English Version
English

هر سیستمی برای اینکه پابرجا بماند نیاز به حمایت مالی دارد.

هر سیستمی برای اینکه پابرجا بماند نیاز به حمایت مالی دارد.

در یک روز خوب پاییزی منوال رسم کنگره که روزهای جمعه مختص ورزش کردن است و شعب تهران در پارک طالقانی حضور پیدا می‌کنند، فرصتی پیش آمد که در خدمت یکی از اعضای لژیون مالی که به‌تازگی عضو شده بودند باشم، از خصوصیات حسین عزیز می‌توان به آرامش و محبت ایشان اشاره کرد. ما در کنگره معتقدیم هر حرکتی باعث ایجاد پتانسیل می‌گردد. در صراط مستقیم حرکت کردن باعث شور، شوق و اعتمادبه‌نفس می‌گردد. آقا حسین با عضویت در لژیون مالی سعی داشت، مقداری از خدماتی که کنگره به‌صورت رایگان برای ایشان انجام داده است را با شرکت در لژیون مالی پرداخت کند و امیدوارم در این راه موفق باشند.

خدمت همسفر آقای حسین نصرتیه هستم عضو جدید لژیون مالی، لطفاً مختصری درباره حس خودتان بعد از عضویت در لژیون مالی برای ما بگوئید:

سلام دوستان حسین هستم همسفر، من در ابتدای ورودم به کنگره هیچ شناخت و اطلاعاتی از لژیون مالی نداشتم و چون دخترم در کنگره حضور داشت و فعال‌تر از من بود درباره لژیون مالی اطلاع بیشتری به من منتقل کردند.. یک روز با دخترم برنامه سفر گذاشتیم، بعد از گذشت چند روز پیش من آمدند و گفتن یک پیشنهاد دارم این هزینه که ما می‌خواهیم برویم سفر به لژیون مالی پرداخت کنیم که من در جواب گفتم من حرفی ندارم و ایشان ابتدا عضو لژیون مالی شدند، بعد از مدتی خودم هم به این فکر افتادم که عضو شوم که با پیشنهاد راهنمای عزیزم  انگیزه‌ام بیشتر شد.

با توجه به اینکه امسال عضو لژیون سردار شده‌اید، از دلایل حضورتان در لژیون مالی برای ما بگویید؟

همیشه احساس بدهکاری می‌کردم، وقتی به کنگره می‌آمدم، فکر می‌کنم دارم بخشی از بدهی‌ام را پرداخت می‌کنم. من قبل از انقلاب سابقه فعالیت اجتماعی را داشته‌ام و بعدها وارد جهاد سازندگی شدم زمانی که خدمت می‌کردم احساس خوبی داشتم و بعدها که این گروه تغییر پیدا کرد، این حسرت را داشتم، چرا از این خوبی‌ها محروم شده‌ام ولی زمانی که با کنگره آشنا شدم دوباره حس و حال جهاد سازندگی در من به وجود آمد و خیلی خوشحال هستم از حضورم در کنگره 60.

 

 

حالا که عضو لژیون مالی شده‌اید هدف از فعالیت لژیون مالی برای ما بگویید؟ 

 مسلماً هر ساختاری نیازهایی برای بقاء خود دارد و این بقاء بستگی به افرادی دارد که در این سیستم حضور دارند. آقای مهندس دژاکام در سخنان خودشان می‌گویند؛ انسان‌هایی که روش‌های صحیحی دارند، زمانی که وارد ساختار خرابی می‌شوند آن ساختار را درست می‌کنند و برعکسش انسان‌هایی که حال خوبی ندارند، در ساختار درست قرار بگیرند آن ساختار را خراب می‌کنند؛ بنابراین ساختار یک سری واجبات و الزامات دارد و یک‌بخشی از آن بحث نیاز مالی است. هر سیستمی برای اینکه پابرجا بماند نیاز به حمایت مالی دارد، مخصوصاً سیستمی که آقای مهندس به وجود آوردند. خیلی برای من جالب و زیباست، این امر به خاطر اینکه ریشه در فرهنگمان دارد، یعنی همین سبد که در کنگره وجود دارد و در جلسات یا پارک دست‌به‌دست می‌چرخد، به‌عنوان قانون یازدهم این عمل در ریشه فرهنگی ما بوده است و از سال‌ها قبل در جامعه‌مان استفاده می‌کردیم و مخصوصاً گل‌ریزان که آن‌هم سابقه طولانی در ریشه و فرهنگ ما دارد.

 

 

توصیه و راهکار شما برای کسانی که می‌خواهد به لژیون مالی وارد شوند چیست؟

این  قسمت مشکلاتی که همه جامعه‌ها دارند، برمی‌گردد به مشکلات فرهنگی و می‌بینیم تماماً ریشه در فرهنگ ما دارد، اگر ما مسائل فرهنگی‌مان حل شود بیشتر مشکلاتمان حل می‌شود و در کنگره هم تشکیلاتی هست که ازنظر قانون‌مندی جدا از جامعه نیست، خوشبختانه کنگره 60 در بحث جهان‌بینی خیلی خوب کار می‌کند و در ادامه در زمینه مالی هم به نتایج خوبی هم می‌رسد.

 

 

اهمیت لژیون مالی و تصمیم‌گیری‌هایی که در این لژیون انجام می‌شود چقدر است؟

تصمیماتی که در لژیون مالی گرفته می‌شود به خاطر اینکه هنوز وارد جلساتش نشدم اطلاعی از نوع تصمیم‌گیری ندارم اما ایمان‌دارم که انسان‌های وارسته وجود دارند و خالصانه کمک می‌کنند و در سیستم هستند و مطمئن هستم، تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌دهند خیلی درست و خوب خواهد بود

 

 

کمک مالی یک فرد به کنگره چه تأثیری درروند زندگی وی می‌تواند داشته باشد؟

این برمی‌گردد به اعتقادات ما و من معتقد هستم؛ سیستم اقتصاد اسلامی بنایش بر اساس گردش مالی است و همیشه در جهان‌بینی کنگره حرکت مطرح است و در اقتصاد هم همین موضوع مطرح است، یعنی سرمایه به‌مانند، نظام آفرینش که سکون مساوی با مرگ است، در زندگی اقتصادی ما اگر سیستم مالی را به جریان بی اندازیم رشد در آن به وجود می‌آید و به این اعتقاددارم.

 

 

شرایط ورود به لژیون مالی و مقدار کمک در هفته گل‌ریزان را برای ما توضیح دهید؟

در کنگره بحثی که داریم صور پنهان است که من به لحاظ تخصصی که درزمینهٔ معماری دارم، در آنجا با کلمات دیگری همین موضوع مطرح می‌شود، مانند شکل و محتوا که شکل بر محتوا اثر می‌گذارد و محتوا بر شکل اثر می‌گذارد، وقتی‌که در لژیون مالی مراسم را برگزار می‌کنیم، این مراسم شکل قضیه است و آن حالت و مسائل روحی و روانی که بر روی من اتفاق می‌افتد، بحث محتویات جریان است و هر چیز با شکل خوب، زیبا،  قشنگ و جدی باشد، به همان مقدار روی محتویات تأثیر می‌گذارد.

 

 

چگونه می‌شود این تفکر را ایجاد کرد که با شرکت در مراسم گل‌ریزان ابتدا به خود کمک می‌کنیم؟

این برمی‌گردد به آموزش‌های جهان‌بینی که ما هر کاری می‌کنیم در جهت منافع خودمان هست و اگر درست به قضیه نگاه کنیم، آموزش‌هایی که در کنگره می‌گیریم دقیقاً به این موضوع اشاره دارد که اگر عمل درستی انجام دهیم به نفع خودمان است و هر کس هر کاری می‌کند برای خودش انجام می‌دهد.

به نظرتان برای رسیدن به آرامش باید چه‌کاری انجام داد؟

این موضوع هم به‌مانند هر موضوعی نیاز به آرامش دارد و سیستم DST، موضوعی که در کنگره مطرح هست، از خود خلقت نشاءت گرفته و باید بر این اساس حرکت کنیم تا به آرامش برسیم.

 

 

خیلی خوشحال شدم که با شما هم‌کلام شدم و دوباره تبریک می‌گویم که عضو لژیون مالی شدید و امیدوارم در ادامه مراحل زندگی‌تان موفق باشید، اگر صحبتی هست من در خدمت شما هستم.

من از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که به‌عنوان یک انسان خوب و وارسته هستند در حد یک کلمه فقط می‌توانم تشکر می‌کنم.

 

 

تهیه: همسفر علیرضا

تنظیم در وبلاگ همسفران آقا

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .