دهنده جهل و ناآگاهی آن شخص است . مثلا می گویند آقای مهندس دکان باز کرده است و فلان و .... .وظیفه کمک راهنماست که برای اعضای لژیونشان شفاف سازی کرده ، تشریح کنند و بگویند حتی یک ریال از این کمک ها در جیب آقای مهندس نمی رود، بلکه آقای مهندس خودشان اصلی ترین و بزرگترین حامی کنگره هستند و بیشترین مبالغ را تاکنون به کنگره پرداخت کرده اند. این وظیفه راهنماست که توضیح دهد برای راه اندازی یک نمایندگی و حفظ و بقای آن هزینه های زیادی صرف می گردد و تامین این هزینه ها بر عهده تک تک اعضا می باشد، چون کنگره هرگز از جایی تامین نمی شود. دیگران دیروز کاشتند و ما امروز برداشت کرده ایم و به درمان رسیدیم، حالا امروز وظیفه ماست که بکاریم تا دیگران فردا برداشت نمایند. چون ما به تک تک افراد معتادی که حتی در خارج از کشور هستند نیز بدهکار هستیم و باید  با مشارکت در خدمت مالی و برپا نگاه داشتن کنگره این بستر را برای دیگران حفظ کنیم تا آن ها نیز از این بستر استفاده کرده و به درمان برسند. من از همه عزیزان می خواهم با تمام توان خود در این خدمت مالی شرکت کرده  و خودشان را با بخشش و گذشت کردن بیمه نمایند و وظیفه آموزش بخشش و گذشت و قدرشناسی بر عهده راهنماست. راهنما باید حس بخشیدن و قدرشناسی را به خوب به رهجو منتقل کند که اگر قدردانی نکنند و بخشش نداشته باشند برگشت خواهد خورد . راهنما باید به رهجو آموزش دهد زمانی که هفته راهنماست،باید با دادن پاکت قدردانی کنید . مهم نیست چقدر پول داخل پاکت می گذارید. حتی اگر شده بر روی پاکت نوشته و به من بدهید . اما قدردانی و بخشش را یاد بگیرید. رهجو باید بداند وقتی که خدمت مالی انجام می دهد حال خودش هم خوب می شود و بازتاب آن را در زندگی خودش خواهد دید و بفهم که چه خیر و برکتی در این خدمت وجود دارد. در نهایت باید بگویم اگر از رهجوهایتان می خواهید که خدمت مالی انجام دهند باید ابتدا خودتان دست به جیب شوید. 
 
 
 
 
تهیه کنند: مسافر پیمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .