English Version
English

بخشش؛ زیباترین آموزش

بخشش؛ زیباترین آموزش

به مناسبت فرارسیدن هفته "گل‌ریزان"در خدمت اسیستانت محترم سرکار خانم عاطفه هستیم که در لژیون سردار عضو و مشغول به خدمت هستند و با ایشان به گفتگو می‌پردازیم؛

هدف از تشکیل لژیون سردار در کنگره 60 چه بوده است؟

کنگره به هیچ ارگانی وابسته نیست و تمام هزینه‌هایی که انجام می‌شود از طرف اعضاء پرداخت می‌شود، لژیون سردار هم باعث می‌شود پایه‌های مالی کنگره محکم شود و هر چه نمایندگی‌ها از لحاظ مالی قوی باشند باعث می‌شود کنگره 60 قوی باشد. آقای مهندس فرمودن یکی از ارگان‌های اروپایی مبلغی را به‌حساب کنگره واریز کردند ولی من آن را قبول نکردم به خاطر اینکه آقای مهندس نمی‌خواهند کنگره محتاج هیچ ارگانی باشد به همین دلیل تمام شعب باید بتوانند پایه‌های مالی خود را قوی کنند.

چرا در کنگره به پایه‌های مالی توجه زیادی می‌شود؟

اصل و اساس هر چیزی برای اینکه بتواند ادامه پیدا کند و در آینده پیشرفت داشته باشد، مسئله مالی است و در کنگره هم به خاطر اینکه هر نمایندگی بتواند روزبه‌روز پیشرفت خود را داشته و مستدام باشد و ازلحاظ مالی به هیچ ارگانی وابسته نباشد باید پایه‌های مالی‌اش قوی باشد و بتواند روی پای خود بایستد. کنگره 60 NGO ایی است که روزبه‌روز شاخه اضافه می‌کند و نیازمند این است که ازلحاظ مالی قوی باشد و بتواند مسائل مالی خود را برطرف کند.

چه ارتباطی بین پایه‌های علمی و مالی در کنگره 60 وجود دارد؟

به نظر من اگر پایه‌های مالی محکم نباشد، پایه‌های علمی هم نمی‌تواند پیشرفت کند چون تمام آموزش‌های کنگره اول به پول نیاز دارد تا بتواند به دست افراد برسد پس باید پایه‌های مالی محکم باشد تا پایه‌های علمی هم بتواند به کار خود ادامه دهد.

تعریف شما از کلمه بخشش چیست؟

بخشش برای من کلمه سنگینی است، به زبان آوردنش راحت است ولی عمل کردن به آن خیلی سخت است مخصوصاً اگر به مسئله مالی برگردد. شاید خیلی افراد ازنظر مالی تأمین باشند ولی اینکه بخواهند مبلغی را ببخشند برایشان خیلی سخت است، من اگر معنی اصلی گذشت را یاد بگیرم خیلی راحت می‌توانم چشمانم را ببندم و ازلحاظ مالی ببخشم. وادی چهاردهم، وادی عشق و محبت است همان گذشت و بخشیدن، هم ازلحاظ مالی و هم ازلحاظ معنوی. من اگر به این فکر کنم که خیلی افراد به پولی که من می‌بخشم نیازمند هستند، زمانی که می‌بخشم از ته دل رضایت دارم و واقعاً لذت می‌برم. شاید برای خود من بخشیدن ازلحاظ مالی، در بیرون از کنگره این‌قدر مهم نباشد ولی در کنگره زمانی که کارت می‌کشم، حتی اگر مبلغ آن ناچیز باشد آن روز انرژی زیادی دارم، بخششی که در کنگره انجام می‌دهم برای من مساوی با انرژی است شاید به آن پول نیاز هم پیدا کنم ولی همین‌که در کنگره مبلغی پرداخت می‌کنم برای من خیلی با ارزش است.

دستور جلسه این هفته لژیون سردار و نقش همسفر در توانمندی لژیون سردار می‌باشد، به نظر شما یک همسفر چگونه می‌تواند در توانمندی لژیون سردار کمک کند؟

اگر ما همسفران به گذشته خود فکر کنیم که حاضر بودیم هر چه داریم پرداخت کنیم، فقط به خاطر اینکه مسافرانمان اعتیاد خود را ترک کنند، البته آن زمان نمی‌دانستیم اعتیاد چیست و برای ما مهم نبود درمانی صورت گیرد، ولی الآن که به این نتیجه رسیدیم و کنگره آن‌ها را رایگان به درمان رسانده است، درصورتی‌که خیلی از NGO ها مبلغ زیادی را طلب می‌کنند و در کنگره علاوه بر اینکه مسافرانمان درمان شدند، خود ما نیز به آرامش رسیدیم و آموزش‌های زیادی برای زندگی خود می‌گیریم، وقتی من همسفر به این چیزها فکر کنم، تمام تلاشم را می‌کنم تا اگر توان مالی دارم، برای پایه‌های مالی کنگره هزینه‌ای پرداخت کنم.

زیباترین آموزشی که از عضویت در لژیون سردار گرفتید چه بوده است؟

زیباترین آموزش، همان بخشیدن است. شاید زمانی فکر نمی‌کردم بتوانم از مبلغ 5 میلیون تومان بگذرم. گذشته نمایندگی بهشهر، گذشته سختی بود و راه سختی را طی کرد تا به این مکان و جایگاه رسید. مسافران و همسفران در یک سالن خیلی کوچک آموزش می‌گرفتند و به قولی کنگره صحرایی بود. وقتی به یاد آن روزها می‌افتادم، دیگر مبلغ 5 میلیون به چشمم نیامد و روزی که وارد لژیون سردار شدم، برایم لذت‌بخش بود، به خاطر اینکه می‌دانستم در ادامه اتفاق‌های خوبی، برای نمایندگی بهشهر می‌افتد، چون آقای مهندس همیشه می‌گویند، هر نمایندگی باید روی پای خود بایستد.

خدمت سالم از نگاه شما در کنگره 60 چیست؟

خدمت سالم به نظر من این است که اول دنبال حاشیه نباشیم و بعد اینکه اصلاً به آینده آن فکر نکنیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد و چه جایگاهی به ما بدهند و اینکه از ته دل و برای رضای خدا باشد و درنهایت بتوانیم رضایت استادان خود را به دست آوریم و خطایی از ما سر نزند و باعث این نشود که فقط فضایی را در کنگره اشغال کنیم.


آیا حضور در لژیون سردار تأثیری روی زندگی شخصی شما داشته است؟

ازلحاظ مالی نه ولی ازلحاظ معنوی بله خیلی تأثیر گذاشته است. حس می‌کنم عضو لژیون سردار شدن، جاهایی به من اعتمادبه‌نفس داده است. با تورّمی که در جامعه است، آقای مهندس اعلام کردند کسانی که می‌خواهند عضو لژیون سردار شوند، باید مبلغ 6 میلیون تومان پرداخت نمایند و واقعاً شاید مبلغ قابل‌توجهی نباشد ولی با پرداخت این مبلغ می‌توانیم به افراد دیگر و حتی به شعب دیگر کمک کنیم. وقتی بخشیدیم قطعاً خدا هم در جای دیگر به ما می‌بخشد و به ما کمک می‌کند و پاسخ این بخشش را به ما می‌دهد، حالا یا از لحاظ مالی یا از لحاظ معنوی شاید از لحاظ مالی خیلی به چشم نیاید چون قبل از کنگره مسافران هزینه زیادی برای مواد پرداخت می‌کردند ولی ازلحاظ معنوی، بعد از لژیون سردار چشمه‌های بخشش از طرف خداوند را در زندگی‌ام احساس کردم.

اگر توصیه یا سخن پایانی برای آن دسته از عزیزانی که می‌خواهند عضو لژیون سردار شوند دارید، بفرمایید.

من در آن حد نیستم که بخواهم توصیه‌ای کنم ولی این را میدانم و به من ثابت‌شده هر مبلغی را که برای لژیون سردار پرداخت کنید هیچ لطمه‌ای به زندگی نمی‌زند. خیلی وقت‌ها وقتی به چیزی نیاز داریم یا با مشکلی روبرو می‌شویم، حاضر هستیم یک وام کلان بگیریم و یا از دیگران قرض کنیم، بیاییم به این فکر کنیم که واقعاً کنگره برای زندگی ما چه کرده است آن‌وقت خیلی راحت از مبلغ 6 میلیون تومان می‌گذریم و عضو لژیون سردار می‌شویم. مسافرم تقریباً سه یا چهار سال قبل از من عضو لژیون سردار بود و برای من یک آرزوی بزرگ بود. زمانی که عضو این لژیون شدم حس کردم چیزی که از خداوند می‌خواستم به من داده است و واقعاً از مسافرم متشکرم که این کمک را به من کردند تا این افتخار را پیدا کنم. تنها چیزی که می‌خواهم به هم‌سفران بگویم اینکه چشمانشان را ببندند و از این مبلغ بگذرند، وقتی گذشتند متوجه می‌شوند که چه افتخار بزرگی نصیبشان شده و چه اتفاق بزرگی در زندگی‌شان افتاده است.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .